Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 2.0 TFSI + LPG czy Mazda 3 2,3 Turbo MPS + lpg

epi92 31 Gru 2012 18:10 5769 6
  • #1 31 Gru 2012 18:10
    epi92
    Poziom 16  

    Witam.
    Planuje na wiosnę zmienić samochód. Jestem postawiony pod trudnym wyborem, gdyż mam przeznaczone ok 40 tys i masę samochodów w tym przedziale cenowym.
    Interesują mnie najbardziej te modele jak w temacie.
    Samochód kupie na pewno bez instalacji, LPG zamontuje u siebie w mieście.
    Może ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat tych samochodów wad i zalet, jak wygląda ich eksploatacja, lub może mógłby ktoś zaproponować jakąś inna propozycję w tym przedziale cenowym.
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
    Epi92.

    0 6
  • #2 31 Gru 2012 20:12
    zed71
    Poziom 22  

    do silnika TFSI cieżko jest dobrać instalacje lpg - jezszcze gorzej ze znaleznieniem fachowca co ją dobrze ustawi ;-) wiec se daruj. podobnie jeest z mazda- co prawda bedzie latwiej znalesc fachowca ale silniki mazdy niezbyt dobrze znosza lpg ;-) (wypalanie zaworow) jezeli chcesz koniecznie lpg zastanow sie nad nastepujacymi autami:
    skoda octavia 1,6
    chevrolet cruze 1,8
    vw golf 1,6 102km
    fiat bravo 1,4 90km (ale lubi olej)
    opel astra 1,6 lub 1,4 ( na łańcuszku)
    chyba że przeniesiesz sie do klasy miejskiej (bo tam samochodów jest wiecej ale roczniki młodsze)

    0
  • #3 01 Sty 2013 01:38
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak pod gaz to z pośrednim wtryskiem i raczej bez turbo, chyba że jesteś skłonny dać 5-7tys. zł za instalację V generacji. Najlepiej 1,6 - 2,0 R4 najlepiej 8V. Marka w/g uznania (osobiście preferuję Fiaty/Alfy). Jak bardzo chcesz to może być turbo ale tu już musisz mieć naprawdę dobrego gazownika.

    0
  • #4 01 Sty 2013 21:34
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    epi92 napisał:
    Jestem postawiony pod trudnym wyborem, gdyż mam przeznaczone ok 40 tys i masę samochodów w tym przedziale cenowym.

    To powinno raczej ułatwiac wybór, jesli jest ich tak dużo...
    Ogólnie nie wiem o co Ci chodzi- o relatywnie duża moc , czy koniecznie tani eksploatacje. Bo jesli koniecznie chcesz LPG, to lepiej kup dobrą V6-ke 2,5-3,5 l i zagazuj niz z nowoczesnym turbo.

    0
  • #5 01 Sty 2013 22:01
    krocze
    Poziom 25  

    Z racji konstrukcji TFSI omijałbym szerokim łukiem, zastanów się również nad PT Cruiser, Caliber, C4 Coupe VTS (jeśli zależy Ci na mocy). Za 40kilo kupisz wymienione auta w roczniku 2009 wzwyż...

    0
  • #6 03 Sty 2013 00:01
    epi92
    Poziom 16  

    Z silników TFSI już się "wyleczyłem", naczytałem wiele nieprzychylnych recenzji na temat tych silników a zwłaszcza z instalacją LPG.
    Zapomniałem dodać, że było by wielkim plusem, gdyby auto posiadało napęd na cztery koła, ponieważ pospolity napęd na przód nie jest w stanie odprowadzić pełnej mocy (powyżej 200km) tylko na przednich kołach.
    Najlepszym dla mnie połączeniem był by silnik ok 2l. (ze względów na wysokie koszta ubezpieczenia) nie koniecznie z turbodoładowaniem, lecz aby posiadał napęd 4x4. Tutaj zawęża się grono pojazdów, ponieważ "terenówki" nie wchodzą w grę.
    Spalanie też jest ważnym współczynnikiem przy wyborze pojazdu. Mój portfel nie przetrwał by miesiąca gdyby auto paliło 15 litrów benzyny:D
    Tak wiem, jestem wybredny, ale przeznaczając na samochód taką kwotę chciałbym mieć wygodę i możliwości na trasie.
    Co raz bardziej zaczynam się przekonywać do Mazdy w pakiecie MPS. Może ktoś wie jak ten samochód się zachowuje na trasie oraz jak wyglądają sprawy eksploatacyjne?

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Na pewno wezmę pod uwagę pojazdy polecane przez kolegów:)
    Pozdrawiam.
    Epi92.

    0
  • #7 03 Sty 2013 01:48
    krocze
    Poziom 25  

    No to silnik bokser w Foresterze przy 4x4 i w drogę!

    A najlepsze opinie o autach znajdziesz na autocentrum.pl. Pisane przez użytkowników.

    0