Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ABS Wabco VCS II / Krone - Nie działa ABS, błąd nr 15 ECU failure

janko83 29 Gru 2012 10:53 8388 37
  • #1 29 Gru 2012 10:53
    janko83
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem z nie działającym ABS-em w naczepie Krone.
    Jest tam założony Wabco VCS II standard 2S/2M (nr wabco 400 500 070 0).
    Kod błędu jaki jest wyświetlany wg kontrolki ABS to nr 15 czyli wg tabeli Blink Code: "ECU failure" czyli jak rozumiem błąd elektorniki. Wabco zaleca w tej sytuacji:
    1. Verify proper installation
    2. If code continues, contact us for assistance
    Od zakupu naczepy (używanej) nikt u nas nic w niej nie grzebał więc zakładam, że instalacja jest właściwa, chociaż ABS jak pamiętam nie działał od początku. Podpinałem inny ciągnik siodłowy, ale ABS również nie odzywał się ("nie uzbrajał").
    Wypiąłem wtykę od strony POWER/DIAGN żeby sprawdzić czy dochodzą napięcia i masy i wygląda na to że wszystko jest ok.
    Proszę o rady co może być przyczyną błędu? Czy po wykręceniu elektroniki od zaworu jest możliwość zaglądnięcia do środka czy wizualnie wszystko jest ok (mam na myśli zaśniedziałe ścieżki)? Tak poza tym to pewnie nic więcej z tym nie zrobię. Podejrzewam, że padł system... Być może ktoś regeneruje tego typu elektronikę?

    0 29
  • #2 29 Gru 2012 13:25
    tolo
    Poziom 33  

    Zrób zdjęcie tej elektroniki i umieść na forum lub mi podeślij na PW, może coś uda się zrobić.

    0
  • #3 29 Gru 2012 23:13
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    janko83 napisał:
    Od zakupu naczepy (używanej) nikt u nas nic w niej nie grzebał więc zakładam, że instalacja jest właściwa, chociaż ABS jak pamiętam nie działał od początku. Podpinałem inny ciągnik siodłowy, ale ABS również nie odzywał się ("nie uzbrajał").
    Wypiąłem wtykę od strony POWER/DIAGN żeby sprawdzić czy dochodzą napięcia i masy i wygląda na to że wszystko jest ok.

    Jeżeli tak jak piszesz napięcia sprawdzone na wtyczce wej. do sterownika VCSII (koniecznie pod obciążeniem nie multimetren) i masz 2 "+" i 2 "-" po załączeniu zapłonu w "koniu" to powinno być słychać bynajmniej test elektrozaworów.Jeżeli ich nie ma to albo są niesprawne (rzadkość że wszystkie) ,albo uszk. ECU.
    Zrób pomiar zasilania np.żarówką H4.

    Moderowany przez tzok:

    "Przynajmniej" i "bynajmniej" to dwa różne słowa o odmiennym znaczeniu!

    0
  • #4 30 Gru 2012 22:25
    janko83
    Poziom 11  

    daro111 napisał:
    i masz 2 "+" i 2 "-"


    Sprawdziłem i mam jak piszesz.
    Testu elektrozaworów nie słychać.

    0
  • #5 30 Gru 2012 23:11
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A czujniki prędkości kół i połączenia tych czujników z ECU sprawdziłeś ?

    0
  • #6 31 Gru 2012 06:31
    daro111
    Poziom 31  

    janko83 napisał:
    Sprawdziłem i mam jak piszesz.
    Testu elektrozaworów nie słychać.

    Można by jeszcze próbować zrobić diagnostykę,podejrzeć parametry,zrobić testy elektrozaworów, itp.Możliwe że któryś z elektrozaworów ma zwarcie.
    Możliwe jednak że tak jak po kodach migowych odczytujesz , padła elektronika.

    0
  • #7 31 Gru 2012 13:22
    janko83
    Poziom 11  

    serwisantscani1 napisał:
    A czujniki prędkości kół i połączenia tych czujników z ECU sprawdziłeś ?


    Tak, wszystko jest ok. Zresztą gdyby to był któryś z czujników to wyświetlałby się błąd nr 4 lub 6.

    Dodano po 4 [godziny] 14 [minuty]:

    Czy próbował ktoś z Was odkręcić elektronikę od zaworu w VCS II (w załączeniu zdjęcie w/w zaworu)? Czy po odkręceniu będzie widoczny układ scalony? W mojej naczepie zawór jest dość trudno "dostępny".

