Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bezpiecznik do podgrzewania swiec zarowych VW SHARAN 1,9TDI

08 Lut 2005 19:04 18972 11
  • Poziom 12  
    WItam

    Czy wie ktos gdzie znajduje sie bezpiecznik do podgrzewania swiec zarowych w vw hsaranie 1,9TDI z 98 roku ???
    Swiece sa sprawne, silnik ciezko zapala i trzeba dlugo krecic aby wkoncu zapalia... Jaka moze byc inna przyczyna gdy siwece sa w 100% dobre???

    pozdrawiam i prosze o pomoc!!!!
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Miałem podobna sytuacje w audi a6 2.5tdi okazało sie jednak ze czujnik temp. przekłamuje i czas grzania swiec w ukladzie jest zbyt krotki. postaraj sie odłaczyc czujnik temperatur i zobacz jak wtedy bedzie. Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Hi

    No, wlasnie u Nas jesli sie jedzie i chce sprawdzic temperature oleju w silniku, to pokazuje raz 0 raz 80 a raz 256, i skacze caly czas...
    ale teraz jest pytanie, gdzie jest ten czujnik????
    pozdrawiam
  • Poziom 13  
    w tej nie potrafie ci odpowiedziec ale sprobuj odłaczyc zasilanie poprzez bezpiecznik poprostu sprawdz jak wyjmiesz bezpiecznik gdzie nie pokaze ci temperatury. jestem przekonany o tym ze jest to problem z tym czujnikiem. jak mozesz to zadzwon do serwisu i napewno ci powiedza gdzie jest ten czujnik. pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    hmmm

    jest taki sek, ze przekaznik ktory podgrzewa swiece ktory sie znajduje przy bezpiecznikach, kostka nr 103 !!! On nie dostaje MASY !!!! Gdy samemu sie podlacza mase przez kilka sekund, to swiece w silniq grzeja !!!! Co sie moglo stac? Od komputera pokladowego nie wiadomo czy idzie masa czy z jeszcze jakiegos przekaznika od komputera pokladowego???

    bieda!!!

    prosze o pomoc!!!!
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Przekażnik załączający świece sterowany jest z komputera,sterowany jest właśnie masą,
    podawanie masy z zewnątrz może uszkodzić komputer sterujący, pin 50.Czujniki temperatury cieczy chłodzącej są trzy obok siebie,łatwo je znależć,wszystkie trzy są identyczne pomierz oporności ,jeżeli oporność jednego z nich jest inna należy wymienić na nowy.
    W celu sprawdzenia jak długo świece są podgrzewane zakładamy kontrolkę na świecach.Kontrolka na desce gaśnie po kilku sekundach ale świece są podgrzewane nawet jeżeli już silnik pracuje od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund w zależności od temperatury zewnętrznej,informacja ta jest odczytywana przez czujnik temp. powietrza.
    Jeżeli przekażnik zbyt krótko "trzyma"podgrzewa świece,może być uszkodzony czyjnik temp. komputer,przekażnik.Przewidywany bezpiecznik 80A.Powodzenia.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie

    Mam prosbe do Pana, poniewaz nie wiemy ktore to czujniki, co odpowiadaja za zalaczenie swiec zarowych. Podam panu 2 linki do zdjec, i jesli bylby Pan mily i zaznaczyl strzaleczka na zdjeciu lub jakims koleczkiem i podeslal fotke na mojego maila!!!!

    oto linki
    http://82.182.129.96/tdi.jpg
    http://82.182.129.96/tdi2.jpg

    moj mail
    jarek17(malpa)o2.pl

    Dziekuje i pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Bezpiecznik do podgrzewania swiec zarowych VW SHARAN 1,9TDI
    [img]http://xyhu.com/czujnik.bmp
  • Poziom 23  
    witam.
    Podobny problem brak załączania świec , zimno się zrobiło i jest problem. Brak masy na nogę przekaźnika 103. Wysterowyjąc z kts załącza przekażnik wiec połączenie z komputerem jest ok. Czujnik temperatury silnika , powietrza i paliwa pokazują temperaturę zbliżona do tej która jest wiec są ok , który czujnik odpowiada za świece ?? Bo linki kolegi nie działają jużi mam problem.
  • Poziom 34  
    Silnik rok ,typ,brak danych.
  • Poziom 23  
    Ten sam model i rok co kolegi który zaczął pisać tego posta.
    Co udało się mi ustalić , czujnik temperatury ten podwójny od wskaźników i od świec jest dobry bo dostałem drugi nówkę sztukę i ma takie samie parametry w tej samej temperaturze , i świece nadal się nie właczają , ale jeśli podpiąłem szeregowo z sekcja do świec rezystor 3,3kΩ to się załączają na ok 15 sekund co jest wystarczające na uruchomienie zimnego silnika.
    Czujnik sprawdzany w 3 sklepach i taki ma być czarny z żółtą obwódką, i teraz to wszystko wygłąda tak jakby sterownik świec nie reagowałó na taką wartośc rezystancji która jest z samego czujnika , z rezystorem jest ok.. Może jakieś adaptacje trzeba robić czy coś takiego ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Jeżeli taki sam typ to odpowiedż jest wyżej a dziadka trudno jest
    wyciągnąć na dyskotekę.Przebiegowo "dziadek" nie daje się bez
    podgrzania uruchomić.