Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MEgane I 1996r + LPG - Bardzo wysokie obroty po odpaleniu 5tyś

rufuse 30 Gru 2012 17:22 3780 6
  • #1 30 Gru 2012 17:22
    rufuse
    Poziom 15  

    Witam
    Mam problem ze swoją MEgane I z 1996r 1.6 V8 75KM rano autko odpaliło przejechałem 20 km autko stało z godzinę i potem już nie chciało odpalić:(. Autko po godzinie walki nie reagowało. Nagle coś mnie tknęło i wcisnąłem wyłącznik bezwładnościowy i autko odpaliło. Zostawiłem je na jakieś 10min aż zgasł. POtem po odpaleniu wskoczył mi na 4-5tyś i nie chce spaść. Przeczyściłem silniczek krokowy nic nie pomogło. Odłączenie MAP sensora( czujnika podciśnienia) spowodowało spadek obrotów ale samochód gaśnie. Jak się załączy gaz to silnik gaśnie.Podmiana czujnika nic nie dała. Udało mi się przejechać tym autkiem 20km bo musiałem wrócić do domu w trakcie jazdy czuć było brak mocy czasami trzęsło kierownicą. W trakcie jazdy włączała się kontrolka EKG( czyli problemy z elektryką silnika) Co skrzyżowanie silniki gasł. Po odpaleniu od razu wskok na 5tyś ciężko było ruszyć ponieważ silnik się dusił. Pod blokiem było słychać aż dwa kichnięcia potem się okazało że kichnął mi olejem ale nie wiem skąd. Mam nadzieje że to nie problemy z uszczelką pod głowicą ją zmieniałem 50 tyś temu. Planuję jutro odstawić samochód na warsztat chyba że ktoś miał podobne problemy i może czymś doradzić.

    0 6
  • #2 30 Gru 2012 18:59
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Wygląda na potężną dziurę w układzie dolotowym. Posprawdzaj czy nie zsunął się jakiś wąż lub nie pękł. Z jakiej przyczyny wywaliło wstrząsowy?

    0
  • #3 30 Gru 2012 20:25
    rufuse
    Poziom 15  

    No tego właśnie nie wiem skąd wywaliło podobno wstrząsowy wywala też podczas zwarć w elektryce ale czy to jest prawdą nie wiem do końca. Po tym jak mi nie chciał odpalić od tamtej pory stuka mi coś za deską rozdzielczą z tego co wyczytałem podobno to wina klapki która wprowadza powietrze z zewnątrz lub z cyrkulacji. Przyglądałem się silnikowi nic takiego nie zauważyłem żeby coś było nieszczelne. Jedynie tylko co moze być nie szczelne to uszczelka pod klawiaturą. ale to raczej nie powinno mieć wpływu.

    0
  • #4 30 Gru 2012 20:47
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Przy wstrząsowym pirotechnicznym teoria elektrycznego wyzwolenia wstrząsowego wyłącznika ma zastosowanie. W Megane 96r. najbliższy znany mi impuls elektryczny mogący wyzwolić w/w wsrząsowy pochodzi od pioruna. Jeśli ostatnio nie przemieszczałeś się Aleją Tornad to chyba możesz wykluczyć tą przyczynę. Dodatkowe powietrze może pochodzić z układu sterowania nawiewem lub dziurawego serwa. Wspominałeś coś o dżwiękach z nawiewu.

    0
  • #6 31 Gru 2012 09:49
    rufuse
    Poziom 15  

    No stuka mi coś przy filtrze kabinowym. po przekręceniu kluczyka słychać jak by ciągle się coś kręciło i stukało. JAk gdzie jeżdżę do pracy :).

    0
  • #7 31 Gru 2012 18:54
    rufuse
    Poziom 15  

    Dzisiaj walczyłem ze swoją megi i problem rozwiązany okazało się że wężyk był uszkodzony ale nie ten co idzie do MAP Sensor tylko ten wskazany na rysunku: MEgane I 1996r + LPG - Bardzo wysokie obroty po odpaleniu 5tyś

    Teraz po odpaleniu obroty utrzymują się na poziomie 1500 trochę wysoko :( muszę sprawdzić omomierzem czujnik położenia przepustnicy.

    0