Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

U32ES6100, DIR-300 - Zawieszanie się WebTV

kamilm20 28 Gru 2012 12:03 3078 18
  • #1 28 Gru 2012 12:03
    kamilm20
    Poziom 8  

    Witam.


    Posiadam router D-link DIR 300 z oprogramowanie DD-WRT oraz telewizor Samsunga U32ES6100. Skomunikowałem urządzenia przez WiFi, jednak czasami jest problem, że telewizor nie nawiązuje połączenia z routerem lub je zrywa. Platformy typu VOD zacinają się (tvnplayer, ipla, vod onet), jednak np. z aplikacją YouTube nie mam żadnego problemu (filmy w jakości HD szybko się ładują). Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać problemu? Dodam, że router pracuje w standardzie 802.11g. Zasięg wg. oprogramowania DD-WRT wynosi ok. 21 %. Przeglądarka internetowa pracuje bez zarzutu. Prędkość internetu wynosi ok. 10 Mbit/s. Czy może to być wina anteny? (zasięg, odległość między urządzeniami ok 10 m, stoją w dwóch różnych pokojach) W sieci pracuje komputer połączony kablem Ethernetowym. W telefonach z systemem Android też wszystko działa. Proszę o pomoc.

    0 18
  • #2 10 Sty 2013 20:20
    marcin.waski
    Poziom 23  

    Podłącz TV na próbę przewodem LAN i napisz, czy też będzie zrywał (nie powinien).

    0
  • #3 11 Sty 2013 00:24
    mr.ludzik
    Poziom 12  

    kamilm20 napisał:
    Witam.
    Prędkość internetu wynosi ok. 10 Mbit/s. Czy może to być wina anteny? (zasięg, odległość między urządzeniami ok 10 m, stoją w dwóch różnych pokojach)

    1.Czy to prędkość netu na kompie czy transmisja tv<>router?.
    2.10 m to niedużo, ale jeśli po drodze trochę żelbetu to mogą być problemy, więc antena lub anteny (2, 3) routera są b. ważne.
    3. Dobrym testem jest skorzystanie z tuba.tv na jakimś video HD, jeżeli nie będzie się ścinać to połączenie jest OK.
    Miałem chyba podobny problem, po wymianie routera sporadycznie (b.rzadko) się ścina, ale chyba z innych powodów (jeszcze szukam). :|

    0
  • #4 11 Sty 2013 01:06
    anmedia
    Poziom 39  

    kamilm20 napisał:
    Zasięg wg. oprogramowania DD-WRT wynosi ok. 21 %

    To jest zdecydowanie za malo. Do prawidlowej racy potrzebujesz minimum 50%. W przypadku polaczenia WiFI komputerow ma to mniejsze znaczenie, ale wtedy wymagane jest minimum 30% a i tak potrafi zerwac polaczenie.

    TV - router, zawsze kablem, no chyba ze masz dobre anteny, a te standardowe na nie wiele sie zdaja.

    Przyklad z wczoraj. Jeden z komputerow ma WiFI 150MBps (siec wifi mam na 300). Odleglosc od routera 3m. Do skopiowania po sieci plik 300MB. Antena wpadla za komputer. Czas przesylania pliku 8minut. Po kablu okolo 30 sekund. Antena na wierzchu okolo 5 minut. Czasy sa "na oko" , ale jezeli zajdzie potrzeba to bedziemy liczyc ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS, jak dlugo router masz wlaczony?

    0
  • #5 16 Sty 2013 18:24
    mr.ludzik
    Poziom 12  

    Jak się w międzyczasie okazało (inne wątki na tym forum) problemy tv samsung z wifi i nie tylko wynikały prawdopodobnie z serwerów samsunga i aktualizacji oprogramowania tv (dla ue46es6100 akt.wersja 001031). Proponuję zrobić aktualizację "on line" i problemy powinny się rozwiązać - u mnie zadziałało :D

    0
  • #6 10 Lut 2013 21:12
    loboxxx
    Poziom 8  

    Witam.
    Też mam problem z zawieszaniem się WebTv, choć trochę innego typu gdyż moje urządzenie połączone jest z Internetem kablem.
    Posiadam kino domowe Samsung HT-D 5550 połączone z Internetem za pomocą kabla.
    Mój problem polega na tym i większość filmów odtwarzanych za pomocą aplikacji typu onet vod czy iplex, zacina mi się podczas oglądania i jedyne co można zrobić po zacięciu to wyłączyć odtwarzacz blueray i włączyć go ponownie.
    Nie wiem gdzie tkwi problem, czy w łączu internetowym, które przerywa czy może w uszkodzonym odtwarzaczu bądź w oprogramowaniu na nim zainstalowanym.
    Czy ktoś ma podobny problem, albo wie jak go rozwiązać????

    0
  • #7 11 Lut 2013 01:02
    marcin.waski
    Poziom 23  

    Jaki masz Internet - ile Mb/s? Jaką masz przepustowość routera / modemu?
    -Czy rwie Ci tylko na filmach w wysokiej rozdzielczości (muzyka lub filmy w niskiej rozdzielczości działają bez problemu)?

