Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra B - mocno kopci przy rozruchu

mara23vip 31 Gru 2012 00:01 5718 21
  • #1 31 Gru 2012 00:01
    mara23vip
    Poziom 8  

    Witam mam vectre b z 97 roku 2.0 DTL przebieg niby troche ponad 190 000 ale w to nie wierze ;)jak przyszły mrozy to zaczeła sie udręka przy 1szym rozruchu, w sumie nie rozruchu ale z tym co dzieje sie po nim. Autko zapala od razu wcześniej trochę musiałem kręcić ale kupiłem nowy aku i z tym niema problemu, jednak po zapaleniu auto trzęsie sie jak by pralka wirowała i mocno kopci na jasny kolor przez około 20-30 sekund po tym czasie niema żadnych problemów auto sie uspokaja i równo chodzi jedynie po dłuższym postoju 5-6 godzin trochę kopci i nie równo znowu pracuje silnik przez chwilke.Jestem świeżo po wymianie pompy (regeneracja)myslałem ze to wina pompy ale po jej wymianie nadal dzieje sie to samo, przy sprawdzaniu starej pompy dałem do sprawdzenia tez wtryski i podobno są ok, świece tez były sprawdzane, wymienione wszystkie filtry. Jestem laikiem jesli chodzi o naprawy aut i jesli by ktoś miał doczynienie z takim przypadkiem to był bym wdzięczny za rade. Pozdrawiam

    0 21
  • #2 31 Gru 2012 00:05
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mimo wszystko pewnie padnięta świeca. Wszystkie objawy na to wskazują.

    0
  • #3 31 Gru 2012 00:16
    kacper082
    Poziom 18  

    Sprawdź cisnienie na cylindrach

    Dodano po 9 [minuty]:

    Skoro świece były sprawdzane, to ja bym został przy ciśnieniu na cylindrach. Świeca żarowa albo działa, albo nie :)

    0
  • #4 31 Gru 2012 00:23
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kacper082 napisał:
    Świeca żarowa albo działa, albo nie
    Bardzo się Kolego mylisz... Tak było ze świecami typu spiralka...

    0
  • #5 31 Gru 2012 00:23
    mara23vip
    Poziom 8  

    Dzieki panowie za rade jutro podjadę do mechanika i zobaczymy czy to coś da Pozdrawiam

    0
  • #6 31 Gru 2012 00:37
    kacper082
    Poziom 18  

    Tego nie wiedziałem. A w jakich samochodach występują tego typu świece kolego Pawel wawa. Pytam z ciekawości. A możesz mi powiedziedzieć, czy jak sprawdzę świecę typu spiralka i będzie uszkodzona to się będzie żarzyć, czy nie.

    0
  • #7 31 Gru 2012 03:46
    autopoldi
    Poziom 23  

    A silnik nie łyknął wody na tłoki? Świece najlepiej sprawdzać po wykręceniu i podłączeniu do aku , a poza tym to prawidłowo wymienia się wszystkie świece naraz.

    0
  • #8 31 Gru 2012 11:25
    koleś kit
    Poziom 17  

    A mnie się wydawało że przy uszkodzonej świecy/świecach miga lampka na desce i w pamięci siedzi błąd typu "glow plug device general error"Pewnie że najlepiej wykręcić i podłączyć do aku.Tylko że nie zawsze świece się tak fajnie wykręcają.Są inne sposoby "odnajdywania"uszkodzonej świecy bez ich wykręcania.

    0
  • #9 31 Gru 2012 14:46
    mara23vip
    Poziom 8  

    Dziś jednak nie załapałem sie do żadnego z mechaników polacanych mi przez znajomych jeden miał wolne a drugi nie miał czasu wiec pozostaje czekać na środę wtedy bedzie miał czas. Jednak mam pytanie czy swiece służą tylko do odpalenia auta czy one grzeją jeszcze coś po uruchomieniu auta, bo problemów z odpalaniem nie mam.

    0
  • #10 31 Gru 2012 15:12
    koleś kit
    Poziom 17  

    Świece nie tylko służą do odpalenia auta.Służą też do szybszego nagrzewania komory spalania po rozruchu.Dlatego jak zapalisz zimny silnik na dwóch świecach na mrozie to przez chwilę będzie miał "telepotanie" Zanim te dwa gary się rozgrzeją.W nowszych systemach typu eodb sterownik świec kontroluje jeszcze inne różne stany pracy silnika .

    0
  • #11 31 Gru 2012 15:15
    mara23vip
    Poziom 8  

    Dzieki koleś za jasne wytłumaczenie :spoko:

    0
  • #12 31 Gru 2012 18:08
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kacper082 napisał:
    A w jakich samochodach występują tego typu świece kolego Pawel wawa
    Świece typu spiralka występowały w starszych autach, np Mercedes W115, W123, czy starsze modele 207D. Taka przepalona świeca nie wykazuje żadnego poboru prądu, nie grzeje, a w starszych układach, gdzie świece były łączone szeregowo, spalenie jednej, powodowało brak grzania wszystkich.

    0
  • #13 02 Sty 2013 16:44
    kacper082
    Poziom 18  

    Dzięki za odpowiedź :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czyli generalnie łatwo były wykryć ich usterkę.

