Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada 10Mb/s działa bardzo wolno

29 Gru 2012 17:28 57759 264
  • Poziom 15  
    Witam na forum!
    Mam następujący problem: Od 2 lat mam neostradę 1 Mb/s i ostatnio zmieniłem na do 10 Mb/s i tutaj zaczyna się problem. Od razu powiadomiono mnie, że na moim łączu pójdzie tylko maksimum 6,5 Mb/s i kilka dni faktycznie była owa prędkość ale po jakimś czasie zaczęło się pogarszać. Obecnie jest maksimum do 4 Mb/s a po godzinie 15 chodzi bardzo wolno! W dodatku jeżeli chodzi o prędkość pobierania to jest 50-150 Kb/s a jak wchodzę w nocy to jest do 800 Kb/s. Prędkość w nocy też wzrasta o jakieś 1 Mb/s. Filmiki na Youtube też ładują się koszmarnie. Muszę czekać 10 minut aż załaduje się 4 minutowy teledysk i to w 240p. Nie wiem już co mam robić. W komputerze jest zainstalowany McAfee oryginalny i działa i nie ma żadnych wirusów. Po 24 wszystko wraca do normy i śmiga aż miło. Proszę o pomoc
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 29  
    Myślę ,że tak ma być to nie jest Neostrada 10 MB, tylko Neostrada do 6 MB. :cry:
  • Poziom 15  
    To jest neostrada do 10 Mb/s poczytaj na stronie. Teraz już nie ma innych prędkości tylko do 10, do 20 i do 80.
    Tutaj macie screen ze świeżo testowanej prędkości.
    Neostrada 10Mb/s działa bardzo wolno
  • Moderator - Sieci, Internet
    matijas999995 napisał:
    Po 24 wszystko wraca do normy i śmiga aż miło. Proszę o pomoc

    Powiadomić dostawcę, wygląda na przeciążenia na węźle.
  • Poziom 15  
    A czy takie przeciążenia kiedyś ustąpią? A jak zobaczyć na ustawieniach routera te tłumienie i błędy ? Zamieścić taki screen ?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Cytat:
    . Obecnie jest maksimum do 4 Mb/s a po godzinie 15 chodzi bardzo wolno!


    Cytat:
    Po 24 wszystko wraca do normy i śmiga aż miło. Proszę o pomoc

    Nic nie musisz zamieszczać, twój opis wystarczy aby stwierdzić problemy u dostawcy.
  • Poziom 15  
    Tutaj znalazłem jakieś statystyki, mój komp jest podłączony bezprzewodowo, bliska odległość od routera, zasięg 100%, router ZTE ZXV10 W300
    Na jednym z obrazków zaznaczyłem coś, co na moje oko mówi mi, że na moim łączy pójdzie do 5024 Neostrada 10Mb/s działa bardzo wolno

    Neostrada 10Mb/s działa bardzo wolno
  • Zasilacze UPS
  • Moderator - Sieci, Internet
    Tak jak pisałem, pozostaje zgłosić problem do dostawcy, sam nic nie zrobisz.
  • Poziom 15  
    A jeszcze jedno... Czy te statystyki które zamieściłem. tłumienie itp. to jest wszystko ok ? I ile faktycznie pójdzie na moim łączu ? to 5Mb/s ?
  • Poziom 14  
    Jeśli chodzi o statystyki to prędkość 5MB/s faktycznie jest maksymalna, ale nie dla twojego kabla tylko routera który jest ograniczony złączem ADSL, jeśli chcesz uzyskać większą prędkość musisz zmienić router na taki z nowszym złączem ADSL 2 lub 2+ . Przy 10MB/s wystarczy "2" . Co pozowoli rozwinąć maksymalną prędkość dostępną dla łącza.

