Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zabezpieczenie samochodu - obecność właściciela

Trabi 08 Feb 2005 18:40 5913 39
Optex
  • #1
    Trabi
    Level 36  
    Witam.

    Wpadła mi do głowy taka mysl (moze to ktos już wymyslił?):
    - Mam w kieszeni schowane coś a'la pilot do centralnego zamka w którym jest nadajniczek. Wysyła fale odblokowując instalację samochodową i umozliwiając zapalenie silnika i ruszenie. Ale... ten nadajniczek działa np. z zasięgiem 2, 3 metrów od samochodu. Odchodzę od samochodu - gaśnie, wsiadam - mogę zapalić silnik. Chcą mi porwać samochód (zdarza się niestety), wywalają mnie z niego, ruszają a tu... klapa, zgasł silnik bo... samochód "oddalił się" ode mnie. Dobre by to było, co?

    Czy ktos już takie coś wymyslił? Jesli tak, to może wiecie gdzie można znależć opis zmajstrowania czegoś takiego?
  • Optex
  • #2
    MEGUSMAN
    Level 14  
    Tak sie składa że terz o tym myślałem i to jest nawet dobry momysł mogło by być na podczerwień prościej taniej ale najlepiej RC takie schemaciki na tak krutki zasięg morzna by wykonać poszukaj na google albo na elektrodzie morze coś znajdziesz na ten temat tzn na temat zdalnego sterowania RC morzna by przerobić alarm z samochodu zmniejszyc zasięg i zewrzeć na stałe włonczniki w pilocie ale baterie by ci szybko wysiadali no ale taki nadajniczek na te 2,3 metry to by za wiele prądu nieciągnął
  • #3
    Wojtek_b21
    Level 16  
    Wiele firm produkuje takie urządzenia. Mogą występować w postaci identyfikatorów np. firma Seka, bezobsługowych układów antynapadowych np. Stemro-system, Quasar Electronics lub autoalarmów z bezobsługowym układem antynapadowym np. AMT, Proxima, Quasar Electronics,Silicon.
  • Optex
  • #5
    kzaw
    Level 27  
    Jest to funkcja antyporwaniowa realizowana np. przez alarm superforteca do którego wprogramowujemy dodatkowo tzw. identyfikator.
  • #6
    VonJa
    Level 12  
    Koncepcja jest słuszna i szeroko stosowana od przynajmniej 3 lat. Łodzka firma DEST produkuje alarmy i immobilizery oparteo identyfikację użytkownika. Zasięg działania karty do 10 metrów, więc gdy Ci się zdarzz wyjść z samochodu np: otworzyc bramę garażową a niepostrzeżenie wsiądzie Ci ktoś z kółko to nie ma afery. Zaletą tych urządzeń jet bezpieczeństwo użytkownika. Jeśli np: na czerwonym świetle ktoś podejdzie do samochodu , otworzy drzwi i poprosi Cię grzecznie przystawiając do głowy nóź, pistolet, tomahawk, armatę itp arsenał - o opuszczenie samochodu , zostawienie kluczyków w stacyjce a dokumentów auta na fotelu to jeśli masz kartę identyfikacji przy sobie -radzę się nie szarpać z delikfentem a posłusznie wyjść i czym prędzej powiadomić mundurowych. Radzę stosować solidne urządzenia (nie chcę tu robić antyreklamy jednej z podwrocławskich firm) ale jeśli będąc na wakacjach na drugim końcu Polski czy Europy a nawali takie urządzenie to jak nie masz pojęcia o temacie to przygotuj się na spore wydatki (holowanie lub awaryjne rozbrojenie alarmu słono kosztuje). Duża rola INSTALATORA. Klient w nowej E-klasie zainstalował takie urządzenie ale instalator nie powiedział mu że ma to nosić przy d....pie a nie w schodku ........nic dodać nic ująć. MYŚLENIE NIE BOLI A MA PRZYSZŁOŚĆ.
  • #7
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    VonJa

    Wiem że chodzi ci o tę firmę zauważ że alarm ten posiada pentlę awaryjną. W razie problemów znajdujesz centralkę i przecinasz przewód awaryjny. Jest to wyraźnie opisane w instrukcji. Pozatym te alarmy są znane w większej części polski. POZDRAWIAM
  • #8
    dr_dave
    Level 14  
    kzaw wrote:
    Jest to funkcja antyporwaniowa realizowana np. przez alarm superforteca do którego wprogramowujemy dodatkowo tzw. identyfikator.


