Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 TDI ALH - Bardzo ciężkie odpalanie na zimym silniku.

29 Gru 2012 10:58 25866 42
  • Poziom 14  
    Witam , wiem że ten temat był wałkowany wiele razy ale nadal nie znalazłem przyczyny problemu. Otóż w wakacje zakupiłem Golf IV 1.9 TDI ALH i nawet w ciepłe dni po długim postoju na zimnym silniku dłużej kręcił , na początku myślałem że akumulator , ale był ok. Pomogła wymiana tulejek i szczotkotrzymacza w rozruszniku. Ale nadal mi się wydawało że dłużej kręci na zimnym ( brata Ibiza 1.9 TDI AGR pali na dotyk nawet przy -10). Zaraz po zakupie został wymieniony rozrząd , filtr paliwa, powietrza , oleju . Niestety gdy zrobiło się zimniej , problem się nasila . Świece żarowe sprawdzałem w taki sposób że zdejmowałem kapturki , żarówka do + i do świecy i się zapalała na każdej świecy ( nie wiem czy to dobry sposób). W wężyku od filtra paliwa do pompy jest taki pęcherzyk powietrza na 3cm długości , czy to może wpływać na złe odpalanie ?
    Słyszałem o cofaniu się paliwa , ale wczoraj postawiłem golfa na dosyć pochyłym parkingu (przód golfa był pochylony do przodu) i tak stał z 7h na -7 i kręcił silnik ponad 10s zanim odpalił. Normalnie jest coraz gorzej , w Polskim Vagu nie ma żadnych błędów . Nawet odpinałem czujnik temp. cieczy i tak jakby lepiej odpalał ale i tak kręcił z 3-4 obroty.
    Dodam że kąt wtrysku ma wartość około 55.


    Za co się zabrać , co mogę sam sprawdzić jeszcze ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 40  
    Taka metoda sprawdzania może być błędna,lepiej rezystancję zmierz.
  • Poziom 14  
    Udało mi się wykręcić jedną świecę i grzała na czerwono od końca tak do połowy . Sprawdziłem jeszcze dzisiaj przekaźnik od świec i jest on raczej dobry ponieważ tą świecę co wykręciłem wkładałem do każdej fajki i dołączałem masę i grzała się ta świeca. Niestety pozostałych 3 świec nie wykręciłem ponieważ nie miałem odpowiedniego klucza . Niepokoi mnie to że podczas odpalania jest ten pęcherzyk powietrza . A gdy się zgasi silnik to wraca ten pęcherzyk ale od strony pompy.
  • Poziom 39  
    tomeekkk92 napisał:
    Zaraz po zakupie został wymieniony rozrząd
    Tutaj powinieneś szukać przyczyny.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Jedna świeca żarowa może działać inne nie koniecznie, zmierz rezystancje, sposób z żarówka jest dobry ale trzeba żarowkę o odpowiedniej mocy. W przewodach nie może być powietrza, bo układ się zapowietrza, wiec szukaj skąd to powietrze.
  • Poziom 14  
    Ale przed wymianą rozrządu też był problem z odpalaniem nawet jak było na polu z 15 stopni. Zaraz jadę do kumpla po klucz i sprawdzę resztę świec . Kąt wtrysku sprawdzałem miesiąc temu. No ale to powietrze wraca od pompy .
  • Poziom 39  
    tomeekkk92 napisał:
    Ale przed wymianą rozrządu też był problem z odpalaniem nawet jak było na polu z 15 stopni
    No i co z tego wynika?
  • Poziom 14  
    Wszystkie świece sprawdzone , i grzeją tak jak powinny . Kolega co mi rozrząd wymieniał ( u niego resztę świec sprawdzałem ) mówił że robił to jak zawsze i musi być ok . Przy okazji wymieniliśmy wężyki przelewowe bo jeden był podejrzany. I co najlepsze , przyglądałem się temu pęcherzykowi powietrza na wężyku i zauważyłem że nowe , mniejsze pęcherzyki dochodzą do tego dużego ale od strony filtra paliwa . Po odpaleniu golfa w tym wężyku od filtra do pompy widzę bardzo dużo tych pęcherzyków , tak pół na pół z ropą , jak się porusza to jeszcze więcej tych pęcherzyków , po pewnym czasie leci już sama ropa ale gdzieniegdzie wkrada się jakiś pęcherzyk . Filtr paliwa w wakacje był wymieniany ale na firmy Hart. Czy to była by wina filtra paliwa ?
  • Poziom 39  
    tomeekkk92 napisał:
    Filtr paliwa w wakacje był wymieniany ale na firmy Hart.
    To możesz go w ciemno wymienić i więcej HARTA nie zakładać.
  • Poziom 8  
    Ma dokladnie ten sam problem ten sam kod silnika :( zaden mechanik nie wie co to jest
  • Poziom 9  
    jak już odpali to dobrze chodzi ? nie ma pęcherzyków
    po tym długim kręceniu za drugim razem zapali od strzała ?
  • Moderator Samochody
    Problem może leżeć w zaworku zwrotnym pompy wtryskowej.
  • Poziom 8  
    za drugim razem pali od strzala nie ma wtedy problemow.. Jeden mechanik pow ze moze to byc spowodowane ze traci prad na swiecach czy przy swiecach cos w tym stylu. Dodal ze nie jest elektrykiem i nie wie dokladnie. Dodam ze zmienialem w nim dawke startowa i przez pewien czas byspokoj
  • Poziom 22  
    Może po prostu nie ma kompresji albo wtryski leją,a może też pompa jest już zużyta.
  • Poziom 14  
    Jak już odpali to tak tylko na początku coś jest pęcherzyków , później już nie ma . Za drugim razem od strzała pali. Poza tym odpalaniem chodzi pięknie.
  • Poziom 8  
    no dokladnie mam to samo co kolega mowi powyzej .. Nie wiem co by to było .. Szczescie w nieszczesciu ze odpala dlugo kreci bo kreci ale odpala..
  • Poziom 17  
    dajcie log z 001 po odpaleniu i jak osiągnie 80 stopn
    albo wartości jakie sa
    i log 005 podczas kręcenia rozrusznikiem
  • Poziom 14  
    Od czasu mojej nieobecności na forum to wymieniłem wtryski bo miały poniżej 200 bar , a te co założyłem mają 220 bar , wymieniony także filtr paliwa na bosha , była robiona próba z paliwem w butelce . Ostatnio padł akumulator , wymieniłem na Varty 74Ah . I zero poprawy. Bawiłem się kiedyś Vagiem 311.2 i zmienianiem dawkę startowej ale też nic . Jak ostatnio zostawiłem go u mechanika , sprawdził kąt wtrysku i rozrząd , i powiedział że gdzieś się zapowietrza , ale to gdzieś wychodzi chyba że w pompie... Ostatnio co zauważyłem , jak odpali na zimnym to jest kłębek białego/szarego dymu. Już nie mam pomysłu , jedyne co zostaje to pompa wtryskowa. Czy da się w Vag-Com 311.2 sprawadzić jakie ciśnienie daje pompa na wtryski ?

