Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT DUKATO 2,3 JTD -Brak mocy

sabina_daros 29 Dec 2012 16:35 4602 5
  • #1
    sabina_daros
    Level 2  
    Kupiłem fiata ducato 2,3 jtd lecz po czasie okazuje się ze jest to 2,2 jtd ponieważ jest na łańcuchu rozrzadu. Problem jest taki ze w pewnym momencie podczas jazdy auto zaczęło nieznacznie tracić moc.(Nic nie mrugało i nie świeciło temperatura 40 stopni)Po 3 kilometrach po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów wkręcił się na obroty maksymalne, zaczął niesamowicie dymić z wydechu,z pod maski dosłownie wszędzie. Po ujęciu gazu obroty na maksa, po wyłączeniu kluczyka to samo. Udusiłem go na 6.Do puki był ciepły odpalał lecz (czworkowal do 2000 obr) po czym do 2000-3200 pracował normalnie i znowu max i zero reakcji na gaz i zapłon. Zimny już nie odpala. Jeśli ktoś z użytkowników miał taki przypadek proszę o pomoc.
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Rozleciała się turbina i olej z nie poszedł na cylindry. Resztę dopowiedz sobie sam.
  • #3
    sabina_daros
    Level 2  
    Myślę ze ta sugestia jest bardzo prawdopodobna. Tak sugerowali mi znajomi ale mechanik serwisu fiata chciał mi wyjąc silnik ponieważ (podobno) nie ma ciśnienia na jednym z cylindrów i jest to przyczyna wypaleni dziury w tłoku. Lecz wydaje mi się ze w takim przypadku silnik by się nie rozbiegał i reagował by na wyłączenie zapłonu..............Czy przy tych objawach istnieje możliwość wypalenia dziury w tłoku.
  • #4
    rafall17174
    Level 11  
    To na pewno turbo padło, jeśli silnik wymknął się spod kontroli i nie reagował na wyłączenie zapłonu i jeszcze dymił z wydechu i spod maski to turbo przepuszczalo olej z silnika przez kolektor. I ten olej był w tym momencie "paliwem"
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    sabina_daros wrote:
    Czy przy tych objawach istnieje możliwość wypalenia dziury w tłoku.
    Tak ale jako skutek, nie jako przyczyna. W/g mnie nie warto naprawiać tego silnika. Jak się "rozpadnie" turbina i olej pójdzie do silnika to jest kilkanaście sekund na reakcję, silnik bardzo szybko się przegrzeje, stopią się tłoki, wypalą zawory. Blok silnika może i jest do odratowania, ale głowica raczej nie, jeden tłok też padł, nie wiadomo w jakim stanie są pozostałe.
  • #6
    marcin6963
    Level 9  
    mam problem ze swoim ducato objawy ma takie przy ruszaniu ze skrzyżowania często gaśnie , po odpaleniu wszystko wraca do normy czasem traci moc i nie wkręca się wyżej niż 2500 obr. po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy, czek pali się i gaśnie nic na stałe.po wrzuceniu na luz obroty spadają do 800 +- i po dodaniu gazu zaczynają rosnąć minimalnie i gaśnie ,po mieście nieda się jeździć na trasie jest jako tako, potrafi zgasnąć podczas powolnej redukcji, ostatnio zaczoł kopcić na czarno. sos pozdrawiam