Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kombajn zbożowy do 50 tys zł

30 Gru 2012 16:46 5037 16
  • Poziom 10  
    Witam...
    potrzebuję rady, jaki kupić kombajn zbożowy na 20-25 ha, cena do 50 tys zł...proszę o podpowiedzi
  • Poziom 16  
    Rozejrzyj się za claasem dominatorem 76, 86, 96, czy forshrittem e514, do 50 tys coś znajdziesz.
    Domyślam się że masz dość BIZONA :D
  • Poziom 9  
    Polecam tak jak kolega wyżej coś z dominatora albo forschnitt 514. MF'a nie kupuj :)
  • Poziom 10  
    Właśnie chyba bardziej jestem skłonny kupić BIZON Super gdzieś tak z 90 rocznika, mój kolega ma claasa 76 a w tamtym roku 2012 oczywiście walnęła mu chłodnica a ile sie na allegro naszukał jeździł za tym po całej Polsce, z tego co wiem koszt to około 6 tys zł wiec jestem trochę zrażony.Bizon to chyba nie są aż tak awaryjne kombajny>? a z tego co wiem to i dostęp do części est spory...
  • Poziom 25  
    Kolega ma bizona z056. Awaryjność zależy od użytkowania. Części do niego to prawie o każdej porze dnia i nocy dostaniesz w dodatku nie są drogie. A sprzęt robi robotę w całej wsi bo tylko są 2 kombajny :)
  • Poziom 10  
    Tylko pewnie za dobrego bizona to trzeba dobre pieniądz dać...a jak w tych kombajnach wygląda sytuacja z półosiami bo słyszałem ze jest to kłopotliwe dość często, a drugie pytanie jest kilka kolorów tych kombajnów, czym to się ma>? któreś są mniej awaryjne z jakiegoś rocznika>?
  • Poziom 25  
    półosie nigdy mu nie siadły jedynie coś główniejszego to wałek sprzęgłowy na którym ścięło wieloklin tak jak i na tarczy, ale to była szybka robota. Hmm kolory to nie wiem on ma czerwonego a rocznika też nie znam :P

    Dodano po 59 [sekundy]:

    aha tylko jeden plus bo kupił go z silnikiem po remoncie.
  • Moderator Samochody
    Układ przeniesienia napędu w Bizonach z układem jezdnym na pasku klinowym faktycznie nie jest za doskonały - ale za to prostszy i tańszy w naprawie niż układ hydrostatyczny. Możliwość zniszczenia skrzyni zależy tylko i wyłącznie od sposobu eksploatacji. To z uszkadzającymi się półośkami to plotka, częściej ścina tzw. bezpiecznik, czyli tarczę zabieraka.
  • Poziom 10  
    Mam jeszcze pytanie co do siników w tych kombajnach>>>jakie to są jednostki? jak ze spalaniem? Jaka jest żywotność takiego silnika? tu zakładam o w miarę uczciwe eksploatowanie...na forach można spotkać bardzo zróżnicowana opnie na temat tego kombajnu ale w większości pozytywną...
  • Moderator Samochody
    SW400? Jeśli ma olej co sezon wymieniany i nie jest gotowany... U mnie 23 sezony przechodził już, pali od przysłowiowego strzału i nie muszę w sezonie oleju dolewać. Ważne - uzupełniać olej w pompie wtryskowej i kapslu cyklonu. Gorzej jak trafisz typowy z SKR-u, kóry miał olej raz na 5 lat wymieniany. Silnik po regeneracji bodaj 6 tys zł - i problem z samodzielną wymianą, rzadko którym cyklopem da się go włożyć i wyjąć.
  • Poziom 16  
    Bizon u mnie w domu jest od ponad 20 lat, bizon będzie chodził bezawaryjnie jeżeli rok w rok coś się będzie przy nim robić, coś remontować jakiś obszar kombajnu, ja rok w rok wkładam w bizona ok 2tys zł. w części, bez tego bedzie stał w żniwa, lub po paru latach uskłada się taka suma że przewyższy połowe jego wartości. Problem z póosiami to nie mit!!!! póosie krótkie i długie ukręcają się naq górach lub przy zamleniu kołami jeżeli operator to pierdoła i zaryje hederem.
    @robokop masz bizona 23 sezony i znalazłeś olej w filtrze powietrza????

    Jak coś w sprawie bizona, silnika hydrauliki i wszystkiego co się z nim wiąże pisać, robiłem nom toper znajomym sobie mam wszystko w małym palcu.
    Jak już bizona polecam rekorda, skrzynia 4 biegowa praktycznie nie zniszczalna, minimalnie lepszy przerób, części tanie lepsza wygoda itd, do 50tys się kupi.
  • Moderator Samochody
    bobytempelton napisał:

    @robokop masz bizona 23 sezony i znalazłeś olej w filtrze powietrza????

    Sam go tam wlałem.
    Wiesz jak działa filtr cyklonowy? Zrób próbę w żniwa - wlej ćwierć litra oleju w osadnik - i porównaj ile mniej pyłu wydmuchasz z separatorów.
  • Poziom 16  
    Nie chce mi się pisać na ten temat , najlepiej usuń te posty i się nie przyznawaj że to zrobiłeś :D , wiem doskonale jak działają cyklony, i aby dobrze działały muszą być suche, w maszynach o dużym zapyleniu filtry powietrza muszą być suche, bo mokre szybko by się zalepiały.
    Jak coś proponuje założyć 2 filtry powietrza jeden za drugim, drugi może być z autobusu, ciężarówki itd.
  • Moderator Samochody
    bobytempelton napisał:
    wiem doskonale jak działają cyklony, i aby dobrze działały muszą być suche, w maszynach o dużym zapyleniu filtry powietrza muszą być suche,

    Widzę że jednak nie wiesz, filtr jest suchy cały czas, mokry jest tylko osadnik. Sprawdzisz -poczujesz różnicę.
  • Poziom 10  
    mam jeszcze takie pytanie dotyczące Bizona, mianowicie czesto się słyszy o problemach z ramą że pękają i później trzeba je spawać>? bo tam jest tzw obciążona skrzynia biegów czy to prawda?
  • Poziom 16  
    W bizonach wyrywa mocowanie między mostem a ramą kombajnu, w większości bizonów jest ten problem, winą jest uszkodzony amortyzator hydrauliczny, a w nowszych te amortyzatory sprężynowe na siłownikach hedera które następnie znów zastąpiono amortyzatorem hydraulicznym, winą jest też niedopatrzenie, te uby mocujące same się luzują, a następnie wyrywają się z drżącą ramą. W rekordach nie ma tego problemu w takim stopniu jak w Z056.