    Proszę uważniej oglądać zrzuty ekranów i łaskawie nie mieszać w temacie. Router jak najbardziej obsługuje ADSL2+ i nawet w takim trybie pracuje. Następnym razem będzie ostrzeżenie. [piterus99]
  • Poziom 15  
    a jaka jest maksymalna prędkość dostępna? ale jak to możliwe, że tylko 5 Mb/s mój router osiągnie, jak z początku było 6/7 Mb/s ?
  • Poziom 14  
    Chociaż nie czekaj. bo nie przyjrzałem się temu screenowi, ty masz ADSL 2+ router więc to nie wina routera . Sprawdź jeszcze raz czy dane będą takie same jak te na screenie który wstawiłeś wcześniej. Jak teraz wejdziesz w info. Bo dziwi mnie ta dziwna prędkość 5024 kb/s ?? hmm 4.92 MB/s ?
  • Poziom 15  
    Teraz troszkę się pozmieniało. Tutaj screen:
    Neostrada 10Mb/s działa bardzo wolno

    Ale jak podłączę przez kabel to liczba błędów jest 0 a jak przez WiFi to kilka tysięcy... A więc o co chodzi z tą prędkością ?
  • Poziom 14  
    Zmienił się margines i tłumienie, ale to normalne. Widocznie to operator czy TP musi blokować prędkość internetu lub też, jeśli w domu są jeszcze jakieś komputery prędkość łącza została sztywno podzielona. Że w WI-FI jest dużo błędów to wiadomo, chodzi o to, że przez przeszkody gubi pakiety które musi wysyłać ponownie, to są te błędy, dlatego WI-FI jest zawsze wolniejsze od połączenia kablowego
  • Poziom 15  
    Aha bo właśnie podłączyłem kablowo i o tej porze, gdzie na WiFi prędkość była 3.42 Mb/s to na kablu była 4.44 Mb/s. W domu jest jeszcze jeden telefon z WiFi i Tablet ale komputer jest używany cały czas a Tablem włączany głównie w weekendy. Ale przy mierzeniu prędkości inne urządzenia były wyłączone. A czemu TP blokuje prędkość internetu ? No i powie mi w końcu ktoś jaka prędkość faktycznie powinna być przy takich parametrach ? :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Teraz czyli o godzinie 00:08 prędkość internetu na WiFi wynosi 4.17 Mb/s a prędkość wysyłania 0.68 Kb/s Czy jeżeli pr.neta jest 4.17 Mb/s to pr.wysyłania nie powinna raczej oscylować w granicach ~0.50 Kb/s ?
  • Poziom 14  
    To nie ma nic wspólnego w przeciweństwie do tego co wciskają nam operatorzy. Prędkość upload zależy nie tylko od danej prędkości internetu od operatora, ale też od twoich domowych łączy, ponieważ mogą być dzielone asymetrycznie ponad normę. co powoduje dużą różnicą między upload-em a download-em, a w TP SA normalne jest, że upload jest niski. To, że masz akurat 0,68 kbps może być kwestią chwilowych różnic na łączu wystarczy małe zakłócenie i będziesz miał 0,4 chwila ciszy i wzrośnie. Nie przejmuj sie tym.

    A co do prędkości internetu zadzwoń na infolinię-tech do TPSA, aby zresetowali Ci ustawienia routera (zrobią to zdalnie) może tu tkwi problem. Następnie możesz od tej osoby uzyskać informacje po ok. 2 min jaką maksymalną przepustowość oferuje twoje łącze. Gdy będziesz miał te wszystkie informacje mozna myśleć dalej.

    Co do maksymalnej prędkości nie ma czegoś takiego zawsze to operator blokuje wydajność łącza, ponieważ nawet w tej chwili łącza telefoniczne są w stanie przepuścić 100MB/s .