    MOżesz coś więcej o tym napisać był bym wdzięczny!
  • #9
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    poczytaj na stronie producenta

    www.amt-alarmy.pl
  • #10
    VonJa
    Level 12  
    Yasiu - mieszkamy od siebie 40 km - wiesz dobrze że całkiem spora częśc klientów w naszym regionie to nasi rodacy mieszkający, pracujący za naszą zachodnią granicą. Do tej pory nie miałem okazji jechać z paszportem na"REKLAMACJĘ" Powiem Ci dlaczego . Bo stosuję solidne urządzenia. Niestety jeśli urządzenia pewnej podwroławskiej firmy wykazywały awaryjność rzędu 20-30% to nie zgodzę się z nikim kto będzie twierdził że to dobry sprzęt. Być może przyjąłem inne kryteria co do słowa AWARYJNOŚĆ, ale banalne "wypadnięcie pilota z pamięci centrali" to dla klienta często bariera nie do pokonania. Po 2-3 miesiącach od instalacji urządzenia i "szkoleniu co się robi na wypadek W" klient i tak nie pamieta co zewrzeć co przeciąc.......
  • #11
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    no niestety wypad pilota też mi się zdarzył. POZDRAWIAM
  • #12
    ala9896
    Level 12  
    w miarę dobrym urządzeniem jest sytem identyfikacji stosowany w Proxinie, posiada małą szlufkę zakładaną np na pasek od spodni. Działa na ok 3-5 metrów, spisuje się super zakładałem go ostatnio w BMW 7.. - rewelacja, klient bardzo zadowolony. Posiada funkcję antynapadową i wiele innych możliwości. Odsyłam do strony producenta.
  • #13
    kzaw
    Level 27  
    VonJa wrote:
    . Niestety jeśli urządzenia pewnej podwroławskiej firmy wykazywały awaryjność rzędu 20-30% to nie zgodzę się z nikim kto będzie twierdził że to dobry sprzęt. Być może przyjąłem inne kryteria co do słowa AWARYJNOŚĆ, ale banalne "wypadnięcie pilota z pamięci centrali" to dla klienta często bariera nie do pokonania.


    A ile tych alarmów zamontowałeś? Bo jeżeli 5 i w jednym wyprogramował się pilot to rzeczywiście "awaryjność" wyniesie 20%. Ja łącznie i zamontowałem i sprzedałem ponad setkę tych alarmów i tylko w jednym zdarzyło mi się wyprogramowanie pilota . Reszta funkcjonuje bez zarzutu.Niejednokrotnie błedy montażowe zwalane są na awarię centralki.

