Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT STRADA 1.3MULTIJET GASNIE,POMPA WSTEPNA CIEZKO PRACUJE,BŁAD CHECK ENGINE

motorradero 01 Jan 2013 01:13 4668 2
  • #1
    motorradero
    Level 2  
    Witam wszystkich forumowiczów, proszę o pomoc obeznanych w temacie.
    Mam problem z Fiat Strada 1.3 Multijet 2008r., 72tys km. Auto do niedawna pracowało bez zarzutów. Miałem niemiłe spotkanie z dziczkiem :) Auto odstawione do mechanika stało 2 tygodnie przyjechałem odpaliłem i było w prządku. Ostatnio w trasie około po 50km od domu zapaliła się kontrolka (check engine/zółta) i auto jechało nadal po kilku kilometrach (troszkę było wstawione wtedy) zgasł silnik. Po zatrzymaniu odpalił bez problemu jednak błąd pozostał jechałem z delikatnym gazem aby nie zgasło. Po zatrzymaniu na miejscu i postoju około godzinie silnik zagadał od tzw. strzała, ujechał dosłownie 5m i zgasł. Długa walka (około godziny przy -5C parking Tesco). Objawy zauważalne b. głośna praca pompki wstępnej paliwa (taka praca z oporem i jakby mieliła bąbelki) różne zabawy z przewodami paliwowymi miały miejsce nie będę się rozpisywał auto nagle odpaliło i jechało w 100% poprawnie około 40km w drodze powrotnej do domu jednak zgasło i zaczęła się męczarnia odpalił 400-500m zgasł i tak przez 20km do domu.

    -podejrzana pompa paliwa wymieniona na nowa stara sprawna,
    -zbiornik drożny na wyjściu aż do pompki i od pompki do filtra i pompy w.c.,
    -wszystkie czujniki i zaworki wyczyszczone i przedmuchane zawór regulacji ciśnienia na pompie w.c./czujnik ciśnienia na listwie/czujnik wału/EGR,
    -wtryski sprawdzone na przelewach wydają się być w porządku,
    -filtr najpierw ominięty w celu sprawdzenia po czym obudowa wymieniona wraz z wkładem (podejrzenie nieszczelności, stary filtr czysty).


    Auto odpala w miarę... jechać się nie da pompa ciężko pracuje jakby paliwo wpływające do pompy w.c. miało opór (omijałem cała instalacje paliwowa w aucie podłączając stara pompę na innych przewodach czerpiąc paliwo z kanistra 5l -bez zmian.
    Auto, jeżeli nie dodaje mu gazu, po kilku przekręceniach kluczyka kasuje błąd (check engine) jednak po dodaniu gazu czasem 2500, czasem 4000, a czasem 5500 silnik się dławi i natychmiast gaśnie i znów błąd.

    Podłączenie u diagnosty wykazało błędy związane z ciśnieniem na listwie (zbyt wysokie) był też widoczny błąd czujnika wału (odłączenie podczas pracy/przed odpaleniem czujnika wału nie zmienia nic, a odłączenie zaworka regulacyjnego ciśnienie gasi silnik natychmiast).

    Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny i czym się kierować aby uniknąć przesadnych kosztów na zasadzie chybił trafił. Bardzo nurtuje mnie opór związany z przepływem paliwa przez pompę w.c. (przepompowywałem paliwo w 2 strony tj. próbowałem przy zgaszonym zapłonie przepompować paliwo w odwrotnym kierunku nic nie dało, przez powrót do wejścia zasilania).

    Pozdrawiam i proszę o pomoc znawców tematu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    motorradero
    Level 2  
    witam ponownie... nikt z forumowiczów chyba raczej nie potrafi mi pomóc w rozwiązaniu problemu zatem dopisze kilka wątków dziś zbiornik paliwa wyjęty wnętrze czyste smok drożny wszytko wyczyszczone przedmuchane i zmontowane na nowo nadal bez zmian pompka wstepna ma ciężko. potem odkręciłem smok ze zbiornika i uniosłem go w gore gdyż myślałem ze zbyt przylega do dna zbiornika i przydusza pompkę (brak 1 z 3 gumek/stopek wniosek ze przylega stad sie urodził)bez poprawy... po złożeniu auto odpaliło wszystkie błędy znikły moc wróciła pompa jakby miała nadal ciężko ale jednak działa względnie

    teraz mam pytanie do znawców w dziedzinie pomp WC co powoduje ze paliwo czasem przepływa przez pompę swobodnie a czasem z wielkimi oporami powodującymi duszenie się pompy wstępnej. pozdrawiam wszystkich proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.
  • #3
    otulp
    Level 10  
    Witam!

    Cóż za zbieg okoliczności:)
    mam takie samo auto i takie same objawy - auto odpala po czym podczas jazdy (szczególnie po mocniejszym dodaniu gazu) gaśnie - błąd - regulator cisnienia - tenże wymieniony, tak jak czujnik ciśnienia, przepływomierz, Egr wyczyszczony, czujnik doładowania też. Wymieniona pompa wstępnego ciśnienia (filtry i płyny oczywiście też) Ostatnio zregenerowane wtryski - jest jeszcze gorzej....
    Pompa sprawdzana -dobra... nic już nie ma do wymiany a auto nie chce jeździć... tragedia. Dzisiaj padło że może pompa wstępnego tłoczenia może zasysa gdzieś powietrze, w tym tygodniu bedę to sprawdzał... ostatki sił, środków i chęci do naprawy tego ....
    Jeżeli masz juz jakieś wnioski to proszę podziel się nimi, ale nie popełniaj też moich błędów i nie wymieniaj wszystkiego - chyba nie warto...:)
    w razie jakichś innych informacji pisz na: yachtsmann(malpa)wp.pl
    Sporo już przeszedłem wiec może pomogę:) choć problemu wciąż nie udało się rozwiązać
    dodam że ASO rozłożyło ręce:)