Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1.8 benz. - wymiana pompy oleju - uszkodzony zawór zwrotny ?...

29 Gru 2012 21:45 7929 18
  • Poziom 10  
    Witam Forumowiczów,
    jakoś tak przypadkiem po wymianie oleju i filtra w mojej Lagunie, zdarzyło się już z 3 (!) razy w przeciągu 3-4 dni, że wywala mi cały olej przez uszczelkę pod filtrem - i albo ja niszczy, albo dosłownie odkręca (!!!) filtr oleju. Jest to podobno typowy przypadek uszkodzenia - zacinania się zaworu zwrotnego ciśnienia oleju (nawet producent filtrów na swojej stronie ma opis tej usterki w związku z licznymi reklamacjami filtrów przez klientów). Moje pytanie : jak wymienić pompę oleju w Lagunie II 2001 1.8 16V benz.? Czy da się to zrobić przez miskę olejową, czy potrzebne jest większa ingerencja w rozbiórkę silnika ? Nigdzie nie mogę znaleźć opisu takiej naprawy. Może ktoś orientuje się w koszcie tej naprawy, bo mechanicy chcieli ode mnie za te usługę od 150 zł (ha,ha...ciekawe) do ok 800 zł. Nie wiem któremu ufać (może się nie zna ten co chce 150 ?), a który chce ze mnie zedrzeć (aż 800 ?! :). Aha, dodam, że odma OK - drożna.
    Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku ! Zwłaszcza dla właścicieli Renówek :)
  • Poziom 18  
    wymiana pompy wiaze sie z demontazem miski wiec powodzenia zycze
  • Poziom 43  
    Kiedy zmieniałes olej i na jaki?
  • Poziom 10  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kiedy zmieniałes olej i na jaki?

    Na taki, jaki był poprzednio: Castrol10W40. Nic się nie zmieniło. Tak, jak i wiele razy poprzednio.
    Odpowiadam z grzeczności, bo NA PEWNO nie ma to znaczenia w tym przypadku.

    Nie o to pytam w swoim poście.
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    przemek1982-25 napisał:
    wymiana pompy wiaze sie z demontazem miski wiec powodzenia zycze

    Dziękuję za fachowa poradę,to wiem, i to też napisałem w swoim poście.
    Tobie też wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Pompa jest z przodu wału razem z podstawą filtra oleju.

    Sam i tak nie wymienisz więc po co pytasz, trzeba zwalić rozrząd i pół silnika.
  • Poziom 10  
    Dla jasności:
    auto jeździ np. jeden dzień, a po zapaleniu następnego dnia rano wywala ten olej. Po dokręceniu filtra lub założeniu nowego (w zależności, czy się odkręcił od nadciśnienia czy zniszczyło uszczelkę) potrafi od razu wywalić olej lub podziałać normalnie pół dnia....Tak jak pisałem, w 4 dni - 3 razy wywalało olej przez filtr - z przerwami na normalną jazdę. Z 10 l oleju straciłem przez dolewki.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Pompa jest z przodu wału razem z podstawą filtra oleju.

    Sam i tak nie wymienisz więc po co pytasz, trzeba zwalić rozrząd i pół silnika.


    No więc o to mniej więcej pytam - nie po to, żeby samemu wymienić, ale żeby chociażby oszacować wiedzę i koszty jakie proponują mechanicy (rozrzut między 150 a 800 zł... świadczy raczej o ich kompetencjach). A, że 2 tygodnie temu zmieniałem właśnie rozrząd, to kolejny koszt tej wielkości przy wymianie pompy trochę mnie boli.
    Dzięki.
  • Poziom 43  
    Jakieś 3 h roboty sciągasz mise , osłone wału ........... itp i masz pompe na 3 śrubach.
    A koszt nie powinien przekroczyć 300zł +pompa.
  • Poziom 10  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jakieś 3 h roboty sciągasz mise , osłone wału ........... itp i masz pompe na 3 śrubach.
    A koszt nie powinien przekroczyć 300zł +pompa.

    I o to chodzi.
    Dzieki
  • Poziom 2  
    Dzień dobry wszystkim, pozdrawiam z Gdańska.
    Miałem ostatnio chyba podobny problem z moja laguną (również 1.8 benz. 89kW) podczas silnych mrozów. Wystrzeliło mi uszczelkę spod filtra oleju od razu po zapaleniu auta rano, i zanim się zorientowałem o co chodzi, po kilku sekundach miałem czerwoną kontrolkę oleju i silnika. Wyłączyłem szybko, krótki rzut oka pod maskę i zobaczyłem obryzgany olejem cały blok silnika.
    Ze względu na mróz, zostawiłem auto i nie ruszałem aż do teraz, kiedy mrozy odpuściły. Założyłem nowy filtr, dolałem ze 3 l oleju i odpaliłem auto. Na razie bez mrozów jest ok, nie wywala oleju, ale też nigdzie dalej nie jeżdżę z obawy, że może mi się to powtórzyć ponownie. Znajomy mechanik telefonicznie zasugerował mi właśnie na "zawór zwrotny ciśnienia oleju". Nie dopytałem gdzie on jest, a teraz czytam, ze chyba trzeba wymienić cała pompę oleju?
    Swoja droga widziałem (taki opis w internecie) filtry oleju z zaworem zwrotnym od razu (wbudowany w filtr?)
    Jak to jest w tej Lagunie? (Laguna 2, 2001, 1.8 benzyna, 16 zaworów)
    Będę miał dłuższą trasę i chcę wiedzieć, czy usterka się nie powtórzy - przecież uszczelki pod filtrem nie wywala tak bez powodu. (A pompa wg mnie działa bardzo dobrze, skoro daje takie ciśnienie i kontrolka gaśnie natychmiast po zapaleniu auta)
    Moje pytanie:
    czy da się wymienić sam zawór zwrotny i gdzie on jest ? Chce to zrobić dla pewności.
  • Poziom 14  
    Zawór zwrotny w filtrze, to inna sprawa a zawór regulacji ciśnienia w pompie to co innego. Ten w pompie ogranicza ciśnienie, aby nie przekroczyło pewnej wartości. Jeśli się zatnie (a to częsta usterka w tych silnikach) wyrzuci olej pod filtrem. Wymiana pompy rozwiązuje problem. Wiąże się to z demontażem miski.
  • Poziom 2  
    Melepeta36 napisał:
    Zawór zwrotny w filtrze, to inna sprawa a zawór regulacji ciśnienia w pompie to co innego. Ten w pompie ogranicza ciśnienie, aby nie przekroczyło pewnej wartości. Jeśli się zatnie (a to częsta usterka w tych silnikach) wyrzuci olej pod filtrem. Wymiana pompy rozwiązuje problem. Wiąże się to z demontażem miski.

