Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scania R 420 wyświetla się motor (engine) malfunction

29 Dec 2012 19:50 17088 31
  • Level 8  
    Witam,
    mam Scanie R420 i pojawił się napis Motor malfunction 3 tygodnie temu. Auto nie miało mocy i dymiło białym dymem. Po wyłączeniu kluczyka wszystko wróciło do normy. Jednak po kilku dniach problem wrócił. Po ponownym odpaleniu auto znowu nie miało mocy i dymiło na biało po czym zgasł i już nie można go odpalić.
    Poszukuje osoby znającej się (kompetentnej) w tym temacie z województwa mazowieckiego. Bądź czekam na jakieś rozwiązania pod tel. 607-105-546. Z góry dziękuje.
  • Level 8  
    Nie wiem o jakie kody Ci chodzi? Gdzie się wyświetlają?
  • Trucks specialist
    Bylo kilkukrotnie na forum podawane w jaki sposob odczytac kody bledow w Scania R
  • Level 8  
    Dopiero dzisiaj dołączyłem do forum.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    dszczepek wrote:
    Nie wiem o jakie kody Ci chodzi? Gdzie się wyświetlają?

    W takim razie mam wątpliwości czy poradzisz sobie z reszta informacji które ja oraz inni użytkownicy Ci napiszą w celu znalezienia usterki.
  • Level 8  
    Szybko się uczę. Do tej pory miałem Scanie 4 a tą mam od roku i nic się nie działo. Właśnie mam kody: 55296,4358,4613,4614,53253,12804,25089,13059,4608,12801,4351,55297,55298,55299,26370,4352. Sporo tych błędów.
  • Trucks specialist
    Podaj bledy tylko ze sterownika EMS wraz z nr jednostki sterującej (takim 7 cyfrowym) oraz bledy tylko te z gwiazdka
  • Level 8  
    Jak wyświetlił się EMS to pokazało się że jest 16 błędów. Czy chodzi o nr jednostki EDC znajdujący się od strony pasażera?

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam jeszcze pytanie: pierwszy elektrozawór jest zamykający a 3 pozostałe do czego służą?
  • Trucks specialist
    Jednostka EDC nie znajduje sie po stronie pasażera tylko po lewej stronie na silniku...
    Chodzi o nr jesdnostki EMS odczytany z zegarow - nie pamietam teraz jak to dokladnie sie wyswietlalo ale z tego co pamietam to najpierw EMS, potem nr jednostki sterującej a pozniej dopiero nr bledow. Interesują nas tylko te z gwiazdką (*)
  • Level 8  
    Nie ma żadnych kodów z gwiazdką
  • Trucks specialist
    Jesli engine malfunction sie swieci to musi byc.


    Quote:
    mam jeszcze pytanie: pierwszy elektrozawór jest zamykający a 3 pozostałe do czego służą?


    Pierwszy i czwarty elektrozawor to zawory dawki paliwa a drugi i trzeci to zawory wyprzedzenia wtrysku. Piaty zawor to odcinający.
  • Level 8  
    auto własnie odpaliło i nie wyświetla sie juz na żółto ten błąd. Czy ten numer jednostki to 1547891 znajdujący się na aluminiowych blaszkach (osłonach) pod elektrozaworami?
  • Level 38  
    Podaj zatem bez gwiazdki i ilość wystąpień poszczególnych- na dole jest ilość razy.
    Czasem błąd staje się aktywny tylko w czasie pracy motoru, właśnie możesz je odczytać na pracującym silniku.
    dszczepek wrote:
    auto własnie odpaliło i nie wyświetla sie juz na żółto ten błąd. Czy ten numer jednostki to 1547891 znajdujący się na aluminiowych blaszkach (osłonach) pod elektrozaworami?

    Na wyświetlaczu jak wywołasz grupę EMS, to po lewej chyba na dole jest numer jednostki, po prawej błędy. Blaszka..:D
  • Trucks specialist
    dszczepek wrote:
    1547891 znajdujący się na aluminiowych blaszkach (osłonach) pod elektrozaworami?


