Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ABS Wabco VCS II / Krone - Nie działa ABS, błąd nr 15 ECU failure

janko83 29 Dec 2012 10:53 9399 37
  • #1
    janko83
    Level 11  
    Witam
    Mam problem z nie działającym ABS-em w naczepie Krone.
    Jest tam założony Wabco VCS II standard 2S/2M (nr wabco 400 500 070 0).
    Kod błędu jaki jest wyświetlany wg kontrolki ABS to nr 15 czyli wg tabeli Blink Code: "ECU failure" czyli jak rozumiem błąd elektorniki. Wabco zaleca w tej sytuacji:
    1. Verify proper installation
    2. If code continues, contact us for assistance
    Od zakupu naczepy (używanej) nikt u nas nic w niej nie grzebał więc zakładam, że instalacja jest właściwa, chociaż ABS jak pamiętam nie działał od początku. Podpinałem inny ciągnik siodłowy, ale ABS również nie odzywał się ("nie uzbrajał").
    Wypiąłem wtykę od strony POWER/DIAGN żeby sprawdzić czy dochodzą napięcia i masy i wygląda na to że wszystko jest ok.
    Proszę o rady co może być przyczyną błędu? Czy po wykręceniu elektroniki od zaworu jest możliwość zaglądnięcia do środka czy wizualnie wszystko jest ok (mam na myśli zaśniedziałe ścieżki)? Tak poza tym to pewnie nic więcej z tym nie zrobię. Podejrzewam, że padł system... Być może ktoś regeneruje tego typu elektronikę?
  • #2
    tolo
    Level 33  
    Zrób zdjęcie tej elektroniki i umieść na forum lub mi podeślij na PW, może coś uda się zrobić.
  • #3
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    janko83 wrote:
    Od zakupu naczepy (używanej) nikt u nas nic w niej nie grzebał więc zakładam, że instalacja jest właściwa, chociaż ABS jak pamiętam nie działał od początku. Podpinałem inny ciągnik siodłowy, ale ABS również nie odzywał się ("nie uzbrajał").
    Wypiąłem wtykę od strony POWER/DIAGN żeby sprawdzić czy dochodzą napięcia i masy i wygląda na to że wszystko jest ok.

    Jeżeli tak jak piszesz napięcia sprawdzone na wtyczce wej. do sterownika VCSII (koniecznie pod obciążeniem nie multimetren) i masz 2 "+" i 2 "-" po załączeniu zapłonu w "koniu" to powinno być słychać bynajmniej test elektrozaworów.Jeżeli ich nie ma to albo są niesprawne (rzadkość że wszystkie) ,albo uszk. ECU.
    Zrób pomiar zasilania np.żarówką H4.

    Moderated By tzok:

    "Przynajmniej" i "bynajmniej" to dwa różne słowa o odmiennym znaczeniu!

  • #4
    janko83
    Level 11  
    daro111 wrote:
    i masz 2 "+" i 2 "-"


    Sprawdziłem i mam jak piszesz.
    Testu elektrozaworów nie słychać.
  • #5
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czujniki prędkości kół i połączenia tych czujników z ECU sprawdziłeś ?
  • #6
    daro111
    Level 31  
    janko83 wrote:
    Sprawdziłem i mam jak piszesz.
    Testu elektrozaworów nie słychać.

    Można by jeszcze próbować zrobić diagnostykę,podejrzeć parametry,zrobić testy elektrozaworów, itp.Możliwe że któryś z elektrozaworów ma zwarcie.
    Możliwe jednak że tak jak po kodach migowych odczytujesz , padła elektronika.
  • #7
    janko83
    Level 11  
    serwisantscani1 wrote:
    A czujniki prędkości kół i połączenia tych czujników z ECU sprawdziłeś ?


    Tak, wszystko jest ok. Zresztą gdyby to był któryś z czujników to wyświetlałby się błąd nr 4 lub 6.

