Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 311 Cdi turbina , czujnik doladowania

28 Gru 2012 05:12 8139 11
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich . Chcialem zapytac , poniewaz mam problem ze sprinterkiem 311Cdi , bylem juz u kilku mechanikow i kazdy rozklada rece - mianowicie problem polega na tym , ze jadac na kazdym biegu z dodaną stopniowo spokjna iloscia gazu ,wszystko jest ok po czym dodajac gazu zdecydowanie wiecej ,autko przechodzi w tryb awaryjny (odlacza turbine) lub pod obciazeniem wiekszej gorki, po wylaczeniu auta wszystko wraca do normy.Na kompie po pierwszej diagnozie wyskoczyl czujnik doladowania turbiny -zostal wymieniony na orginalny i nowy .Chodzi o czujnik znajdujacy sie blisko chlodnicy w gornej czesci przewodu.Po kolejnych diagnozach na komputerze wychodzi wszystko ok - brak jakichkolwiek bledow,a problem pojawia sie nadal.Czasami przejade 2000km w trasie i nic sie nie dzieje a czasmi po przejechaniu 50km potrafi sie to zrobic z 20 razy .Niestety bylem na komputerze zaraz po tym jak to sie powtarzalo ale bledow brak w pamieci.Bardzo prosilbym osoby zorientowane w temacie o pomoc co moze byc przyczyna bo jest to denerwujace a na ta chwile nikt nie bardzo moze mi pomoc .Z gory dziekuje serdecznie .Acha z reguly jak sie odlaczy to ma problem jechac powyzej 3000 obrotow , a i do tych 3000 rozpedza sie ciezko - ewidentnie jakby turbina nie pracowala-a odglos pracy silnika jest podobny jakby cos bylo zatkane lub otrzymywal czegos za malo . Po zatym zauwazylem , ze tak z wydechu nie kopci wogole a po wejsciu w tryb awaryjny jakby delkiatnie kopcil , widac to w lusterku w nocy jak ktos jedzie za mna na swiatlach .
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 35  
    Należ zrobić logi dynamiczne ciśnienia turbo. Jeśli ciśnienie rzeczywiste przekracza wartości zadane to trzeba wyczyścić geometrie w turbinie
  • Poziom 8  
    witam , wyciagnalem turbinke , i oddalem do serwisu turbosprezarek , po sprawdzeniu otrzymalem wiadomosc ,ze turbinka jest ok ,wszsytko dziala jak nalezy .Niestety po zalozeniu do autka , problem pozostal . Powinienem zrobic cos jeszcze , co mogloby zaradzic problemowi- tylko nie bardzo wiem co :cry: .Prosze o info
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 39  
    Crossik11 napisał:
    Powinienem zrobic cos jeszcze , co mogloby zaradzic problemowi- tylko nie bardzo wiem co .Prosze o info
    Oddać auto do warsztatu który ogarnia mercedesa. Skąd jesteś?
  • Poziom 34  
    Zobacz czy rura gumowa od intercolera do kolektora cała, lubią sobie pękać w zimie.
  • Poziom 8  
    Obie rury kolego sprawdzalem , wszystko ok

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jestem z Tychow ,ale autko smiga caly czas po kraju.Raz tu raz tam .
  • Poziom 34  
    Druga sprawa to wiązka od zaworka podciśnieniowego sterującego pracą turbiny i sam zaworek (pod filtrem powietrza). Po załączeniu kluczykiem ma być plus 12V na jednym z pinów (jednak ten problem wygenerowałby błąd "regulacja ciśniena turbo") jednakże sprawdź to i zrób test zaworka za pomocą komp. diagnostycznego podczas pracy na biegu jałowym. Do sprawdzenia również wszystkie przewody podciśniena od zaworka, turbiny aż do damej pompy vac.
  • Poziom 8  
    ok dziekuje kolego jutro to wszystko obejze i dam znac co i jak pozdro
  • Poziom 8  
    witam szanownych kolegow ,sprawdzilem wiazke na belce i wszystko ok ,nie pognita ,nie poprzecinana itd , sprawdzilem rowniez kable przy zaworze kolo gruchy i na nim przy odlaczonym z zaworu na plusie wychodza rozne wachania - za pierwszym razem bylo 8,6 pozniej bylo 10,1 .Szukalem po wiazce na belce az do wejscia do kabiny i wszystko wychodzilo tak jak wyzej opisalem.Wiem ,ze powinno byc 12 jak kolega wyzej napisal tylko nie wiem czy to ma byc przy wypietym wtyku czy na wpietym , poniewaz na zapietej wtyczce napiecie pokazywalo 12,6 a przy zalaczonym silniku kolo 13,4.Przewody od zaworka sprawdzilem byly ok ,ale wymienilem na nowe zeby miec 100% pewnosci.Jutro bede mial kompa i zobaczymy co dalej .Na ta chwile autko jak zapalilem na zimnym silniku wszystko bylo ok ,szkoda tylko ,ze przez okolo 1km ,pozniej wszystko wrocilo do normy.Reasumujac wszystko na ta chwile juz nie dziala tak jak na poczatku w pierwszym poscie pisalem .Zmiany sa nastepujace nawet po wylaczeniu teraz auta ,nie kasuje sie samoczynnie ,tylko caly czas jedzie jakby chcial a nie mogl-mysle ze komp jutro cos pokaze to opisze bo analizujac forum dosc czesto sie zdarza to w sprinterkach ,ze brakuje im mocy.Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o rade
  • Poziom 7  
    Można wiedzieć czy przyczyna braku mocy została ustalona???
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie , tak zostala usunieta ; mianowicie byl to zawor podcisnienia turbiny .Miesci on sie pod obudowa filtra powietrza do ktorego wpinana jest kostka z dwoma kabelkami oraz roreczki 2szt ( jedna idzie do sterowania dmuchawa a druga do turbiny kolor brazowy )w moim przypadku to bylo problemem .Z tego co sie dowiedzialem jest to czesty przypadek .pozdrawiam