Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 cdti błąd szyny can, zgasł podczas jazdy

Jabcok20 28 Dec 2012 21:56 6123 7
  • #1
    Jabcok20
    Level 18  
    Witam.
    Znajomemu Focus z 2007 roku siemens zgasł i dziwnym objawem jest to, że nie kręci nawet rozrusznik, na desce miga cały czas kontrolka ( kod16 ).
    Sprawdziłem mu can według opisu dla 1.6cdti, więc pewnie to pasuje. Rezystancja 60 Ohma wyłączonym zapłonie i napięcie na canie ciut niskie bo 2.0/2.2 V a powinno być ponoć 2.4/2.8 .
    Zauważyłem, że w skrzynce bezpieczników pod maską nie ma napięcia na przekaźniki i bezpieczniki od elektroniki silnika.
    Szukać szukałem i nic nie znalazłem.
    Co może być przyczyną takiego objawu?
    Can z wszystkich modułów jest do odczytania poza właśnie komputerem silnika. Może to być brak napięcia na kompa?
  • #2
    damdam

    Level 34  
    Sprawdź zasilania sterownika:

    kl.30 przez F30 3A na wtyk B pin g4 kolor czerwony
    kl.15 przez f75 10A na wtyk C pin c3 kolor ziel/nieb

    CANY masz we wtyku C pin a3 i a4

    mój typ to utopiony sterownik.
  • #3
    Jabcok20
    Level 18  
    Utopiony ale czemu nie ma żadnych napięć na przekaźnikach. Fakt widziałem że wszystkimi sterownikami steruje coś z kabiny stacyjka jakiś moduł i coś może jeszcze.
    Po ręcznym zwarciu głównego przekaźnika od napięcia na sterownik słychać tyknięcie w sterowniku. Nie wiem jest sens go wyciągać bo dojście raczej kiepskie do niego.
  • #4
    Jabcok20
    Level 18  
    No i pupa blada.Zasilanie na kompa jest. ale z tego co widze na przekazniku r14 nie ma napiecia sterujaceg uruchamiajacego ten przekaznik a prawdopodbnie idzie ono z kompa bo wchodzi w kostke w skrzynce co idzie do niego. komputer nie wyglada na zalany itp.
  • #5
    damdam

    Level 34  
    Jeżeli CAN od sterownika ma ciągłość ,zasilania są, a diagnozy brak, to ECU na stół, i zasilania/diagnozę podepnij na krótko.
  • #6
    Jabcok20
    Level 18  
    Mam prosbe. Czy na 3h2 powinnabys masa bo na 3g4i 3h4 jest i kabel na 3h2 jest taki sam jak owe masy i nie ma tam ani plusa ani masy. mam schemat do 1.6tdi ale sa inne piny w wiekszoscii kostki inne. widze ze 3h2 idzie do kabiny. podzielilby sie ktos schematem.:cry:
  • #7
    damdam

    Level 34  
    C h2 to presostat czynnika chłodniczego z klimy.

    a po zapłonie masz chociaż 5V na czujnikach rail/map ?
  • #8
    Jabcok20
    Level 18  
    Wszystko wskazuje na uwalony komputer. Plusy sa masy róznież. brak napięcia sterująceo z kompa na przekaźnik, brak napięcia na canie. Szukam speca od naprawy kompaczy da rade to wskrzesić , można go rozebrać? Była słaba pordzewiała masa z aku do budy na kielichu to mogło go załatwić...