    0
  • #14 08 Sty 2013 18:27
    mara23vip
    Poziom 8  

    Witam po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem czasu mechanika w końcu znalazł czas ale nic nowego nie odkrył :) świece sprawdził wszystkie są ok, lecz znalazł pewien trop a był nim zapowietrzający układ paliwowy usterka naprawiona już sie nie zapowietrza ale autko jak kopciło tak kopci zadzwonię jutro i jak niczego nie wymyśli to odbiorę chyba auto bo ile idzie czekać aż odgadnie zagadkę. Może któryś z was ma jakis pomysł na rozwiązanie tej zagadki ;)

    0
  • #15 11 Lut 2013 11:36
    jacapek
    Poziom 11  

    Mam identyczny problem. Po uruchomieniu zimnego silnika przez około minutę kopci jasnym gryzącym dymem, faluje i ciężko wkręca się na obroty. Kiedyś uruchomiłem silnik ze zdjętą rurą dolotową powietrza i zauważyłem, że te objawy wiążą się z przedostawaniem spalin do układu dolotowego, wygląda to jakby zawór EGR był wysterowywany i wpuszczał spaliny do dolotu. Sam zawór był czyszczony, tak że odpada jego mechaniczna nieszczelność, poza tym po około minucie spaliny przestają się przedostawać do dolotu, kopcenie ustaje i silnik zaczyna pracować normalnie.
    Czy ktoś mógłby opisać jak programowo zmienić pracę zaworu EGR?

    0
  • #16 11 Lut 2013 19:41
    mara23vip
    Poziom 8  

    Dokładnie tak samo mam ja :|

    0
  • #17 11 Lut 2013 19:43
    autopoldi
    Poziom 23  

    jacapek napisał:
    Kiedyś uruchomiłem silnik ze zdjętą rurą dolotową powietrza i zauważyłem, że te objawy wiążą się z przedostawaniem spalin do układu dolotowego, wygląda to jakby zawór EGR był wysterowywany i wpuszczał spaliny do dolotu. Sam zawór był czyszczony, tak że odpada jego mechaniczna nieszczelność, poza tym po około minucie spaliny przestają się przedostawać do dolotu, kopcenie ustaje i silnik zaczyna pracować normalnie.
    Zawór egr jest sterowany podciśnieniem poprzez zawór elektromagnetyczny. Jeżeli zawór sterujący jest nieszczelny to podciśnienie otwiera zawór egr. Można zagłuszyć podciśnienie sterujące (egr nie otworzy się wcale) i zobaczysz czy się poprawi.

    0
  • #18 16 Lut 2013 17:55
    jacapek
    Poziom 11  

    Faktycznie jest tak jak piszesz. Zaworek elektromagnetyczny przepuszcza po odpaleniu silnika i otwiera zawór EGR. Po zaślepieniu podciśnienia silnik po odpaleniu na zimno chodzi równo i kopci dużo mniej. Sądzę jednak, że jest ustawiona zbyt duża dawka paliwa, bo mimo wszystko jeszcze trochę dymu się pojawia.
    Czy ktoś może podzielić się informacją czy jest jakiś program, którym można we własnym zakresie zmienić zakres pracy EGR i wielkość dawki paliwa?

    0
  • #19 17 Lut 2013 13:30
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Złym, tropem idziesz. Możesz naprawić EGR i będzie lepiej. Po naprawie zobaczyłbym jeszcze w parametry. Pewnie zabite są "na sztywno" kolektory.

    0
  • #21 17 Lut 2013 22:08
    autopoldi
    Poziom 23  

    jacapek napisał:
    Sądzę jednak, że jest ustawiona zbyt duża dawka paliwa, bo mimo wszystko jeszcze trochę dymu się pojawia.
    Czy ktoś może podzielić się informacją czy jest jakiś program, którym można we własnym zakresie zmienić zakres pracy EGR i wielkość dawki paliwa?
    Dlaczego upierasz się na zmianę i przestawianie czegokolwiek w elektronice. Najpierw zrób tak jak napisał Ci Paweł wawa. Wykręć egr, kolektor ssący, klapy i wyczyść wszystko na błysk. Poskładaj do kupy i zobacz co będzie.

    0
  • #22 18 Lut 2013 11:30
    jacapek
    Poziom 11  

    W poprzednim poście napisałem, że zaworek elektromagnetyczny przepuszcza i otwiera zawór EGR, więc chcę przynajmniej zminimalizować to zjawisko, dopóki nie wymienię zaworka. Z tego co czytałem, całkowite odłączenie EGR w tym silniku nie wchodzi w grę, chociaż mam na to pewien pomysł, tylko na razie nie bardzo mam czas sprawdzić go w praktyce.
    A tak na marginesie zawór i kolektor demontowałem i dokładnie wyczyściłem, dymienie pojawia się niezależnie od tego czy grzeję świece 10 sekund czy odpalam od razu bez grzania. Wszystkie świece są sprawne.
    Zanim kupiłem samochód ktoś walczył z ciężkim odpalaniem i wiele rzeczy rozregulował a ja teraz jestem w trakcie doprowadzania tego do porządku i stąd moje proste ale rzeczowe pytania, które zadaję, bo nie znalazłem na nie odpowiedzi na forach.
    Dziękuję wszystkim starającym się pomóc i pozdrawiam serdecznie.

    0