Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spadające obroty podczas jazdy..

Franc1212 29 Gru 2012 18:06 1866 11
  • #1 29 Gru 2012 18:06
    Franc1212
    Poziom 6  

    Witam Panowie !
    Mam pewien problem, nie dawno kupiłem Mercedesa C 180. Jest on z gazem.. Były pewne problemy więc byłem u gazownika który coś tam ustawiał.. Teraz mam taki problem, że samochód na benzynie nie przekroczy 4 tys obrotów.. Nie wiem czym to jest spowodowane ? I jest jeszcze coś takiego, że jak jadę na gazie to jadę, jadę a nagle obroty spadają, samochód zwalnia i chodźbym cisnął gaz w podłogę to nic nie da.. Zna ktoś może ten problem ? Co może się dziać ?

    0 11
  • #2 30 Gru 2012 01:00
    krocze
    Poziom 25  

    Miałem tak samo w moim na gazie, dochodziło do momentu, że stawał całkowicie i trzeba było odpalić. U mnie winny był filtr gazu, parownik (membrany) i sonda lambda. Po prostu tyle było rzeczy do zrobienia, że gazownik musiał wszystko porobić przy aucie...

    0
  • #3 30 Gru 2012 08:36
    zed71
    Poziom 22  

    zrób przegląd gazu (wymiana filtrów i regulacja) i poszukaj dobrego gazownika (tego od lpg ;-) ) - powinno pomóc

    0
  • #4 30 Gru 2012 10:11
    Franc1212
    Poziom 6  

    Tylko właśnie jakiś tam filtr w parowniku mi wymieniał, podłączył coś tam pod swoją aparaturę i wyregulował no i jeszcze wyjął jeden filtr bo mówił, że jest on nie potrzebny.. Jeszcze mam z nim taki problem, że gdy jadę i np. chcę zmienić bieg i wciskam sprzęgło i jak obroty mi za bardzo spadną, tak do zera to gaśnie, nie wiem czemu ale czasem właśnie spadają one do zera zamiast trzymać się na jakimś wyznaczonym poziomie.. Co to może być za przyczyna ?

    0
  • #5 30 Gru 2012 10:17
    zed71
    Poziom 22  

    jaką masz instalację?
    a najważniejsze - to zmień gazownika ;-) ten to jest tylko "fachowiec" od brania pieniążków ;-) wina leży po stronie regulacji instalacji i nowych filtrach ;-) w sekwencji masz dwa filtry które muszą być ;-) sprawdz też parownik- może być już do wymiany (najczęściej po 60-150tys nadaje się do regeneracji lub wyrzucenia) i wtryski gazu

    0
  • #6 30 Gru 2012 11:44
    Franc1212
    Poziom 6  

    Nie mam sekwencji tylko zwykłą instalację.. Jeszcze pojawił się taki problem, że dziś jak próbowałem odpalić auto po nocy to niby odpalał ale zaraz gasł, bo nie wchodził na obroty.. Tata twierdzi, że to może być zapchany katalizator, co wy na to ?

    0
  • #7 30 Gru 2012 11:52
    januszl1968
    Poziom 12  

    Kolego sam sobie nie poradzisz,proponuje poszukać dobrego mechanika a do tego gazownika też już nie jedz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Napisz jeszcze jaka konkretnie instalacje gazową masz,sterownik.

    0
  • #8 30 Gru 2012 11:54
    zed71
    Poziom 22  

    ;-) zwykła instalacja to ... każda ;-) może zacznij od podstaw: wymiana świec, kabli wn, ustawienia zapłonu ;-) zrób porządek z paleniem na samej benzynie a potem dopiero z LPG ;-)
    a co do katalizatora- przy takim wieku może być wszystko- ciężko jest diagnozować na odległośc. zaprowadz samochód do jakiegoś dobrego mechanika;-)

    0
  • #9 30 Gru 2012 15:52
    Franc1212
    Poziom 6  

    Zaglądałem do świec i są nowe, tak samo jak przewody do nich.. Na benzynie auto odpala dopiero gdy odsłoni się taką gumę z rurki od filtra powietrza.. Ktoś ma jakiś pomysł ? Na gazie znowu jest tak, że gdy jadę i mam np. 50 km/h to dusi się i nawet jeśli wciskam gaz to nie ma reakcji oprócz tego duszenia się.. Czy może byś tak, że gdzieś nie dochodzi powietrze ?

    0
  • #10 30 Gru 2012 18:16
    zed71
    Poziom 22  

    kiedy zmienialeś filtr powietrza?
    z opisu wynika że masz problem bo brak jest dopływu powietrza do silnika (jesli odpala dopiero po odsłonieciu - czyli łapie "lewe" powietrze) sprawdz dopływ, wymień filtr powietrza ;-)

    1
  • #11 30 Gru 2012 18:52
    krocze
    Poziom 25  

    Napewno brak dopływu powietrza? Przecież stan filtra moźna ocenić wzrokowo.

    Tutaj wina leży raczej po stronie układu zasilania paliwem (błędne dawkowanie - zbyt bogata mieszanka lub zbyt uboga). Jeżeli twoja instalacja ma więcej jak kilka lat, to uwagę skupiłbym na instalacji gazowej. Może to również być efekt przypchanego katalizatora lub nieszczelnej uszczlki kolektora. Znajdź dobrego gazownika/mechanika i do dzieła, sam tylko utopisz kasę na różne elementy.

    0
  • #12 01 Sty 2013 17:32
    Franc1212
    Poziom 6  

    Narazie nie mam kasy i do mechanika zaprowadzę autko za kilka tygodni.. Do tego czasu jestem zmuszony jeździć na samej benzynie..

    0