Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Rover 1.4 - nie odpala, przepalony bezp. od pompy

31 Gru 2012 00:44 2589 8
  • Poziom 9  
    Witam.
    Rano wsiadam do Poloneza, próbuje odpalić... i nic.
    Dzień wcześniej było wszystko ok.

    Teraz nie słychać po przekręceniu zapłonu w ogóle działania pompy jak miało to zawsze miejsce i podczas kręcenia rozrusznikiem gasną całkowicie wszystkie kontrolki (nawet te od smarowania i ładowania, a zawsze gasły dopiero po odpaleniu auta) i nawet nie drgnie teraz wskazówka obrotomierza.

    Zajrzałem w bezpieczniki, spalony był bezp. od pompy. Wstawiłem nowy bezpiecznik i nadal to samo. Sprawdziłem miernikiem i w ogóle pod bezpiecznik od pompy nie dochodzi zasilanie. Podłączyłem na krótko zasilanie na pompę i auto ładnie odpaliło, kontrolki już nie gasły podczas kręcenia rozrusznikiem i wróciło zasilanie w skrzynce pod bezpiecznik pompy.

    Na drugi dzień gdy chciałem odpalić auto było znowu ta samo. Znowu podłączyłem na krótko ... i nic. Pompa chodzi, kontrolki znowu gasną, obrotomierz leży... auto nie odpala.

    Ktoś wie o co tu chodzi?
  • Poziom 23  
    Kość stacyjki bym zmienił, najbardziej mi tu pasuje.
    To plus czy zwykły caro?
  • Poziom 42  
    Przeczyścić słupki i klemy na akumulatorze.
  • Poziom 9  
    stacyjka jest ok. Próbowałem odpalić "na krótko" ale podobny efekt. Myśle że coś sie rozłączyło tylko dlaczego dwa razy przepaliło bezpiecznik?? Zwarcie może być za bezpiecznikiem, bezpiecznik strzela i wszystko jasne... tylko dlaczego później nie ma prądu przed nim??
  • Poziom 42  
    Jeżeli jest tak , jak pisze Bozon , to dlaczego po spaleniu bezpiecznika brak zasilania przed nim , a pobiera on prąd bezpośrednio z 30 / akumulatora/ bez jakichkolwiek pośredników. Dodatkowo szafa gaśnie.
  • Poziom 16  
    Pali bezpiecznik obwodu pompy i wg mnie od tego trzeba zacząć...

    Zmierzyć pobór prądu w obwodzie pompy (powinno być jak sądzę około 5-8 A)
    Sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie.

    Wariant optymistyczny - niedrożny filtr paliwa (wymienić).
    Wariant pesymistyczny (jak pisano wcześniej) - uszkodzona pompa...

    Praca dla warsztatu, w warunkach amatorskich, domowych rzeczy trudne do realizacji...
  • Poziom 9  
    Szukałem tego przekaźnika... W skrzynce patrząc po oznaczeniach go nie ma, a pod maską tez nic nie rzuciło mi się w oczy. Gdzie tego mam szukać w takim razie/?

    Co do filtra i pompy.. pompa podłączona na krótko działa( słychać buczenie), filtr do bezpiecznika ma chyba mało wspólnego bo auto jest zagazowane i pompa pracuje non stop nawet na zasilaniu gazem tylko wtryski odcięte zostają, a do tej pory było wszystko dobrze.

    może właśnie trzeba szukać na samym początku (przekaźnik / komputer) skoro zasilanie nie dochodzi do skrzynki z bezpiecznikami... może ten obwód też ma jakiś wpływ na gasnące kontrolki podczas kręcenia rozrusznikiem??

    zobaczę przekaźnik najpierw, tylko gdzie go szukać?