Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki dr125 1983r - pytanie o przeróbkę statora

kazitor23 30 Gru 2012 21:01 4752 10
  • #1 30 Gru 2012 21:01
    kazitor23
    Poziom 15  

    Witam. Zapytanie moje dotyczy statora w Suzuki dr125 z 1983 roku. Chce się dowiedzieć czy możliwe jest odcięcie cewki ładującej cdi od reszty obudowy i włożenie w to miejsce cewki cdi z innego moto? Chodzi mi o stronę magnetyczną gdyż w oryginale rdzeń, na którym nawinięta jest cewka cdi stanowi jedna całość z rdzeniami cewek prądowych... czy to będzie miało prawo działać?

    0 10
  • #2 31 Gru 2012 12:20
    kazitor23
    Poziom 15  

    No to spytam inaczej, jesli mam drut emaliowany 0.2 mm i rdzeń z blachy transformatorowej o wymiarach 15x15 mm i wysoki na 20 to ile zwoi musialbym nawinac by koło magnesowe(tzw. magneto) wytworzyło mi około 250v?

    0
  • #3 31 Gru 2012 12:34
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak to mierzysz , to nie wiem. Domyślam się ,że przekrój rdzenia jest 3 cm2 , to pi razy drzwi na 1 volt przypada 16 zwojów , pomnóż przez 250 i będziesz miał odpowiedź.

    0
  • #4 31 Gru 2012 14:15
    carrot
    Moderator Samochody

    Próbowałem wielokrotnie nawijać cewkę zasilającą cdi, bez efektów, dostawały po chwili przebicia. Jedyne działające rozwiązanie to fabryczna cewka, albo transformator zasilany przez niskonapięciową cewkę np od świateł

    0
  • #5 31 Gru 2012 20:14
    kazitor23
    Poziom 15  

    carrot a takie rozwiązanie zdaje egzamin? Słyszałem że takie coś jest możliwe ale do dziś nie wiem za bardzo jak to rozwiązać...
    Czy muszę mieć akumulator, bo do tej pory mogłem jeździć bez i moto hulało jak się należy. Jaki to może być transformator? Domyślam że muszę wziąć napięcie zmienne przed regulatorem, tak?





    SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU WSZYSTKIM :P !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  • #6 02 Sty 2013 10:42
    carrot
    Moderator Samochody

    Bierzesz mały transformator 12/230V, taki 5W z zasilacza wtykanego do gniazda.
    Uzwojenie wtórne podpinasz do cewki zasilającej światła w motocyklu, uzwojenie pierwotne używasz do zasilania cdi. Trzeba go oczywiście zabezpieczyć przeciw wilgoci i wstrząsom w jakiejś obudowie

    0
  • #7 02 Sty 2013 22:23
    kazitor23
    Poziom 15  

    Znów ja, zdobyłem schemat od suzuki z tym samym silnikiem, i mam duży problem. Otóż:


    Suzuki dr125 1983r - pytanie o przeróbkę statora


    i co ja biedny żuczek mam zrobić? dać dwa transformatory? czy mogę dać zworę pomiędzy białym i czerwonym przewodem i dać jeden transformator??

    Dodano po 3 [godziny] 43 [minuty]:

    Teraz jak mierzę to mam od 50 do 100 woltów i spada do zera, wtedy strzela z tłumika. oże ma być trafo 24/220?

    0
  • #8 08 Sty 2013 21:44
    kazitor23
    Poziom 15  

    Jesli tego nikt nie ogarnął to moze ktos zaproponuje jakis modul zaplonowy dc-cdi ktory kreci silnik do 12 tys obrotow?

    0
  • #9 09 Sty 2013 08:10
    jack63
    Poziom 42  

    Czy zamieszczony schemat odpowiada "twojej" rzeczywistości? Tzn. Czy twoja instalacja w zakresie zapłonu jest identyczna?
    Nie wiadomo "co poeta (konstruktor) miał na myśli?". Trzeba poszukać w sieci informacji o zasadzie działania tego zapłonu. Może na motelek.net? Szczególnie forum. Niestety strona jest niemieckojęzyczna, więc ja ...wysiadam.
    Trochę gdybając, podejrzewam, że to "małe" uzwojenie jest uzwojeniem stabilizującym napięcie uzwojenia głównego i jest zwierane (może nawet zmienną rezystancją) przez moduł CDI. Trzeba sprawdzić rezystancję między pinami modułu z którymi połączone jest to "małe" uzwojenie.

    Przydałaby się serwisówka aby mieć jakiś opis i dane pomiarowe rezystancji.

    Z trafo sprawa nie jest taka prosta jak się niektórym wydaje (mnie z resztą też się kiedyś tak wydawało...). Chodzi o zgranie fazy napięcia zasilającego CDI z punktem zapłonu.
    W razie braku synchronizacji szybko pali się uzwojenie zasilające CDI lub bardzo grzeje się trafo.
    W oryginalnym układzie odpowiednią synchronizację zapewnia właściwe rozmieszczenie geometryczne (kątowe) cewki zasilającej w stosunki do impulsatora. Dokładając trafo zasilane z cewek alternatora najprawdopodobniej zgubimy właściwa synchronizację. Z resztą aby o sprawdzić trzeba użyć oscyloskopu (przynajmniej karta dźwiękowa komputera).
    Problem zasygnalizował kolega BANANvanDYKE w temacie: Link

    Proponuję zrobić solidne rozeznanie w sytuacji. Na jego podstawie można będzie wybrać optymalny sposób naprawy.

    0
  • #10 09 Sty 2013 09:59
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Jak koń pod górke. Chiński komplet CDI i po obiedzie;]

    0
  • #11 26 Sty 2013 16:56
    kazitor23
    Poziom 15  

    Przyjdzie mi chyba podziękować za porady, jak widać chińskie cdi odpada z uwagi na trudności związane z przerobieniem statora, mapa zapłonów też nie będzie współgrać... Przewijanie statora to 500PLN, nowy stator 750PLN w as w Toruniu a rocznik motocykla nie pozwala na zakup używanej części... Smutne...

    0