Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

punkt pracy tranzystora bipolarnego

master_lolo 08 Lut 2005 14:19 9784 4
  • #1 08 Lut 2005 14:19
    master_lolo
    Poziom 2  

Witam!
    Jestem początkującym elektronikiem. Dopiero sie ucze w szkole elektronicznej. I mam takiego zrytego nauczyciela, który nic nie umie wytłumaczyć. Na półrocze 26 osób w klasie miała zagrożenia oceną niedostateczną na 28 osób w klasie.

Powiem wam jeszcze ciekawszą rzecz zacząłem 2 klasę i doszły mi dwa przedmioty 1 to podstawy elektroniki, czyli co to rezystor, kondensator, tranzystor. I drugi przedmiot UKŁADY ANALOGOWE.

Pewnego dnia zdarzyło sie ze mieliśmy obie te lekcje. Na podstawach mieliśmy temat "Tranzystor - budowa i działanie" i tego samego dnia mieliśmy sprawdzian pt "obliczanie punktu pracy tranzystora bipolarnego"
    :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| xD xD xD xD xD

74% klasy dostała ocenę NIEDOSTATECZNĄ

Dlatego mam kilka pytań. Mam nadzieje ze mi pomożecie.

Co to jest punkt pracy?
    Poco jest punkt pracy?
    Od czego zalezy punkt pracy?
    Jak obliczyć punkt pracy???????????????????

-1 4
  • #2 08 Lut 2005 14:36
    elvis1987
    Poziom 13  

Punkt pracy tranzystora to jest coś takiego aby tranzystor wzmacniał możliwie dużą amplidudę bez zniekształceń. Ten punkt jest w środku odinka AB na charakterystyce wyjściowej. Zaznacza się go jeżeli I (kolektora) jest zero to wtedy U (kolektor emiter) jest maksymalne. I zaznaczasz na charakterystyce na osi Uce (jako Uz) A punkt A jeżeli Uce jest 0 to wtedy Ic oblicza się ze wzoru Uz\Rodb. To jakoś tak jest chyba że sie myle to niech mnie ktoś poprawi.

0
  • Pomocny post
    #3 08 Lut 2005 15:06
    jareks91
    Poziom 21