    A co do antyporwania i antynapadu to działa to w ten sposób. W momencie wejścia do samochodu i przekręcenia kluczyka w stacyjce należy albo wcisnąć ukryty przycisk albo posiadać przy sobie identyfikator, czyli urządzonko które automatycznie deaktywuje tę funkcję. Jezeli tego nie zrobimy lub nie posiadamy identyfikatora po 25 s alarm zacznie "wyć" i silnik zostanie wyłączony( jest to antyporwanie). Antynapad natomiast uaktywnia się poprzez otwarcie drzwi. Czyli siedzimy sobie w samochodzie na skrzyżowaniu, podchodzi ktoś wyciąga nas z samochodu i odjeżdża. I tak samo jeżeli nie wciśnie ukrytego przycisku lub nie posiada identyfikatora samochód stanie.W momencie gdy zostanie uaktywniony tryb antyporwania lub antynapadu centrala nie reaguje na piloty od alarmu, tryby te można wyłączyć tylko za pomocą ukrytego przycisku lub identyfikatora.Można włączać. samo antyporwanie, sam antynapad lub obie funkcje równocześnie
  • #14
    Marcelina
    Level 11  
    To jest dobre na drobnych złodziejaszków,ale jeżeli wyciągną kierowce z samochodu i po odjechaniu kilku metrów samochód zgaśnie a kierowca nie ucieknie to ma zapewnione miejsce w bagażniku.Wtedy identyfikator będzie napewno w zasięgu centralki
  • #15
    carrier
    Car alarms specialist
    Marcelina wrote:
    To jest dobre na drobnych złodziejaszków,ale jeżeli wyciągną kierowce z samochodu i po odjechaniu kilku metrów samochód zgaśnie a kierowca nie ucieknie to ma zapewnione miejsce w bagażniku.Wtedy identyfikator będzie napewno w zasięgu centralki


    W takim przypadku jeżeli właściciel jest w miarę trzeźwo myślący zawsze może uszkodzić identyfikator, wyjąć z niego baterię itp...
  • #16
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rozmawiałem dzisiaj z właścicielem firmy AMT powiedział mi coś czego przyznam się też nie wiedziałem dzieje się tak (wyrzucanie pilotów z pamięci) za sprawą zmiennego kodu kelloq. Awarie występują tylko i wyłącznie w przypadku podłączenia masy do nadwozia a nie bezpośrednio do akumulatora. Z +12V jest tak samo najlepiej podłączać jak najbliżej akumulatora. Na każdą prośbę użytkowników elektrody zostanie wysłany przez producenta odpowiedni diagram z badań przez PIMOT. Sam byłem ciekaw dlaczego tak się dzieje dlatego nie mają z tym problemów osoby odpowiednio montujące zabezpieczenia (kzaw ja też miałem tylko jeden taki przypadek ;-) ) POZDRAWIAM

    Może nie jest na temat ale nie będę zakładał osobnego postu i przenosił tej rozmowy.
  • #17
    egon12
    Level 13  
    co do podciagniecia masy bezposrednio z akumulatora
    hmm
    mozna zauwazyc ze w samochodzie jest zrobione takie cos jak punkty masy
    w zaleznosci od modelu jest ich rozna liczba i w roznym miejscu oczywiscie
    co do plusa zasilania to sie zgodze, powinien byc podlaczony jak najblizej akumulatora i w miare grubym przewodem
    ale podlaczenie masy w dobrym punkcie do karoserii nie powinno stanowic problemu
  • #18
    JollyRoger
    Level 21  
    "Panowie, panowie, panowie..." Po co sobie tak zycie utrudniac? Nie lepiej zrobic ukryty przycisk który trzeba nacisnąć po uruchomieniu silnika bo inaczej po przejechaniu 100m, albo po minucie (nie pamietam dokladnie) silnik się wyłacza? Metoda stosowana w Volvo s60 :)
  • #19
    Lukasz3232
    Level 19  
    JollyRoger wrote:
    "Panowie, panowie, panowie..." Po co sobie tak zycie utrudniac? Nie lepiej zrobic ukryty przycisk który trzeba nacisnąć po uruchomieniu silnika bo inaczej po przejechaniu 100m, albo po minucie (nie pamietam dokladnie) silnik się wyłacza? Metoda stosowana w Volvo s60 :)


    Metoda dobra, lecz troszkę uciążliwa - co minutę wciskać przycisk :-\ ??
    Bo jak system ma się dowiedzieć, że właśnie mnie wywlekli spod świateł z samochodu nie gasząc przy tym silnika ????