    0
  • #8 11 Lut 2013 20:22
    loboxxx
    Poziom 8  

    Prędkość internetu to 54 Mb/s. Router to " Wireless Access Point" o przepustowości 54Mb/s.
    Filmy zacinają się niezależnie od ustawionej rozdzielczości, zarówno na wysokiej jak i niskiej. Co ciekawe, np. na platformie Onet VOD, są filmy które zawsze od samego początku się tną i to prawie zawsze w tym samym momencie, niezależnie od tego ile razy bym nie próbował ich odtwarzać, ale są też takie, które nie tną się w ogóle, bądź np. tylko raz w trakcie oglądania...
    Muzyka oferowana w aplikacjach oraz filmy odtwarzane na YouTube nie zawieszają się nigdy.
    Aby wykluczyć wadliwy router podpiąłem DVD bezpośrednio pod główny kabel internetowy, ale efekt był ten sam te same zawiechy na tych samych filmach.
    Tak więc wydaje mi się że łącze internetowe jest w porządku. Pozostaje chyba opcja wadliwego DVD, albo oprogramowania (oprogramowanie jest zaktualizowne do najnowszego). Może to kwestia ustawień odtwarzacza, ale przeglądałem menu i nic szczególnego nie znalazłem.

    0
  • #9 11 Lut 2013 20:30
    anmedia
    Poziom 39  

    loboxxx napisał:
    Prędkość internetu to 54 Mb/s. Router to " Wireless Access Point" o przepustowości 54Mb/s.


    Lool pozazdroscic takiego lacza.

    loboxxx napisał:
    Aby wykluczyć wadliwy router podpiąłem DVD bezpośrednio pod główny kabel internetowy, ale efekt był ten sam te same zawiechy na tych samych filmach.


    A mozesz to opisac jasniej, a szczegolnie jak jest mozliwe ze to zadzialalo?

    loboxxx napisał:
    Może to kwestia ustawień odtwarzacza, ale przeglądałem menu i nic szczególnego nie znalazłem.

    Czy YT i wimeo takze sie tnie?

    0
  • #10 11 Lut 2013 21:13
    loboxxx
    Poziom 8  

    Chyba źle się wyraziłem pisząc "router", gdyż posiadam urządzenie zwane " bezprzewodowy punkt dostępu" podłącza się go przez kabel internetowy a nie telefoniczny.

    YouTube się nie tnie.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Poprawka odnośnie prędkości sprawdziłem dokładnie i mam zaledwie 10 Mb/s.
    Wiec może po prostu mam za wolne łącze, które nie może pociągnąć filmów.

    Sory za zamieszanie.....

    0
  • #11 11 Lut 2013 21:47
    anmedia
    Poziom 39  

    loboxxx napisał:
    YouTube się nie tnie.

    To znaczy ze pozostale serwery nie maja odpowiedniej wydajnosci.

    loboxxx napisał:
    Poprawka odnośnie prędkości sprawdziłem dokładnie i mam zaledwie 10 Mb/s

    10Mb/s + WiFi! Najlepiej laczyc wszystko kablowo.

    loboxxx napisał:
    Wiec może po prostu mam za wolne łącze, które nie może pociągnąć filmów.

    10Mb/s jest wystarczajace w przypadku filmow do 720p. W przypadku full HD i w dodatku WiFi moze sie zacinac. Ponizej masz przykladowy skan obrazu z filmem w FullHD - strzalka pokazuje srednie bitrate.

    U32ES6100, DIR-300 - Zawieszanie się WebTV

    Ale jak widac dla YT to zaden problem, wydajny serwer, zmienne bitrate pozwola na ogladanie filmow w HD nawet przy 6Mb/s

    0
  • #12 11 Lut 2013 21:58
    loboxxx
    Poziom 8  

    DVD nie dział na WiFi, jest połączone kablem z punktem dostępu, czyli tak jak powinno być.

    Chyba po prostu mam za słabą prędkość.

    0
  • #13 11 Lut 2013 22:03
    anmedia
    Poziom 39  

    loboxxx napisał:
    jest połączone kablem z punktem dostępu

    Podaj model tego AP.

    0
  • #14 12 Lut 2013 00:26
    loboxxx
    Poziom 8  

    Air Live
    WL-5460AP v2
    Wireless-G Multifunction Access Point

    0
  • #15 12 Lut 2013 00:32
    anmedia
    Poziom 39  

    Ok, w jaki sposob podpiety jest AP do glownego routera?

    0
  • #16 12 Lut 2013 22:17
    loboxxx
    Poziom 8  

    Nie mam głównego routera. Operator Internetowy udostępnił mi kabel główny, do którego podłączam AP, a następnie korzystam z Internetu za pomocą podpiętego do AP kabla bądź WiFi.

    Domniema, że kabel główny podpięty jest do jakiegoś głównego węzła operatora.

    0
  • #17 12 Lut 2013 22:24
    anmedia
    Poziom 39  

    Z tego co piszesz, to masz pewien problem. Byc moze masz lacze i 10Mb/s ale masz lacze wspoldzielone z innymi uzytkownikami tej samej sieci. A to znaczy ze jesliw sieci bada 3-4 komputery i niech tylko jeden z uzytkownikow bedzie siedzial i sciagal z torentow, to jest w stanie zapchac cale lacze.

    0
  • Pomocny post
    #19 13 Lut 2013 01:46
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    loboxxx napisał:
    ok, dzięki za pomoc


    kamilm20
    Ostatnia wizyta: 12 Lut 2013 10:09

    0