Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo 86c z 94roku - Wyprzedzenie zapłonu

30 Dec 2012 16:11 5067 28
  • Level 10  
    Witam. Mam takie pytanko.... Silnik AAU. Znacie koledzy jakis sposób aby bardziej wyprzedzić zapłon , ale tylko w zakresie powyzej 3tys. obrotów? Dodam , że u mnie wyprzedzenie zapłonu jest prawidłowe zgodnie z serwisówką. Wszystko działa dobrze, Vmaks 150km. Kiedyś wyprzedziłem zapłon na aparacie o 0,5cm. i auto duzo lepiej się rozpędzało na wysokich obrotach a Vmaks wzrosło do 160km.
    Niestety na takim ustawieniu auto zle pracuje na niskich obrotach.
    Pozdrawiam. Polo 86c z 94roku - Wyprzedzenie zapłonu
  • Level 27  
    Trochę przesadzasz to auto i tak porusza się szybko a te kilka km szybciej nie wiele zmieni . Możesz podłubać w mapie ale bez ingerencji w sterownik to się nie obejdzie najlepiej zmień silnik lub samochód.Moja propozycja nie jest wcale złośliwością ale bardzo przemyślana odpowiedzią.Sam zacząłem się bawić w podobną przeróbką do golfa iii silnik 1,4 abd na początek pozbycie się kopułki i palca na cewkę podwójną jakoś to chodzi.Teraz przyglądam się przeróbce z mono-wtrysku na sekwencje benzyny ale tak dla przyjemności bo rachunek ekonomiczny mówi mi zmień samochód na jedno wyjdzie.
  • Level 10  
    Ja rozumiem. Właśnie o to chodzi żeby zmienić mape zapłonu lub wstawic jakąś przystawke. Żadne poważne modywikacje nie wchodzą w gre.
  • Level 33  
    Rozbierz sterownik, wylutuj i zczytaj eprom. Nie sądzę że za free ktoś Ci zrobi moda, bo z tymi starymi jest trudniej. Musisz wiedzieć o ile ma się zmienić kąt i w jakim zakresie obr. Swoją drogą sprawdż kompresję, bo coś mi tu nie pasuje. Mam nadzieję że używasz lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu.
  • Level 10  
    Już pisałem, że wszystko jest sprawne. Chodzi o to żeby niewielkim kosztem wyprzedzic bardziej zapłon w zakresie obrotów 4-5tys. i w ten sposób zwiększyć nieco dynamike.
    Myslałem o zrobieniu przystawki właczonej między czujnik hala a komputerek , który by do 4tys. obrotów opózniał impulsy z czujnika hala a po tych 4 tys. już nie. Kopułka i tak jest regulowana więc dla niskich obrotów można na nowo ustawić.
    Co o tym myślicie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam , że jest to monowtrysk i nie ma innego czujnika położenia wału, więc nie powinno być problemu.
  • Moderator of Cars
    Jak chcesz coś gotowego to np STAG-TAP-02.
  • Level 10  
    A gdzie to kupic i za ile i czy można samemu to zamontować?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Co prawda to jest do gazu, ale do mnie pewnie też by pasował. Mam silnik AAU , który był projektowany na etyline 91oktanową. A teraz jezdzimy na 95 lub 98 , więc stosowanie tego urządzenia jest zasadne.
  • Level 42  
    Czy tam masz aparat z regulatorem odśrodkowym i podciśnieniowym?
  • Level 10  
    Pisałem już , czujnik hala a zapłonem i jego wyprzedzeniem steruje komputerek.
  • Level 42  
    Sorki za dociekliwość ale nie masz na aparacie czegoś takiego jak na zdjęciu w "kółku" na czerwono ?
    Polo 86c z 94roku - Wyprzedzenie zapłonu
  • Moderator of Cars
    To Mono-Motronic w aparacie jest tylko czujnik.
    Aler wrote:
    A gdzie to kupic i za ile i czy można samemu to zamontować?