    Łukasz
  • #20
    jacq
    Level 22  
    System dowiaduje sie o tym dzięki otwarciu drzwi przy pracującym silniku, a jeśli chodzi o identyfikator to jego obecność jest sprawdzana tylko przez pewien czas po zamknieciu drzwi.
  • #21
    JollyRoger
    Level 21  
    No własnie. Dlatego radze wybrać tę metodę z Volvo. Przycisk nalezy nacisąc za kazdym razem gdy otworza sie drzwi więc nie jest to takie uciążliwe. Zresztą przypomina o tym ciche piszczenie. Metoda łatwa, skuteczna i tania, a Wy chcecie sie w identyfikatory bawić :D
  • #22
    jacq
    Level 22  
    A tak z ciekawosci zapytam bo pierwszy raz o tym słyszę, to o czym mówisz to fabryczne zabezpieczenie Volvo?? jeśli tak to odrobinkę bez sensu bo przycisk w każdym egzemplarzu byłby w tym samym miejscu, no chyba że w każdym aucie gdzieś indziej go montują. Coś nie wierzę...
  • #23
    JollyRoger
    Level 21  
    Tak jest to wyposażenie fabryczne, ale z tego co wiem to mozesz sobie sam zamontować ten przycisk gdzie chcesz (np pod fotelem w schowku itp)
  • #24
    Lukasz3232
    Level 19  
    JollyRoger wrote:
    Tak jest to wyposażenie fabryczne, ale z tego co wiem to mozesz sobie sam zamontować ten przycisk gdzie chcesz (np pod fotelem w schowku itp)


    Jak na prestiż marki Volvo to jest mało wyrafinowana metoda na zabezpieczenie auta. Metoda z bezprzewodową identyfikacją jest dużo bardziej bezpieczna w stosowaniu. Pożyczając znajomemu samochód nie musimy wskazywać mu miejsca gdzie jest ukryty włącznik, tylko dajemy mu nadajnik.
  • #25
    JollyRoger
    Level 21  
    Dlaczego? Jeżeli masz takich znajomych co do których nie masz zaufania to nie pożycza im się samochodu. A to zabezpieczenie jest raczej po to aby gdy np. stoisz na światłach nie ukradli Ci samochodu. Przecież jest jeszcze zwykły alarm i GPS który lokalizuje samochód (to chyba nie jest w wersji podstawowej :D ) A jeżeli chodzi o identyfikator to co jak go zgubisz? Przecież nie bedziesz go noscic razem z kluczykami?
  • #26
    ghostg
    Level 11  
    Takie urządzonko znalazłem gdzieś w interku mozna spokojeni podłaczyć do samochodu i odpalać samochod z daleka
  • #27
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak zgubisz idebtyfikator to jest przecież guzik który wyłącza funkcję antyporwania czy antynapadu i wtedy działa tak jak w volvo. POZDRAWIAM
  • #28
    JollyRoger
    Level 21  
    Przyszedł mi do głowy jeszcze lepszy sposób na zabezpieczenie samochodu ale nie wiem czy jest on zgodny z prawem: Jeżeli samochód zostanie skradziony (np złodziej nie wciśnie guzika, albo nie będzie miał identyfikatora, albo poprostu będzie to się uruchamiało zdalnie) to np w samochodzie automatycznie zamkną się drzwi i okna i zostanie wpuszczony gaz paraliżujący. Albo np. wysokie napięcie na kierownicy :D Albo otworzy się poduszka powietrzna :) Co Wy na to?
  • #29
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A puźniej sprawa w sądzie za spowodowanie uszczerbku na zdrowiu lub śmierci. Jest to nie zgodne z prawem. Kiedyś był autentyczny przypadek jak kierowca zostawiał pułapkę na niedźwiedzie w samochodzie taką zębatą, niestety złodziej stracił nogę, a dla kierowcy wyrok. Nie polecam. Ale w sumie ciekawe jak się ma prawo gdyby na drzwiach było napisane:

    "Wejście do pojazdu może spowodować kalectwo lub śmierć".

    POZDRAWIAM