    Dodam jeszcze że jak stoi tak 4-5h to ładnie odpali , ale im dłużej stoi tym dłużej odpala.

    Gdzieś w sieci znalazłem fotkę gdzie jest zaworek utrzymujący ciśnienie w pompie. Czy drogi jest ten zaworek i czy ciężka jest jego wymiana ?
    http://images37.fotosik.pl/1941/46262f67d33d9861med.jpg
    http://www.tdi-tuning.pl/tools/l200/11.jpg
  • Poziom 14  
    Dzisiaj sprawdzałem klapkę gasząca i działa prawidłowo.
  • Poziom 10  
    Silnik ALH ma wadę mapy startowej. Objawia sie tym ze po prostu zle odpala na zimnym silniku nawet nie musi być mrozu a bedzie słabo palił. Trzeba zwiększyć dawkę startową.
    Sam mam ten silnik i jak ustale dokładnie na jakiej dawce odpala dobrze dam znać a to link do tematu.
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=191242
  • Poziom 14  
    Czekam na dokładne info .
  • Poziom 10  
    tomek jeżeli się zarejestrujesz na forum.vwgolf.pl i przeczytasz to tam już jest wszystko opisane. Nawet kolega co dobrze zna sie na 1,9TDI od razu jak go kupowałem to mi to powiedział na tą bolączkę pomoże zwiększenie dawki startowej (co opisane jest już w tym temacie na forum) albo już po prostu nowa mapa tzn. chip
  • Poziom 12  
    kąt wtrysku i dawka rozruchowa sprawdzone ?
  • Poziom 9  
    Witam. moj kolega kiedys przegrzal omege 2.5tds , od razu pojechal na gielde sprzedac,silnik stracil sprezanie tak jak pisze osoba wyzej:) upewnij sie ze sprezaniem(warunek na zimnym silniku). jesli tak powodem moga byc zapieczobne pierscionki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak jak u znajomego, zapalic trzeba bylo z 3 minuty krecic, cieply palil na dotyk.
  • Poziom 10  
    sweeter211 tak był problem z pompą a czesem nie było odwrotnie że na ciepłym nie palił a na zimnym od strzała ? co do sprężania to chyba ma inne objawy.
    tomeekkk92 tzn co sie dzieje wchodzi ci w tryb awaryjny czy co ? puszcza ci olej ? wirnik się wyrwał ? bo że padło turbo to mało mówi nawet la takiego laika jak ja :/
  • Poziom 10  
    no tak ale to nie przez to że zmieniłeś dawkę tylko przez to że "wyczyściłeś" turbo. Po co zamęt w temacie robić.
  • Poziom 10  
    dziś zmieniłem sobie na 33150 zobaczę jak będzie teraz odpalał. Bez większej różnicy ale nie zmieniłem na maksa jak inni
  • Poziom 8  
    Wg mnie przyczyna problemow jest tylko nieszczelna pompa.Jak sam piszesz po odpaleniu juz nie ma problemow z uruchomieniem,wiec po prostu cofa sie paliwo i zadne polsrodki w rodzaju zaworka zwrotnego nic nie dadza.Wystarczy wymienic komplet uszczelek i simmering na walku [pod warunkiem,ze nie ma luzu],ustawic zaplon na zegar [0.90mm-0,98mm] i nie trzeba zadnych komputerow.To prosta pompa.Na wszelki wypadek wykrec zaworek regulujacu cisnienie w pompie [ten ze zdjecia] i poruszj w gore i w dol.Powinno byc slychac tloczek.Jak chodzi to zakladac a jak nie to myc i wydmuchac az ruszy.Jeszcze sprawdz zaworek na srubie przelewu czy nie zatkany i ma chodzic.