    Ban na wyszukiwarki czy lenistwo? Na stronie AC jest też instrukcja.
  • Level 10  
    Powiem tak, gdyby regulator był odśrodkowy wystarczyło by nieco zwiększyc wage ciężarków, ale tu tak nie jest, a w mape komputera nie chce integrowac.
    Temat w zasadzie jest rozwiązany. Sprawdze ile ten wariator z montarzem kosztuje i sie zastanowie , czy warto inwestowac. Auto jest co prawda w bardzo dobrym stanie , ale ma 18lat i nie ma wielkiej wartosci.
  • Moderator of Cars
    Tak patrzę że jednak TAP tego czujnika nie obsłuży, trzeba by było cisnąć tych z AC niech się wezmą za robotę i odpowiedni firmware do niego zrobią.
  • Level 10  
    Tak naprawde chyba nie ma sensu w duże przeróbki dla podniesienia Vmax o 10km/h i przyśpieszenia o 2 sek. Ale mysle , że to ciekawy temat i wielu kierowców było by zainteresowanych prostym i łatwym w podłączeniu urządzonkiem, które dawało by dodatkowe wyprzedzenie na wysokich obrotach. Zaczeło się od skutera do którego założyłem cylinder Airsala 80cm i moc była ,ale na wysokich obrotach tracił moment obrotowy no i zmieniłem moduł zapłonowy o innej mapie zapłonu i dodatkowemu wyprzedzeniu na 8tys obrotów. Teraz silnik pracuje o wiele lepiej i jest mocniejszy. No i postanowiłem to sprawdzić w aucie. Niestety tu nie da się kupić modułu za 50zł.
  • Level 42  
    To przerób stary aparat z odśrodkowym regulatorem da ci dodatkowe wyprzedzenie...kupisz za grosze dodając swoja inwencję twórczą będziesz miał swój cel osiągnięty
  • Level 10  
    Chodzi mi o 10stopni na 4-5tys. A tego tak się nie da zrobić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bez ruszania dolnego zakresu obrotów.
  • Level 10  
    Może , ale przeróbki mechaniczne bywają zawodne, ale dzięki za pomysł.
  • Level 42  
    Jak cię 50 zł przeraża, to wyboru nie masz....i zmieścisz się w "budżecie"...
  • Level 10  
    Kiedyś w innym aucie właśnie miałem częste problemy w odśrodkowy układzie i już nie chce.
  • Level 42  
    Ale jakbyś wziął aparat z regulacją podciśnieniową to możesz go zamontować jak twój statyczny a dodatkowym wyprzedzeniem sterować podciśnieniem w dowolnie wybranym zakresie obrotów
  • Level 10  
    Powiem szczerze , że nie mam doświdczenia z podciśnieniowym regulatorem.
  • Level 42  
    Ten podciśnieniowy można by zamontować na elektrozaworze i mieć jakiś przełącznik w kabinie jako "dopalacz".... :wink:
    Ale z tego to czytam to kasy nie masz i wiedzy też...brak kasy można wybaczyć ale tego drugiego już nie, strugasz "wynalazcę" ...daruj sobie te dodatkowe 10km/h i zostaw silnik w spokoju...powypalasz zawory lub załatwisz panewki i dopiero będzie boleć...
  • Level 10  
    A po co ta złośliwość? To jest tanie auto choć niezawodne , ale nie chce się bawić w jakieś większe przeróbki, nie twierdze , że Twój pomysł jest zły, ale ja raczej myślałem o prostym urządzeniu elektronicznym. Można takie urządzenie zaprojektować, ale próby i dobieranie parametrów to już wiele poświęconego czasu. Miałem nadzieje, że ktoś już zbudował takie urządzenie i nie chodzi tu o wariator do ins. gaz.
  • Level 39  
    Załóż aparat z odśrodkowym regulatorem albo nawet taki jak na zdjęciu (podciśnieniowego nie musisz podłączać). On zaczyna przyspieszać zapłon od chyba 1200rpm i cały zakres przyspieszenia jest chyba do 35stopni (musiałbyś poszukać specyfikacji - w necie są bo się kiedyś natknąłem). Jeśli chcesz tylko górę to wykombinujesz sobie mocniejsze sprężynki żeby zaczynał pracować np od 3,5tys rpm i po robocie. No roboty najwięcej z dopasowaniem ale tu właśnie wychodzi tanio i skutecznie. Piszesz o złych doświadczeniach z mechanicznymi cudami - te auta mają po 20 lat i jakoś mechanika w aparatach chodzi a Hall-e się wymienia.
  • Level 42  
    Aler wrote:
    A po co ta złośliwość?


    Bo jesteś ignorantem...
    Aler wrote:
    To jest tanie auto choć niezawodne , ale nie chce się bawić w jakieś większe przeróbki

    To po co ruszać?
    Aler wrote:
    myślałem o prostym urządzeniu elektronicznym

    Myślał indyk o niedzieli...
    Aler wrote:
    Można takie urządzenie zaprojektować

    Kosztuje to tysiące złotych!
    Aler wrote:
    i nie chodzi tu o wariator do ins. gaz.

    Oni też za darmo nie robili.

    Reasumując; chcesz mieć ale sie nie narobić. chcesz przyspieszyć a dotychczas nie zrobiłeś nic. Powiedziałem ci jak prosto sterować zapłonem. Autoas ( poniekąd faccowiec) przedemną już powiedział że się da.

    Jeszcze raz - aparat ze zdjęcia plus zawór N75 z passata plus trochę pojęcia i masz sterowanie jake chcesz.

    co zrobisz? Próbę instalacji czy kolejne piętnaście postów?
    Pozdrawiam w nowym roku