Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ursus c 330 - Dziwne obajwy po uruchomieniu

chudy1794 29 Dec 2012 22:42 10827 15
  • #1
    chudy1794
    Level 10  
    Witam, mam problem z moim ursusem c 330, którego nie mogę rozwikłać. Problem polega na tym, że po odpaleniu ciągnik bardzo wolno wchodzi na obroty praktycznie nie ma siły i kopci na czarno. Silnik był remontowany 2 lata temu( pierścienie, szlif wału, i kompletna głowica nowe gniazda, zawory, prowadnic itd.) problem się dopiero rozwinął postanowiłem oddać wtryski i pompę do regeneracji. Dalej to samo postanowiłem oddać pompę na gwarancję, problem pozostał postanowiłem jeszcze raz oddać pompę, mechanik zaproponował ze da mi swoją pompę żebym ją założył i zobaczył jak będzie, ale i to nie przyniosło oczekiwanego rezultatu...
    Ciągnik ogólnie odpala nie najgorzej pedał gazu raz do podłogi, że dostanie duża dawkę paliwa na start (bez tego ciężej pali) dwa obroty i chodzi lecz bardzo kopci, wolno wchodzi na obroty, a ma taką siłę jak by na haku miał 15ton pod górę:), gdy już się rozgrzeje dalej kopci lecz trochę mniej, co do mocy nie ma zastrzeżeń jest w normie
    Nie mam już pomysłu co może być przyczyną sprawdzałem już chyba wszystko; kompresja ok, luz zaworowy ok, rozrząd ok... jedyne co mi przychodzi do głowy to może być już za duży luz na kołach rozrządu i nie pracuje on już tak jak powinien...???
    Może miał ktoś podobny problem???
  • #2
    bartek6302
    Level 11  
    A sprawdzałeś też filtr powietrza?
  • #3
    qryszard
    Level 21  
    Sprawdzałeś filtr powietrza ?.
  • #4
    EBI056
    Level 15  
    Nic nie piszesz o zapłonie, sprawdź go i jak trzeba ustaw początek wtrysku.
  • #5
    chudy1794
    Level 10  
    jak najbardziej filtr czysty, wszystko w jak najlepszym porządku a co nie chodzi jak powinien to nie chodzi

    Dodano po 4 [minuty]:

    EBI056 wrote:
    Nic nie piszesz o zapłonie, sprawdź go i jak trzeba ustaw początek wtrysku.

    Początek wtrysku ustawiłem, opóźniałem, przyspieszałem już rożne cuda ale co do startu nie ma różnicy zawsze ciężko na obroty brak mocy i dym. teraz mam ustawione dobrze gdy jest ciepły chodzi poprawnie i odpala też tylko trochę dymi na czarno przy przyspieszaniu
  • #6
    EBI056
    Level 15  
    Może jeszcze wałek rozrządu, często w c330 wyrabia się na klinie, sprawdzałeś (mierzyłeś) krzywki i popychacze (szklanki).
    To, że trochę dymi przy raptownym dodaniu gazu to jest w porządku.
  • #7
    chudy1794
    Level 10  
    EBI056 wrote:
    Może jeszcze wałek rozrządu, często w c330 wyrabia się na klinie, sprawdzałeś (mierzyłeś) krzywki i popychacze (szklanki).
    To, że trochę dymi przy raptownym dodaniu gazu to jest w porządku.

    Nie wiem nie mam pomysłu już na to jedyne co zostaje to wymiana kół rozrządu i wałka rozrządu, bo może gdzieś coś "ucieka" za duży luz... Tylko jedno mnie dziwi, że gdy jest rozgrzany jest wszytko jak być powinno jedynie kopcenie które na pewno jest zbyt duże poza tym nie ma problemów chodzi dobrze na bardzo niskich obrotach ( obrotomierz stanie a idzie jeszcze o wiele obroty zmniejszyć) jak i na wysokich obrotach nie ma zastrzeżeń chodzi idealnie jak powinien jedynie czarna brążka zostaje:)
  • #9
    chudy1794
    Level 10  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Kolego wyciąg wtryski , i zobacz czy pylą czy leją.

    Da się je podpiąc .