    Nigdy nie porownywalem nr jednostki odczytanej z zegarow z tym na "blaszkach pod elektrozaworami" wiec nie wiem czy to ten sam numer. Ja cie prosze o odczytanie nr jednostki z zegarow w celu lokalizacji usterki a ty odczytujesz wszedzie tylko nie w zegarach. Meczy mnie juz to.
  • Level 8  
    ok wreszcie go spisałem : 1726957. Sorki

    Dodano po 4 [minuty]:

    Odpaliłem auto 3 krotnie ale za każdym razem odczekałem 3-4 minuty , dość długo kręciło ale odpala i nie wyswietla sie już nic na żółtym wyświetlaczu
  • Level 38  
    Jednak to jest za mało, trzeba podać błędy- ciężko kolego się "doisz".
    Niektóre mogą się odnosić do innej jednostki i też trzeba ją podać.
    A tak to co było robione przed tym engine..? może obsługa i wymiana filtra?
  • Level 8  
    tak, była wymiana olejów i filtrów 2 tygodnie temu ale w tamtym roku auto było kupione i tak się działa ze 2 razy przed wymianą. dziś wymieniłem filtr paliwa na drugi był ok czyli nie zgnieciony ani nie zanieczyszczonyyyy

    Dodano po 5 [minuty]:

    teraz ponownie odpaliłem auto ale długo kręciiłoooooo aż odpaliłooo
  • Level 30  
    witam biały dym i problemy z uruchomieniem to usterka na zasilaniu paliwem a ta maszyna to oczywiście HPI poszukaj kogoś kto ma pojęcie o okręcie a na pewno zatrzymasz nieco grosza w kieszeni jeśli jednak skorzystasz z oferty przysłowiowego dobromira co to wszystko wie i umie to życzę powodzenia
  • Level 8  
    Kolego, mam pytanko: skąd jesteś? Albo znasz może kogoś kto ma pojęcie ?

    Dodano po 30 [sekundy]:

    rok produkcji 2005
  • Level 38  
    Z Małopolski. Do sarona masz bliżej.
    Auto może mieć "wyhuśtaną" pompę zasilającą, lub inny problem z ciśnieniem paliwa, na to składa się kilka rzeczy- smok, zaworki przelewowe, oring w obudowie filtra.
    Trzeba te błędy wreszcie podać.
  • Trucks specialist
    Po tym co napisales mysle ze bez kompa bedzie ciezko ogarnać. Sporo bledow zapisanych a pewnie tylko jeden wywolal takia reakcje. Przydaloby sie wykasowac wszystkie bledy i zrobic probny rozruch albo z podpietym kompem albo chociaż z manometrem.
  • Level 8  
    ok rozumiem z nowym rokiem zacznę sprawdzać od smoka w górę Dzięki za pomoc dzisiaj.
  • Level 30  
    zawalona ta maszyna jeśli biega o błędy co do ciśnienia paliwa to tylko wylapałem jeden błąd 53253 zbyt niskie ciśnienie zasilania.Co do czujników obrotowych silnika to jest tam kilka błędów nie robiła ci czasami jazd że spadała moc silnika i na chwilę wyświetlał się komunikat Engin... są jeszcze błędy dotyczące sterownika silnik a mianowicie ,,usterka wewnętrzna" jest ich kilka do tego jeden odnośnie alternatora i kilka odnośnie napięcia akumulatora.Najlepiej wykasować to wszystko i zabrać się do pracy na czystej jednosce.
  • Level 8  
    Witam ponownie, maszyna odpala ale podłączyłem manometr do filtra paliwowego i po zgaszeniu auta ciśnienie w filtrze spada. Wymieniłem 2 zaworki: 1 przy filtrze i drugi przed elektrozaworami. Co może być tego przyczyną?
  • Level 38  
    Przyczyną może być to, że ciśnienie ma spadać wolno po wyłączeniu motoru praktycznie do 1 Bara. :D
    Trzeba mierzyć w trakcie odpalania i w trakcie pracy.
    Jakie ciśnienia, to już było- są na 14 bar i 18 bar.
    Ciekaw jestem, czy zamontowałes 25 bar na filter i 14/18? Bar na listwę?
  • Level 30  
    Cześć pojęcie względne spada do jakiej wartości po zgaszeniu pieca?
  • Level 1  
    witam, u mnie była podobna sytuacja i wymiana smoka na nowego pomogła jakby ręką odjął. Może Ci sie to do czegoś przyda :)