    Z tego co patrze to przy Neo 10MB/s powinieneś mieć jakieś 9-9,5MB/s LAN. a WI-FI zależnie od odległości i przeszkód.
  • Poziom 15  
    Czyli te parametry co zamieściłem mówią o tym, że prędkość powinna być w granicach ~9 MB/s ? Ok zadzwonię ale jutro. I oni zresetują router zdalnie ? Ja już resetowałem router u mnie tym guziczkiem z reset ale nic to nie dało. A Jeżeli TP blokuje łącze do 5 Mb/s to mogę im powiedzieć, żeby blokowali do 10 MB/s ? Dodam jeszcze, że nie wiem gdzie jest centrala ale albo w miejscowości obok (2 KM) albo w najbliższym mieście (5 KM) przy takich odległościach będą pewnie jakieś zakłócenia...
  • Poziom 14  
    Ty zrestartowałeś router mechanicznie, a w zasadzie to ponownie go uruchomiłeś, a oni restartują go zdalnie od siebie z centrali razem z sprawdzeniem ustawień połączenia i pełną diagnozą. Jeśli coś pójdzie nie tak konsultant podpowie Ci co konkretnie trzeba zmienić, jeśli on nie będzie mógł tego zrobić.

    Czy możesz powiedzieć ? To nie takie proste, ponieważ może tak być, iż kupiłeś Neo 10MB/s a tak naprawdę, możliwości łącza w twojej okolicy na to nie pozwalały (nie zawsze Ci o tym powiedzą przy podpisywaniu umowy).
    I TP SA musiało zmulić twoje łącze , ponieważ gdyby cały czas próbowano uzyskać 10MB/s łącze było by nie stabilne, ale lepiej mieć wolniej ale cały czas :).

    ale zawsze możesz się o to spytać być może spróbują coś zmienić.

    Patrząc na tłumienie lini : można wywnioskować, że dało by radę jescze do tych powiedzmy 9MB/s pociągnąć, ale to tylko teoria ...

    W TPSA-ie Ci to przetestują

    P.S
    Pamiętaj, że im mniejsze miasto tym zwykle gorsza jakość łącza.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Quaras napisał:
    Pamiętaj, że im mniejsze miasto tym zwykle gorsza jakość łącza.

    Z tym się nie zgodzę, nie ma na to reguły. Wszystko zależy od infrastruktury dostawcy no i obciążenia danego węzła komunikacyjnego.
  • Poziom 14  
    Wiem jimasek, dlatego napisałem "zwykle" :) Mówię tak dlatego, że z moich obserwacji miałem kila razy własnie okazje to sprawdzić, w mniejszych miastach lub wsiach zwykle infrastruktura sieciowa/telefonicza jest przestarzała, a nikomu nie opłaca się jej modernizować przez to zwykle mniejsza przepustowość.

    Fakt, nie zawsze tak jest, ale często.
    Chociaż czasem i w dużych miastach jest lipa wiem, bo mieszkam w Warszawie... w godzinach wieczornych katastrofa...
  • Moderator - Sieci, Internet
    Co zrobić nie jesteśmy w tej branży (jako kraj) w czołówce ale widać że cały czas są inwestycje w tym kierunku (kablowe - światłowody jak i bezprzewodowe - wimax).
    Mieszkam na prowincji i od prawie 10 lat korzystam z usług TP i jestem bardzo zadowolony.
  • Poziom 15  
    Rozumiem. Jutro do nich rano zadzwoie i wszystko wypytam:) Ale dziwi mnie fakt, że w początku było do ~7 MB/s a teraz tak po kilku dniach drastycznie spadło i utrzymuje się od początku świąt... Jeszcze jedno. Moja szwagierka ma taką samą usługę co ja i ma takie parametry: Neostrada 10Mb/s działa bardzo wolno

    I tutaj u niej pisze, że maksymalna prędkość wynosi 7872 KB/s / 928 KB/s
    Proszę też poróbnać tłumienie i margines! Tłumienie ma mniejsze ale margines większy :) Nie wiem już o co chodzi. Jutro jak zadzwonie to co mam powiedzieć ? Żeby zresetowali router zdalnie ? I żeby sprawdzili możliwości mojego łącza tak ? I ewentualnie zapytać dlaczego blokuje akurat przy ~4 MB/s i czy nie można podnieść tej poprzeczki chociaż do ~6 MB/s ? I rozumiem, że oni wszystko robią tam tak ? Żadni monterzy/technicy do mnie nie przyjeżdżają tak?