    Dodano po 4 [godziny] 14 [minuty]:

    Czy próbował ktoś z Was odkręcić elektronikę od zaworu w VCS II (w załączeniu zdjęcie w/w zaworu)? Czy po odkręceniu będzie widoczny układ scalony? W mojej naczepie zawór jest dość trudno "dostępny".
  • #8
    gucio~1
    Level 23  
    Witam
    Skoro generuje kod błędu to elektronika jest zasilona i procesor działa. Gdyby był błąd zasilania 30 to miałbyś kod 14 lub nic byś nie miał bo urządzenie byłoby wyłączone. Ja na twoim miejscu przed zdjęciem elektroniki poszukałbym kogoś z kompem do WABCO, żeby zobaczyć dokładny opis błędu, podejrzeć stany i parametry a potem rwać elektronikę i naprawić.
    Po dokręceniu będzie widoczny cały sterownik (komputer)a nie tylko układ scalony
  • #9
    janko83
    Level 11  
    gucio~1 wrote:
    Po dokręceniu będzie widoczny cały sterownik (komputer)a nie tylko układ scalony


    Kusi mnie sprawdzić jaki jest stan wizualny komputera. Nie mam nikogo blisko kto mógłby podpiąć się kompem do Wabco.
  • #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    janko83 wrote:
    Nie mam nikogo blisko kto mógłby podpiąć się kompem do Wabco.

    Texa, JalTest, Magneti-Marelli tymi interfejsami też zrobisz diagnostykę, nie musi to być dedykowany interfejs Wabco.
    Zależy też jaka według Ciebie jest to odległość "blisko" ?
  • #11
    tolo
    Level 33  
    Gdy okaże się, że to elektronika to mogę podjąć się naprawy.
  • #13
    gucio~1
    Level 23  
    Jak cię kusi to odkręć te cztery śruby co na fotce widać i wyciągnij ją. Nie działa więc samym patrzeniem wiele nie popsujesz a może coś dojrzysz. Pisałem o kompie Wabco bo ten błąd ma co najmniej dwa opisy i łatwiej byłoby szukać usterki na płycie.
  • #14
    janko83
    Level 11  
    serwisantscani1 wrote:
    Texa, JalTest, Magneti-Marelli tymi interfejsami też zrobisz diagnostykę, nie musi to być dedykowany interfejs Wabco.
    Zależy też jaka według Ciebie jest to odległość "blisko" ?


    Naczepa w ciągłym ruchu..., ale na początek też chciałem coś samemu podziałać. Może nie chodzi o koszty, ale o to żeby coś nauczyć się przy okazji... Który z wymienionych przez Ciebie interfejsów będzie dobry do naczep i ciągników?


    tolo wrote:
    Gdy okaże się, że to elektronika to mogę podjąć się naprawy.


    Ok dam znać jak już elektronika będzie na wierzchu.


    Rzexxnik wrote:
    janko 83 a skąd Ty jesteś?


    podkarpackie > okolice Stalowej Woli


    gucio~1 wrote:
    Jak cię kusi to odkręć te cztery śruby co na fotce widać i wyciągnij ją. Nie działa więc samym patrzeniem wiele nie popsujesz a może coś dojrzysz.


    Naczepa potrzebna jest do pracy, czy jak wyciągnę samą elektronikę i skręcę samą obudowę to czy nie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy? hamulce będą działały jak dotychczas?


    hugos31 wrote:
    hugos31


    Wielkie dzięki, czegoś takiego szukałem/potrzebowałem!
  • #15
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    janko83 wrote:
    podkarpackie > okolice Stalowej Woli

    W takim układzie w Stalowej Woli masz firmę która robi diagnostykę naczep w tym Wabco.

