Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 cdti błąd szyny can, zgasł podczas jazdy

Jabcok20 28 Gru 2012 21:56 4569 7
  • #1 28 Gru 2012 21:56
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Witam.
    Znajomemu Focus z 2007 roku siemens zgasł i dziwnym objawem jest to, że nie kręci nawet rozrusznik, na desce miga cały czas kontrolka ( kod16 ).
    Sprawdziłem mu can według opisu dla 1.6cdti, więc pewnie to pasuje. Rezystancja 60 Ohma wyłączonym zapłonie i napięcie na canie ciut niskie bo 2.0/2.2 V a powinno być ponoć 2.4/2.8 .
    Zauważyłem, że w skrzynce bezpieczników pod maską nie ma napięcia na przekaźniki i bezpieczniki od elektroniki silnika.
    Szukać szukałem i nic nie znalazłem.
    Co może być przyczyną takiego objawu?
    Can z wszystkich modułów jest do odczytania poza właśnie komputerem silnika. Może to być brak napięcia na kompa?

    0 7
  • #2 28 Gru 2012 23:07
    damdam

    Poziom 33  

    Sprawdź zasilania sterownika:

    kl.30 przez F30 3A na wtyk B pin g4 kolor czerwony
    kl.15 przez f75 10A na wtyk C pin c3 kolor ziel/nieb

    CANY masz we wtyku C pin a3 i a4

    mój typ to utopiony sterownik.

    0
  • #3 28 Gru 2012 23:40
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Utopiony ale czemu nie ma żadnych napięć na przekaźnikach. Fakt widziałem że wszystkimi sterownikami steruje coś z kabiny stacyjka jakiś moduł i coś może jeszcze.
    Po ręcznym zwarciu głównego przekaźnika od napięcia na sterownik słychać tyknięcie w sterowniku. Nie wiem jest sens go wyciągać bo dojście raczej kiepskie do niego.

    0
  • #4 29 Gru 2012 12:41
    Jabcok20
    Poziom 18  

    No i pupa blada.Zasilanie na kompa jest. ale z tego co widze na przekazniku r14 nie ma napiecia sterujaceg uruchamiajacego ten przekaznik a prawdopodbnie idzie ono z kompa bo wchodzi w kostke w skrzynce co idzie do niego. komputer nie wyglada na zalany itp.

    0
  • #5 29 Gru 2012 14:30
    damdam

    Poziom 33  

    Jeżeli CAN od sterownika ma ciągłość ,zasilania są, a diagnozy brak, to ECU na stół, i zasilania/diagnozę podepnij na krótko.

    0
  • #6 29 Gru 2012 16:02
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Mam prosbe. Czy na 3h2 powinnabys masa bo na 3g4i 3h4 jest i kabel na 3h2 jest taki sam jak owe masy i nie ma tam ani plusa ani masy. mam schemat do 1.6tdi ale sa inne piny w wiekszoscii kostki inne. widze ze 3h2 idzie do kabiny. podzielilby sie ktos schematem.:cry:

    0
  • #7 29 Gru 2012 17:16
    damdam

    Poziom 33  

    C h2 to presostat czynnika chłodniczego z klimy.

    a po zapłonie masz chociaż 5V na czujnikach rail/map ?

    0
  • #8 02 Sty 2013 12:58
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Wszystko wskazuje na uwalony komputer. Plusy sa masy róznież. brak napięcia sterująceo z kompa na przekaźnik, brak napięcia na canie. Szukam speca od naprawy kompaczy da rade to wskrzesić , można go rozebrać? Była słaba pordzewiała masa z aku do budy na kielichu to mogło go załatwić...

    0