    0
  • #8 31 Gru 2012 16:18
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam
    Skoro generuje kod błędu to elektronika jest zasilona i procesor działa. Gdyby był błąd zasilania 30 to miałbyś kod 14 lub nic byś nie miał bo urządzenie byłoby wyłączone. Ja na twoim miejscu przed zdjęciem elektroniki poszukałbym kogoś z kompem do WABCO, żeby zobaczyć dokładny opis błędu, podejrzeć stany i parametry a potem rwać elektronikę i naprawić.
    Po dokręceniu będzie widoczny cały sterownik (komputer)a nie tylko układ scalony

    0
  • #9 01 Sty 2013 18:08
    janko83
    Poziom 11  

    gucio~1 napisał:
    Po dokręceniu będzie widoczny cały sterownik (komputer)a nie tylko układ scalony


    Kusi mnie sprawdzić jaki jest stan wizualny komputera. Nie mam nikogo blisko kto mógłby podpiąć się kompem do Wabco.

    0
  • #10 01 Sty 2013 18:41
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    janko83 napisał:
    Nie mam nikogo blisko kto mógłby podpiąć się kompem do Wabco.

    Texa, JalTest, Magneti-Marelli tymi interfejsami też zrobisz diagnostykę, nie musi to być dedykowany interfejs Wabco.
    Zależy też jaka według Ciebie jest to odległość "blisko" ?

    0
  • #11 01 Sty 2013 20:36
    tolo
    Poziom 33  

    Gdy okaże się, że to elektronika to mogę podjąć się naprawy.

    0
  • #12 01 Sty 2013 21:12
    Rzexxnik
    Poziom 16  

    janko 83 a skąd Ty jesteś?

    0
  • #13 01 Sty 2013 21:48
    gucio~1
    Poziom 21  

    Jak cię kusi to odkręć te cztery śruby co na fotce widać i wyciągnij ją. Nie działa więc samym patrzeniem wiele nie popsujesz a może coś dojrzysz. Pisałem o kompie Wabco bo ten błąd ma co najmniej dwa opisy i łatwiej byłoby szukać usterki na płycie.

    0
  • #14 02 Sty 2013 07:51
    janko83
    Poziom 11  

    serwisantscani1 napisał:
    Texa, JalTest, Magneti-Marelli tymi interfejsami też zrobisz diagnostykę, nie musi to być dedykowany interfejs Wabco.
    Zależy też jaka według Ciebie jest to odległość "blisko" ?


    Naczepa w ciągłym ruchu..., ale na początek też chciałem coś samemu podziałać. Może nie chodzi o koszty, ale o to żeby coś nauczyć się przy okazji... Który z wymienionych przez Ciebie interfejsów będzie dobry do naczep i ciągników?


    tolo napisał:
    Gdy okaże się, że to elektronika to mogę podjąć się naprawy.


    Ok dam znać jak już elektronika będzie na wierzchu.


    Rzexxnik napisał:
    janko 83 a skąd Ty jesteś?


    podkarpackie > okolice Stalowej Woli


    gucio~1 napisał:
    Jak cię kusi to odkręć te cztery śruby co na fotce widać i wyciągnij ją. Nie działa więc samym patrzeniem wiele nie popsujesz a może coś dojrzysz.


    Naczepa potrzebna jest do pracy, czy jak wyciągnę samą elektronikę i skręcę samą obudowę to czy nie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy? hamulce będą działały jak dotychczas?


    hugos31 napisał:
    hugos31


    Wielkie dzięki, czegoś takiego szukałem/potrzebowałem!

    0
  • #15 02 Sty 2013 12:37
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    janko83 napisał:
    podkarpackie > okolice Stalowej Woli

    W takim układzie w Stalowej Woli masz firmę która robi diagnostykę naczep w tym Wabco.

    Dodano po 1 [minuty]:

    janko83 napisał:
    Który z wymienionych przez Ciebie interfejsów będzie dobry do naczep i ciągników?
    Zarówno Texa jak i JalTest, najwięcej zależy od wersji i aktualizacji.

    0
  • #16 02 Sty 2013 19:19
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam może ktoś się orientuje, kto w PL naprawia elektronikę Haldex EB i EB+.
    Dziękuje.

    0
  • #17 02 Sty 2013 19:26
    tolo
    Poziom 33  

    Co się z nią dzieje :?: Mogę podjąć się naprawy, zapraszam na PW.