    Dodano po 50 [sekundy]:

    No i cały czas mnie nurtuje jedno... Dlaczego akurat u mnie pisze o tej prędkości 5024 ?
  • Poziom 14  
    Wszystko robią zdalnie, nikt do Ciebie nie będzie przyjeżdżać.

    Powiedz, że masz wykupioną usługę 10MB/s ale stała prędkość dla łączy wynosi ok. 4-5MB/s . Poproś, żeby sprawdzili jaki jest tego powód, możesz też zasugerować, że może to wina ustawień routera w tedy je zrestartują. Musisz udawać totalnego laika inaczej nie będą chcieli z tobą gadać (bynajmniej niezbyt uprzejmie).

    Mnie też to zastanawia, dlatego pierwsza myśl był sztywny podział łącza w sieci domowej, ale skoro nie masz 2 komputera to odpada więc nie mam pomysłu... Musisz zadzownić może problem sam się rozwiąże
  • Poziom 43  
    Usługodawca raczej rzadko restartuje routery, on restartuje porty na centrali - tutaj jest większe prawdopodobieństwo, że coś się zmieni.

    Z takimi parametrami jak przedstawione na screenach przez autora nie ma szans na pełne 10Mbit. Dodatkowo, pływający SNR może sprawić, że łącze będzie bardzo niestabilne. Spadek poniżej 6dB jest bardzo niepożądany.
    Radzę poszperać w swojej instalacji, gdyż dziwi bardzo asymetria tłumienia down- i upstreamu.

    Kolego Quaras - naprawdę proszę kilka razy pomyśleć przed wysłaniem postu i analizować całą rzeczywistość, nie tylko jej wycinek. No i na dodatek mieszasz jednostki. Następnym razem będę karał ostrzeżeniami, które mogą zakończyć się blokadą konta.

    Jeszcze odniosę się do ostatniego pytania autora - prędkość 5024 wynika z działania DLMu - automatu, który obniża prędkość synchronizacji, w zamian dając stabilność łącza. Taki wynalazek, dzięki któremu można ustawić prędkość do 10Mbit na gorszej linii, a program na DSLAMie sam wynajdzie teoretycznie najlepszą prędkość. Dodatkowo, przy uszkodzeniu linii, zjedzie z synchronizacją tak, byś nadal mógł korzystać z sieci do czasu naprawienia usterki. W Twoim przypadku mechanizm zadziałał poprawnie.
  • Poziom 15  
    @pietrus99 sugerujesz właśnie uszkodzenie linii ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    teraz margines jest inny....

    Download Upload
    Margines SNR
    :
    3.6 7.5 db
    Tłumienie linii
    :
    50.0 24.9 db
    Prędkość
    :
    5024 770 kbps
  • Poziom 14  
    Nie potrzebnie Piterus usuwasz moje posty.... No tak w końcu Pan Moderator, to przepraszam.

