Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Falownik LG iG5A - programowanie

denis2010 30 Dec 2012 09:55 6195 10
  • #1
    denis2010
    Level 9  
    Witam, na początku chcę pozdrowić wszystkich - jestem nowy ale już od dawna korzystam z porad tego forum - jest naprawdę przydatny.

    Mam pytanie odnośnie falownika LG iG5A - otóż znajomy poprosił o podłaczenie do silnika, który napędza przenośnik kubełkowy zbożowy, silnik o mocy 2,2 KW 3-fazowy (dokładnie nie wiem bo nie byłem na miejscu montażu - ale to narazie nie istotne), niestety nie miałem jeszcze styczności z falownikami więc proszę o poradę jakie parametry wprowadzić na początek aby za dużo nie kombinować i jak wygląda sprawa z częstotliwością - jaką mogę ustawić na taki silnik?
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    denis2010 wrote:
    proszę o poradę jakie parametry wprowadzić na początek aby za dużo nie kombinować i jak wygląda sprawa z częstotliwością - jaką mogę ustawić na taki silnik?


    Na początek napisz po co znajomy chce montować falownik do przenośnika kubełkowego?
    Bo to jest zastanawiające.
  • #3
    denis2010
    Level 9  
    nie wiem dlaczego - wiem tylko tyle że chce regulację obrotów silnika czyli chce mieć rekulację prędkości przenosnika
  • #5
    denis2010
    Level 9  
    dziękuję za szybką odpowiedz - widzę że znasz się na tym sprzęcie - konkretnie odnośnie sterowania to doczytałem się że są różne sposoby o których piszesz - a mi konkretnie chodzi o wprogramowanie podstawowych danych by uruchomić silnik na początek z klawiatury falownika - jest tam przycisk START i STOP a później jak już będzie chodził to zdecydujemy jak docelowo ma być sterowany -
  • Helpful post
    #6
    elektrocyber
    Level 14  
    Jak masz nowy falownik z ustawieniami fabrycznymi to większość zmian ustawień w grupie Drive grup i Function group2-te z literką H. Na postoju silnika zmienić:
    drv- zmienić z 1 na 0
    Frq – Jak klawiatura to powinno być 0 jak masz nowy z ustawieniami fabrycznymi
    H30 zmienić na 2.2.
    H31- zależy czy na tabliczce znamionowej jest około 1450obr/min – to 4 lub 2910obr/min to 2 ( pewności nie mama bo bardzo mylące w dokumentacji jest słowo par biegunów)
    H33 – z tabliczki silnika coś około 4 – 4,5A
    Na koniec zrób Autotuning to falownik przemierzy ci silnik - H41 zmienić z 0 na 1 i zatwierdzić.

    Gdyby nie miał siły szarpnąć windy przy starcie to warto zwiększyć forsowanie momentu F28 z 5 na 10 lub 15 i F27 z 0 na 1.
  • #7
    denis2010
    Level 9  
    ok, silnik i falownik pracują znakomicie - teraz kwestia rozbudowy o potencjometr.
    Proszę o pomoc jaki potencjometr zastosować - czy musi to byc jakiś specjalny?
  • #8
    pawelradomsko
    Automation specialist
    Witam!
    Potencjometr 5 lub 10kom - tylko przy założeniu, że będzie tym kręcił operator o mało delikatnych palcach to wybierz coś wytrzymałego mechanicznie.
  • #9
    kejkson
    Level 13  
    o ile pamiętam do LG potencjometry 10kOHM. Z autotuningiem ostrożnie, kiedyś przy skorzystaniu z tej funkcji poszedł mi dym z silnika - całe szczęście się nie spalił.

    Dodano po 2 [minuty]:

    solidne ale drogie potencjometry to "M22-R1K MOELLER" - takowy kosztuje 100-150 zł. U elektronika kupisz zwykły za 10 pln.
  • #10
    v3st
    Level 1  
    Witam
    Mam identyczny falownik i sytuację z podłączeniem. Na początek chciałem podłączyć falownik tak aby sterować obrotami silnika z klawiatury na falowniku a przełącznik mający na celu zmianę obrotów prawych na lewe i odwrotnie jest podłączony pod zaciski P1, P2, CM. Jednak po ustawieniu parametrów silnika i próby przełączenia H41 na 1 (automatyczny pomiar rezystancji i induktancji silnika) występuje błąd TUN (w tłumaczeniu ze znaków na wyświetlaczu). Jaka może być tego przyczyna?
  • #11
    pafciowaw
    Automation specialist
    To nie błąd! - falownik "wchodzi" w tuning - po odczekaniu minuty-dwóch wyświetlacz wraca do poprzedniego stanu a wartości silnika są wpisywane do falownika.