    1
  • #18 02 Sty 2013 22:20
    gucio~1
    Poziom 21  

    Te zdjęcia od hugosa to nie wabco tylko knorr. W vcsII nie oddzielisz szybko płyty od obudowy bo jest do niej przymocowana, są wlutowane gniazda i całość jest zalana żelem. Jak nie masz wyjścia to zdejmij górę i zabezpiecz folią.

    Tolo te elektroniki są utopione w poliuretanie albo czymś podobnym. Masz na to jakiś patent?

    0
  • #19 02 Sty 2013 22:42
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    gucio~1 napisał:
    Te zdjęcia od hugosa to nie wabco tylko knorr.
    Zgadza się to nie Wabco ... zdjęcia usuwam.

    0
  • #20 03 Sty 2013 09:29
    janko83
    Poziom 11  

    serwisantscani1 napisał:
    Zgadza się to nie Wabco ... zdjęcia usuwam.


    Może warto było zostawić zdjęcia i dla porównania dorzucić od Wabco...? Może ma ktoś dostęp i może wstawić na forum? Ja niestety chwilowo nie pomogę ponieważ naczepa ruszyła w drogę.

    0
  • #21 03 Sty 2013 09:51
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    janko83 napisał:
    Może warto było zostawić zdjęcia i dla porównania dorzucić od Wabco...?
    Temat dotyczy "ABS Wabco VCS II" więc nie zmieniajmy "dla porównania" meritum tematu. Oczywiście zdjęcia Wabco VCS II jak najbardziej.

    0
  • #22 06 Sty 2013 01:20
    karlos85
    Poziom 15  

    Witam VCS II w tym wypadku potrzebuje diagnozy WABCO nie texa nie jaltest.
    TEXA I JALTEST nie wykona ponownego rozruchu. W tym przypadku bazujac na doświadczeniach na 99% to by pomogło. Mam taki sprzęt diagnostyczny wiecej na PW .

    0
  • #23 06 Sty 2013 13:10
    Radow
    Poziom 13  

    panowie, doczepiam sie do tematu - nie wiem czy wypada czy nie aczkowliek gdyby ktos dal rade powiedziec co to jest:

    ABS Wabco VCS II / Krone - Nie działa ABS, błąd nr 15 ECU failure

    0
  • #24 06 Sty 2013 13:26
    lutek19781
    Poziom 13  

    Modulartor przedniej osi

    Dodano po 2 [minuty]:

    ABS

    0
  • #25 06 Sty 2013 13:38
    Radow
    Poziom 13  

    dzięki, dodam ze numer katalogowy to: 480 205 014 6 (dla wyszukiwarki)

    0
  • #26 06 Sty 2013 13:49
    gucio~1
    Poziom 21  

    To raczej nie jest modulator przedniej osi tylko zawór sterujący ciśnieniem hamowania tylnej osi w przypadku awarii modulatora tylnej osi. W mercedesie określają go jako rezerwy a w dafie jako nadmiarowy

    0
  • #27 06 Sty 2013 14:14
    lutek19781
    Poziom 13  

    Faktycznie.Jest to zawór rezerwy,nie przyjrzałem się dokładnie :oops:

    0
  • #28 07 Sty 2013 08:21
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    karlos85 napisał:
    TEXA I JALTEST nie wykona ponownego rozruchu.

    Jeśli chodzi Ci o test EOL to się zgadza.

    0
  • #29 07 Sty 2013 17:31
    daro111
    Poziom 31  

    Radow napisał:
    dzięki, dodam ze numer katalogowy to: 480 205 014 6

    Myślę że źle odczytałeś nr. Właściwy to będzie 480 205 104 0.
    Tu dane techniczne tego zaworu.

    gucio~1 napisał:
    To raczej nie jest modulator przedniej osi tylko zawór sterujący ciśnieniem hamowania tylnej osi w przypadku awarii modulatora tylnej osi. W mercedesie określają go jako rezerwy a w dafie jako nadmiarowy


    To właśnie tego typu zawór.

    0
  • #30 09 Sty 2013 09:29
    Radow
    Poziom 13  

    dzięki kolego @daro111

    możliwe ze źle to odczytałem, a odczytałem to z samego zaworu.

    ABS Wabco VCS II / Krone - Nie działa ABS, błąd nr 15 ECU failure

    0