Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kombajn zbożowy do 50 tys zł

maciek1418 30 Dec 2012 16:46 6606 16
  • #1
    maciek1418
    Level 10  
    Witam...
    potrzebuję rady, jaki kupić kombajn zbożowy na 20-25 ha, cena do 50 tys zł...proszę o podpowiedzi
  • #2
    bobytempelton
    Level 17  
    Rozejrzyj się za claasem dominatorem 76, 86, 96, czy forshrittem e514, do 50 tys coś znajdziesz.
    Domyślam się że masz dość BIZONA :D
  • #4
    chudy1794
    Level 10  
    Polecam tak jak kolega wyżej coś z dominatora albo forschnitt 514. MF'a nie kupuj :)
  • #5
    maciek1418
    Level 10  
    Właśnie chyba bardziej jestem skłonny kupić BIZON Super gdzieś tak z 90 rocznika, mój kolega ma claasa 76 a w tamtym roku 2012 oczywiście walnęła mu chłodnica a ile sie na allegro naszukał jeździł za tym po całej Polsce, z tego co wiem koszt to około 6 tys zł wiec jestem trochę zrażony.Bizon to chyba nie są aż tak awaryjne kombajny>? a z tego co wiem to i dostęp do części est spory...
  • #6
    jpna100
    Level 25  
    Kolega ma bizona z056. Awaryjność zależy od użytkowania. Części do niego to prawie o każdej porze dnia i nocy dostaniesz w dodatku nie są drogie. A sprzęt robi robotę w całej wsi bo tylko są 2 kombajny :)
  • #7
    maciek1418
    Level 10  
    Tylko pewnie za dobrego bizona to trzeba dobre pieniądz dać...a jak w tych kombajnach wygląda sytuacja z półosiami bo słyszałem ze jest to kłopotliwe dość często, a drugie pytanie jest kilka kolorów tych kombajnów, czym to się ma>? któreś są mniej awaryjne z jakiegoś rocznika>?
  • #8
    jpna100
    Level 25  
    półosie nigdy mu nie siadły jedynie coś główniejszego to wałek sprzęgłowy na którym ścięło wieloklin tak jak i na tarczy, ale to była szybka robota. Hmm kolory to nie wiem on ma czerwonego a rocznika też nie znam :P

    Dodano po 59 [sekundy]:

    aha tylko jeden plus bo kupił go z silnikiem po remoncie.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Układ przeniesienia napędu w Bizonach z układem jezdnym na pasku klinowym faktycznie nie jest za doskonały - ale za to prostszy i tańszy w naprawie niż układ hydrostatyczny. Możliwość zniszczenia skrzyni zależy tylko i wyłącznie od sposobu eksploatacji. To z uszkadzającymi się półośkami to plotka, częściej ścina tzw. bezpiecznik, czyli tarczę zabieraka.
  • #10
    maciek1418
    Level 10  
    Mam jeszcze pytanie co do siników w tych kombajnach>>>jakie to są jednostki? jak ze spalaniem? Jaka jest żywotność takiego silnika? tu zakładam o w miarę uczciwe eksploatowanie...na forach można spotkać bardzo zróżnicowana opnie na temat tego kombajnu ale w większości pozytywną...
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    SW400? Jeśli ma olej co sezon wymieniany i nie jest gotowany... U mnie 23 sezony przechodził już, pali od przysłowiowego strzału i nie muszę w sezonie oleju dolewać. Ważne - uzupełniać olej w pompie wtryskowej i kapslu cyklonu. Gorzej jak trafisz typowy z SKR-u, kóry miał olej raz na 5 lat wymieniany. Silnik po regeneracji bodaj 6 tys zł - i problem z samodzielną wymianą, rzadko którym cyklopem da się go włożyć i wyjąć.
  • #12
    bobytempelton
    Level 17  
    Bizon u mnie w domu jest od ponad 20 lat, bizon będzie chodził bezawaryjnie jeżeli rok w rok coś się będzie przy nim robić, coś remontować jakiś obszar kombajnu, ja rok w rok wkładam w bizona ok 2tys zł. w części, bez tego bedzie stał w żniwa, lub po paru latach uskłada się taka suma że przewyższy połowe jego wartości. Problem z póosiami to nie mit!!!! póosie krótkie i długie ukręcają się naq górach lub przy zamleniu kołami jeżeli operator to pierdoła i zaryje hederem.
    @robokop masz bizona 23 sezony i znalazłeś olej w filtrze powietrza????

    Jak coś w sprawie bizona, silnika hydrauliki i wszystkiego co się z nim wiąże pisać, robiłem nom toper znajomym sobie mam wszystko w małym palcu.
    Jak już bizona polecam rekorda, skrzynia 4 biegowa praktycznie nie zniszczalna, minimalnie lepszy przerób, części tanie lepsza wygoda itd, do 50tys się kupi.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bobytempelton wrote:

    @robokop masz bizona 23 sezony i znalazłeś olej w filtrze powietrza????

    Sam go tam wlałem.
    Wiesz jak działa filtr cyklonowy? Zrób próbę w żniwa - wlej ćwierć litra oleju w osadnik - i porównaj ile mniej pyłu wydmuchasz z separatorów.
  • #14
    bobytempelton
    Level 17  
    Nie chce mi się pisać na ten temat , najlepiej usuń te posty i się nie przyznawaj że to zrobiłeś :D , wiem doskonale jak działają cyklony, i aby dobrze działały muszą być suche, w maszynach o dużym zapyleniu filtry powietrza muszą być suche, bo mokre szybko by się zalepiały.
    Jak coś proponuje założyć 2 filtry powietrza jeden za drugim, drugi może być z autobusu, ciężarówki itd.
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bobytempelton wrote:
    wiem doskonale jak działają cyklony, i aby dobrze działały muszą być suche, w maszynach o dużym zapyleniu filtry powietrza muszą być suche,

    Widzę że jednak nie wiesz, filtr jest suchy cały czas, mokry jest tylko osadnik. Sprawdzisz -poczujesz różnicę.
  • #16
    maciek1418
    Level 10  
    mam jeszcze takie pytanie dotyczące Bizona, mianowicie czesto się słyszy o problemach z ramą że pękają i później trzeba je spawać>? bo tam jest tzw obciążona skrzynia biegów czy to prawda?
  • #17
    bobytempelton
    Level 17  
    W bizonach wyrywa mocowanie między mostem a ramą kombajnu, w większości bizonów jest ten problem, winą jest uszkodzony amortyzator hydrauliczny, a w nowszych te amortyzatory sprężynowe na siłownikach hedera które następnie znów zastąpiono amortyzatorem hydraulicznym, winą jest też niedopatrzenie, te uby mocujące same się luzują, a następnie wyrywają się z drżącą ramą. W rekordach nie ma tego problemu w takim stopniu jak w Z056.