    Wtryski są ok były wymieniane końcówki gdy była regenerowana pompa, potem sam sprawdzałem i są ok ładnie pylą ustawione na 130 tak jak powinny.
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Na pompie masz regulacje na śrubach mocujących i to pomoże jeśli luz jest zbyt wielki na kołach zębatych.
    Druga możliwość to odwrotnie założone tłoki.
    Po wyciągnięciu wtryskiwacza można poświecić do środka i stwierdzić to.
  • #11
    chudy1794
    Level 10  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Na pompie masz regulacje na śrubach mocujących i to pomoże jeśli luz jest zbyt wielki na kołach zębatych.
    Druga możliwość to odwrotnie założone tłoki.
    Po wyciągnięciu wtryskiwacza można poświecić do środka i stwierdzić to.

    Tłoki są dobrze, będę miał chwilę czasu i ciągnik może będzie wolny to sprawdzę czy da się trochę jeszcze dosunąć pompę do bloku też mam to na myśli tylko nie mam kiedy tego zrobić bo ciapuś z turem jest używany codziennie do wożenia kiszonki także ciężko coś wygrzebać... no ale coś czasu będzie trzeba wygospodarować.
  • #13
    chudy1794
    Level 10  
    ftp.kowal wrote:
    Takie ustawianie jak piszesz to jak gra w totka, może się uda, może nie. Masz blokadę na koło zamachowe, więc ustaw tak jak powinno być ustawione. A przed remontem było tak samo źle?

    Wiadomo, że na kołek jest ustawione ale też wiadomo ze na fabryczne znaki nie będzie jak powinno i dlatego pisałem o opóźnianiu i przyspieszaniu zapłonu bo jak bym na znaki to w ogóle ciężko palił. Przed remontem było podobnie z odpalaniem tyle ze i jak się rozgrzał to brakowało mu mocy bo były zużyte gniazda zaworowe no i wtryski tez w nie najlepszej kondycji były dlatego zostały zregenerowane, ale co do problemu po rozruchu problem pozostał
  • #14
    ftp.kowal
    Level 35  
    Nie zdarzyło mi się nigdy żeby na fabrycznych znakach coś źle było ustawione. Jesteś pewien że rozrząd jest dobrze ustawiony? W kole zamachowym masz dwa otwory jeden do ustawienia początku drugi do GMP. Może ustawiałaś na ten drugi. Może silnik był kręcony w druga stronę podczas ustawiania. Napisałeś że pierścienie były wymieniane. A co z reszta czyli tuleje i tłoki. Mierzyłeś ciśnienie na tłokach napisz jakie ono jest. Luzy zaworowe na pewno dobrze ustawione.
  • #15
    chudy1794
    Level 10  
    ftp.kowal wrote:
    Nie zdarzyło mi się nigdy żeby na fabrycznych znakach coś źle było ustawione. Jesteś pewien że rozrząd jest dobrze ustawiony? W kole zamachowym masz dwa otwory jeden do ustawienia początku drugi do GMP. Może ustawiałaś na ten drugi. Może silnik był kręcony w druga stronę podczas ustawiania. Napisałeś że pierścienie były wymieniane. A co z reszta czyli tuleje i tłoki. Mierzyłeś ciśnienie na tłokach napisz jakie ono jest. Luzy zaworowe na pewno dobrze ustawione.

    W trzydziestce po coś są fasolki na otworach mocujących pompę i na kole napędzającym pompę i chyba było cudem po demontażu pompy i jej regeneracji ponownie ustawić na fabryczne znaki i żeby silnik pracował idealnie dlatego jest ta regulacja. Rozrząd jest ustawiony dobrze bo wszystkie znaki się schodzą i na zamachowym blokada pasuje, wyciągnąłem pierwszy wtrysk i pierwszy tłok u góry także rozrząd dobrze jest. Ciśnienie mierzone nie było, ale kompresja poprawna kolbą trzeba się dobrze machnąć aby przekręcić a przed remontem dużo lżej się kręciło i odpalał podobnie... Dziwne ponieważ, jak się rozgrzeje chodzi jak najbardziej poprawnie moc odpalanie wkręcanie na obroty bez zastrzeżeń. Aaa... co do tulei są w porządku bez progów tłoki też ok dlatego nie były zmieniane oleju nie bierze czego przed remontem też nie robił.