Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia - nie odpala na zimnym silniku

30 Gru 2012 18:19 17685 14
  • Poziom 2  
    Witam,
    Zgłaszam się z lamerskim pytaniem ale nie wiem do kogo się z tą kwestią o poradę zwrócić...

    Auto niestety co jakiś czas pokazuje humorek a mianowicie:
    - nie chce odpalić na zimnym silniku.

    Uruchomienie jest możliwe dopiero po dłuższym przekręceniu kluczyka, czuć wtedy zapach paliwa. Przy pierwszym zdarzeniu po dłuższym kręceniu odpalał tak jak by na pojedynczych cylindrach, dopiero po chwili zaczynał pracować normalnie. Przy wizycie w jednym z okolicznych ASO (nie chcę podawać jakie konkretnie, w każdym bądź razie rejon Poznania) - auto cały czas na gwarancji - informacja, że czasami przy szybkim przekręceniu kluczyka nie zaskakuje jakiś przełącznik i faktycznie może wtedy być problem z odpaleniem... Zrobili jakiś ogólny test komputerem i wyszło, że wszystko OK.

    Nie zdarza się to jak dotąd często ale oczywiście jak zawsze w najmniej oczekiwanych momentach. Ostatnim razem (mając na uwadze rady ASO - kluczyk przekręcam po dłuższej chwili od włożenia) auto uruchamiał "holownik", który stwierdził, że silnik się zalał i czasami to się zdarza (zwłaszcza jak się na krótko silnik uruchomi i wyłączy). Pokręcił długo, w końcu motor zaskoczył.

    Z tego co jeszcze mogę powiedzieć o zaistniałym problemie- najczęściej pojawia się po kilkudniowym postoju, w niższych temperaturach (niekoniecznie ujemnych!).Generalnie więc wszyscy są zadowoleniu tylko ja nie bardzo bo nigdy nie wiem kiedy auto mnie niemile zaskoczy.

    W związku z powyższym mam takie pytanie - czy zaistniała sytuacja może mieć związek z moim nieprawidłowym użytkowaniem i w określonych sytuacjach należy ja traktować jako normalną czy też powinienem upierać się aby usterkę dokładnie zdiagnozowano. Po okresie gwarancji nikt już ze mną na pewno nie będzie chciał na ten temat rozmawiać a ja zostanę z problemem sam...

    Co do paliwa - tankuję na dobrych stacjach i raczej nie obstawiam aby to była kwestia paliwa - problem zachodził jak dotąd w mniej więcej po spaleniu 2/3 baku a przez ten czas problemów nie było (czy może to być jednak np kwestia skroplenia wody w zbiorniku?).

    Nie mam pomysłu co z tym fantem zrobić i czuję się bezradny, proszę o wskazówki co należałoby sprawdzić w jak by nie było świeżym aucie - wiedziałbym czego powinienem oczekiwać w ASO...

    Pojazd:
    Skoda Fabia II
    benzyna (bez gazu!) 1.4 16V (86KM)
    produkcja V/2011
    przebieg ca.12kkm
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki.
    Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje.
    Wadliwe wtryski które np leją.
    Trudno mi powiedziec cos wiecej.
  • Poziom 2  
    Ok, czyli jak rozumiem nie jest tak, że jest to sytuacja normalna z która pozostaje mi się jedynie pogodzić i powinienem dążyć do tego aby takie zachowanie auta wyjaśnić. Spróbuję w warsztacie, może uda im się coś ustalić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Cześć Wszystkim,

    Mam podobny problem jak PawelBierna.
    Po nocy (lub po dłuższym postoju) Fabia 12V (bez gazu) ma problem z rozruchem. Problem występuje w okresie zimowym i jesienno zimowym. Wiosna i lato wszystko idealnie. Podczas rozruchu wypadają zapłony (stwierdzono diagnostycznie) silnik dusi się i dławi, z wydechu więcej białego dymu, po przytrzymaniu gazem kilka sekund jakoś idzie, potem już kolejne rozruchy są ok i wszystko działa prawidłowo.

    Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS.

    Wymieniłem: cewki zapłonowe, świece, czujnik temp, filtr paliwa...
    Ne pomogło :(

    pomocy...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Tak, ciśnienie na wszystkich trzech cylindrach sprawdzane i w normie (13Bar)...

    Dziś po ciężkim rozruchu zapaliła się kontrolka silnika, podczas diagnostyki popołudniowej wyskoczył błąd, że na cylindrze nr 1 nie ma zapłonu - czyli podczas porannego uruchomienia silnika.
    Czy to może być uszkodzony WTRYSKIWACZ paliwa?

    kto pomoże...rodacy:)
  • Poziom 28  
    "Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS."

    To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
  • Poziom 13  
    Bierzesz się za wymianę połowy auta - cewki, świece, przewody, czujnik temp...

    Oddaj auto do fachowca, a nie wydawaj bezsensownie pieniędzy !

    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    WITAM SERDECZNIE.MAM TAKI SAM PROBLEM ZE SWOJĄ SKODZINĄ.BYŁEM U ELEKTRYKA I STWIERDZIŁ,ŻE JEST WALNIENTY CZUJNIK SSANIA.I PRZEZ TO PRZEKAZUJE BŁĘDNĄ INFORMACJĘ O TEMP.I TO POWODUJE ZALEWANIE SILNIKA.MAM TAKIE PYTANKO.JAK ON WYGLĄDA,I GDZIE JEST UMIEJSCOWIONY????
  • Admin grupy Samochody
    ARNI01 napisał:
    WITAM SERDECZNIE.MAM TAKI SAM PROBLEM ZE SWOJĄ SKODZINĄ.BYŁEM U ELEKTRYKA I STWIERDZIŁ,ŻE JEST WALNIENTY CZUJNIK SSANIA.I PRZEZ TO PRZEKAZUJE BŁĘDNĄ INFORMACJĘ O TEMP.I TO POWODUJE ZALEWANIE SILNIKA.MAM TAKIE PYTANKO.JAK ON WYGLĄDA,I GDZIE JEST UMIEJSCOWIONY????
    A elektryk nie wiedział? Nie pokazał? :D :D :D
  • Poziom 2  
    WŁAŚNIE,ŻE ON TEŻ ZDZIWIONY BYŁ,BO MU KOMPUTER NIE POKAZAŁ.
  • Admin grupy Samochody
    ARNI01 napisał:
    WŁAŚNIE,ŻE ON TEŻ ZDZIWIONY BYŁ,BO MU KOMPUTER NIE POKAZAŁ.
    To straszne :cry: Obrażony ten komputer na tego elektryka był? :lol: Normalnie jakaś świnia a nie komputer.A vaga ten komputer miał?
  • Poziom 2  
    MIAŁ,BO NIE RAZ NIE DWA BYŁEM U NIEGO I ZAWSZE BYŁO TRAFIENIE W USTERKĘ