    Dodano po 1 [minuty]:

    janko83 wrote:
    Który z wymienionych przez Ciebie interfejsów będzie dobry do naczep i ciągników?
    Zarówno Texa jak i JalTest, najwięcej zależy od wersji i aktualizacji.
  • #16
    lutek19781
    Level 13  
    Witam może ktoś się orientuje, kto w PL naprawia elektronikę Haldex EB i EB+.
    Dziękuje.
  • #17
    tolo
    Level 33  
    Co się z nią dzieje :?: Mogę podjąć się naprawy, zapraszam na PW.
  • #18
    gucio~1
    Level 23  
    Te zdjęcia od hugosa to nie wabco tylko knorr. W vcsII nie oddzielisz szybko płyty od obudowy bo jest do niej przymocowana, są wlutowane gniazda i całość jest zalana żelem. Jak nie masz wyjścia to zdejmij górę i zabezpiecz folią.

    Tolo te elektroniki są utopione w poliuretanie albo czymś podobnym. Masz na to jakiś patent?
  • #19
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    gucio~1 wrote:
    Te zdjęcia od hugosa to nie wabco tylko knorr.
    Zgadza się to nie Wabco ... zdjęcia usuwam.
  • #20
    janko83
    Level 11  
    serwisantscani1 wrote:
    Zgadza się to nie Wabco ... zdjęcia usuwam.


    Może warto było zostawić zdjęcia i dla porównania dorzucić od Wabco...? Może ma ktoś dostęp i może wstawić na forum? Ja niestety chwilowo nie pomogę ponieważ naczepa ruszyła w drogę.
  • #21
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    janko83 wrote:
    Może warto było zostawić zdjęcia i dla porównania dorzucić od Wabco...?
    Temat dotyczy "ABS Wabco VCS II" więc nie zmieniajmy "dla porównania" meritum tematu. Oczywiście zdjęcia Wabco VCS II jak najbardziej.
  • #22
    karlos85
    Level 16  
    Witam VCS II w tym wypadku potrzebuje diagnozy WABCO nie texa nie jaltest.
    TEXA I JALTEST nie wykona ponownego rozruchu. W tym przypadku bazujac na doświadczeniach na 99% to by pomogło. Mam taki sprzęt diagnostyczny wiecej na PW .
  • #23
    Radow
    Level 13  
    panowie, doczepiam sie do tematu - nie wiem czy wypada czy nie aczkowliek gdyby ktos dal rade powiedziec co to jest:

    ABS Wabco VCS II / Krone - Nie działa ABS, błąd nr 15 ECU failure
  • #24
    lutek19781
    Level 13  
    Modulartor przedniej osi

    Dodano po 2 [minuty]:

    ABS
  • #25
    Radow
    Level 13  
    dzięki, dodam ze numer katalogowy to: 480 205 014 6 (dla wyszukiwarki)
  • #26
    gucio~1
    Level 23  
    To raczej nie jest modulator przedniej osi tylko zawór sterujący ciśnieniem hamowania tylnej osi w przypadku awarii modulatora tylnej osi. W mercedesie określają go jako rezerwy a w dafie jako nadmiarowy
  • #27
    lutek19781
    Level 13  
    Faktycznie.Jest to zawór rezerwy,nie przyjrzałem się dokładnie :oops:
  • #28
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    karlos85 wrote:
    TEXA I JALTEST nie wykona ponownego rozruchu.

    Jeśli chodzi Ci o test EOL to się zgadza.
  • #29
    daro111
    Level 31  
    Radow wrote:
    dzięki, dodam ze numer katalogowy to: 480 205 014 6

    Myślę że źle odczytałeś nr. Właściwy to będzie 480 205 104 0.
    Tu dane techniczne tego zaworu.

    gucio~1 wrote:
    To raczej nie jest modulator przedniej osi tylko zawór sterujący ciśnieniem hamowania tylnej osi w przypadku awarii modulatora tylnej osi. W mercedesie określają go jako rezerwy a w dafie jako nadmiarowy


    To właśnie tego typu zawór.
  • #30
    Radow
    Level 13  
    dzięki kolego @daro111

    możliwe ze źle to odczytałem, a odczytałem to z samego zaworu.

    ABS Wabco VCS II / Krone - Nie działa ABS, błąd nr 15 ECU failure