    Dzięki, sprawa jasna.
    Wszystkiego dobrego
  • Poziom 35  
    Przed pochopna wymiana pomy oleju powinine byc wykonany pomiar cisnienia. Na zimnym silniku i na goracym najlepiej. To powinno odpowiedziec na pytanie czy pompa do wyminay czy nie.
    Spotkalem sie niedawno z podobnym przypadkiem w renault clio. Przyczyna prawdopodobnie lezala w wadliwej serii filtrow. Po zmianie na filtr innego producenta problem sie rozwiazal.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czy aby na pewno rozrząd trzeba rozbierać?
  • Poziom 23  
    Mnie się kojarzy ,że rozrządu tam nie trzeba rozbierać, bo pompa jest w misie.
  • Poziom 10  
    bartek_j napisał:
    Przed pochopna wymiana pomy oleju powinine byc wykonany pomiar cisnienia. Na zimnym silniku i na goracym najlepiej. To powinno odpowiedziec na pytanie czy pompa do wyminay czy nie.
    Spotkałem się niedawno z podobnym przypadkiem w renault clio. Przyczyna prawdopodobnie leżała w wadliwej serii filtrów. Po zmianie na filtr innego producenta problem się rozwiązał.


    Co do filtra, to może coś w tym być.
    Ta sama sytuacja zdarzyła mi się dokładnie 2 lata temu, w zimie. Przy porannym odpaleniu auta na mrozie, wywaliło mi uszczelkę pod filtrem. Niewiele myśląc, zwaliłem to na siarczysty mróz, wymieniłem filtr i dolałem oleju. Jeździłem 2 lata bez żadnego problemu ze strony układu smarowania aż do teraz, kiedy to podczas mrozów (-14 C) sytuacja się powtórzyła. Założyłem obecnie trzeci filtr (drugi po prostu nadciśnienie odkręcało), auto działa na razie bez problemu (bo może nie ma mrozów), ale jednak zamierzam wymienić tą pompę, no bo samego zaworu zwrotnego podobno się nie wymienia, a wygląda, że to on się zacina.
    Pozdrawiam.
    Szczęśliwego Nowego Roku!
  • Poziom 14  
    Przemo9826 napisał:
    Czy aby na pewno rozrząd trzeba rozbierać?

    Nie trzeba rozbierać. Na pewno!
  • Poziom 15  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Pompa jest z przodu wału razem z podstawą filtra oleju.

    Sam i tak nie wymienisz więc po co pytasz, trzeba zwalić rozrząd i pół silnika.



    oby napewno wiesz czy zgadujesz?


    Melepeta36 napisał:
    Przemo9826 napisał:
    Czy aby na pewno rozrząd trzeba rozbierać?

    Nie trzeba rozbierać. Na pewno!



    napewno??bo kolega inaczej twierdzi :P
  • Poziom 43  
    Melepeta36 napisał:
    Nie trzeba rozbierać. Na pewno!


    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jakieś 3 h roboty sciągasz mise , osłone wału ........... itp i masz pompe na 3 śrubach.
    A koszt nie powinien przekroczyć 300zł +pompa.


    Osłona wału oczywiście od dołu, paska nie trzeba sciągać.
  • Poziom 10  
    Jak zakończyła sie awaria?:
    Wymiana pompy (używka - wyczyszczona i wypłukana, spr. zawór zwrotny) odbywa się BEZ INGERENCJI W ROZRZĄD. Dojście od strony miski, tak, jak pisali niektórzy Panowie.
    Faktycznie robota na 2-3h.
    Ale:
    pierwotna awaria pompy oleju, powodowała w czasie zacinania się zaworu zwrotnego wzrost ciśnienia w komorze korbowej wału i wywaliło mi uszczelniacz (zimering) na wale korbowym. Spowodowało to przedostawanie sie oleju do rozrządu i rozchlapywanie oleju przez osłony rozrządu (pasek rozrządu dosłownie pływał w oleju...).
    Czyli w moim przypadku i tak trzeba było zdjąć rozrząd, aby wymienić ten zimering.
    Koszt całkowity:
    pompa używka: 150 pln, naprawa + 1l oleju na dolewkę :470 pln.
    Normalnie za wymianę samej pompy chcieli 120 pln, ale doszło zdjęcie rozrządu celem
    wymiany zimeringu na wale.
    Gdańsk, warsztat nieautoryzowany.
    Pozdrawiam