    Dzwoniłeś do TP SA. To szybciej coś pomoże niż zastanawianie się tutaj przez kolejne kilka dni. :)
  • Poziom 15  
    Witam serdecznie! Właśnie dzwoniłem do BOK Orange i no nic to nie dało...
    Zresetowali router zdalnie i prędkość spadła do 1 MB/s tak więc chodzi koszmarnie...
    Obecnie konsultant stwierdził, że do mnie dociera 6 MB/s a zwiększenie tej prędkości powodowało by niestabilność łącza a w konsekwencji zrywanie połączenia. J.w. restart nic nie dał i wysłano techników do centrali dlaczego tak się dzieje. W ciągu 48h mam dostać sms co i jak. Jeżeli nic to nie da to jeden telefon i technicy przyjeżdżają do mnie do domu.
  • Poziom 14  
    To poczekajmy, skorzystaj z wszelkich możliwości jakie daje operator ponieważ w razie reklamacji, a taką można składać co do zbyt niskiej prędkości połączenia. To mogą Ci wyrzucić, że nie skorzystałeś z dostępnych środków jakie oferuje operator. Odezwij się jak TP SA zrobi wszystko co mogą i nie się nie poprawi :)
  • Poziom 9  
    UWAŻAJCIE NA TP.SA/ ORANGE!!!!!!!!!! Nie podpisujcie z nimi umowy na NEOSTRADĘ !!!!
    Umowy są tak napisane, że możecie pozostać z prędkością 1mb/s!!!!!!!
    Obecnie w moim domu została przedłużona usługa internetu na 2 lata na internet do10mb.
    Zostałem poinformowany w Biurze Obsługi Klienta Orange oraz przez nagminnie dzwoniących agentów Orange, że prędkość z jaką będę mógł korzystać z internetu to 6mb/s ponieważ moja centrala nie jest super nowoczesna. Dodam, że przed wejściem w życie umowy miałem abonament 2 mb/s. Po wejściu w życie umowy TP/ Orange wywiązało się z umowy i miałem wspomniane 6mb/s (sprawdzałem przez kilka dni na speedtest.net).
    Po kolejnych kilku dniach zaniepokojony zamulaniem neta sprawdziłem po raz kolejny prędkość mojego łącza. Wynik- 1,8mb/s!!!!!! Po kilkukrotnym zgłaszaniu problemu i wcześniejszych godzinach rozmów z automatami TP/Orange nie widzi żadnego problemu i twierdzi, że automat przydzielił mi na porcie taką prędkość!!!!!!. Postanowiłem poszukać podobnie pokrzywdzonych i oszukanych przez TP/ Orange osób i natrafiłem na setki tematów podobnych do mojego. Ja wypadam całkiem przyzwoicie z moimi 1,4-1,8mb/s. Jest wiele osób wykiwanych z umowami na większe prędkości a w rzeczywistości ich prędkość oscyluje w granicach 1mb/s!!!!!!!!!!
    Czyste złodziejstwo!!!!!!!!!!!! Uważajcie, nie zawierajcie z nimi umowy!!!!!!!! Zostaniecie oszukani jak tysiące polaków!!!!!!! Kopiujcie tę wiadomość i wysyłajcie do kogo się da!!!!. Może wiadomość ta uratuje kogoś przed popełnieniem życiowego błędu!!!!!!!!!!!! Szukajcie innych operatorów!!!!!
    polecam lekturę:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=26032&m=0
    http://opiniuj.pl/tp-sa-neostrada-tp.html
  • Poziom 14  
    Tak niestety jest, wiadomym było bynajmniej dla tych, którzy już wcześniej korzystali z usług Orange, że jedyne co potrafią to oszukiwać ludzi. Jeśli chodzi o TP SA nie mogę powiedzieć nic złego , super kontakt, zawsze szybka odpowiedź i pomoc. Internet 6MB/s to 6 MB/s. Mam umowę jeszcze z TP SA i obecnie proponowali mi z Orange podnieść prędkość, ale to już z nimi miałbym umowę, odmówiłem i się cieszę, jeszcze przez jakiś czas.

    Mam taką zasadę, jeśli zmieniam/zmienia się operator to:

    1.Zanim podpiszę nową umowę, sprawdzam opinie o usługodawcy
    2.Pierwszą umowę podpisuję na czas nieokreślony(nawet jeśli wyjdzie teoretycznie drożej)
    3.Sprawdzam możliwości skorzystania z usług innych operatorów
    4.Testuje łącza znajomych(na tyle ile to możliwe) korzystających z usług operatora i sprawdzam faktyczne prędkości w stosunku do obiecywanych.
    5. CZYTAM UMOWĘ JAKĄ PODPISUJĘ!!!

    Oczywiście zdarza się, że nie mamy wyboru... Ja np. mimo iż mieszkam w Warszawie i to prawie w centrum to mieszkam w domku i jedyny operator jak oferuje dla mnie usługę internetu to : ORANGE .... (Oczywiście mówię o kablu).

    Ale nie trzeba się denerwować, tylko sprawdzić umowę, poszukać innych usługodawców, zrobić mały wywiad jeśli się da, to rozwiązać umowę z obecnych operatorem np. ORANGE a podpisać z innym. Nie zawsze jest to możliwe, ale cóż... Sami podpisywaliśmy tą umowę