Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LM50 + MCP3021 - Nie odczytuje temperatury - BASCOM

drachabass 30 Gru 2012 14:41 1053 1
  • #1 30 Gru 2012 14:41
    drachabass
    Poziom 11  

Witam wszystkich forumowiczów...

Jestem dosyć początkującym programistą mikro kontrolerów, więc proszę o wyrozumiałość.

Posiadam płytę ewaluacyjną AVT5311 na której znajduje się czujnik temperatury lm50 oraz układ mcp3021. Korzystając z wcześniejszych porad dotyczących odczytu temperatury z czujnika DS18B20 napisałem kod w bascomie. Oczywiście mam świadomość, że będzie on inny w moim przypadku. Natomiast nie mogę poradzić sobie w odczycie dokumentacji mcp3021 i napisaniu odpowiedniego kodu. Proszę więc o pomoc kolegów.
    Z tego co przeczytałem pierwszą już różnicą jest to, że MSB jest wysyłane jako pierwsze, niż jak to jest w przypadku DS18B20.

Oto kod:

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Dzięki za pomoc.

0 1
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #2 30 Gru 2012 18:44
    emarcus
    Poziom 35  

drachabass napisał:
    Witam wszystkich forumowiczów...

Posiadam płytę ewaluacyjną AVT5311 na której znajduje się czujnik temperatury lm50 oraz układ mcp3021. Korzystając z wcześniejszych porad dotyczących odczytu temperatury z czujnika DS18B20 napisałem kod w bascomie. Oczywiście mam świadomość, że będzie on inny w moim przypadku. Natomiast nie mogę poradzić sobie w odczycie dokumentacji mcp3021 i napisaniu odpowiedniego kodu. Proszę więc o pomoc kolegów.

Oto kod:

$regfile=„m32def.dat”
    $crystal = 1000000

Config1wire=Portb.4
    '....................

Jeżeli zastosowałeś LM50 jako sensor temperatury to nie możesz pod żadnym pozorem stosowac protokołu dla 1-wire, którym posługuje się DS18B20.