Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford fiesta xr2i. Wolne obroty skaczą od 500 do 1200.

pb71 09 Feb 2005 00:51 2864 5
  • #1
    pb71
    Level 11  
    Witam. Problem z fiestą xr2i, silnik 1,6 EFI. Wolne obroty skaczą Od 500 do 1200. Świece i kable wysokiego napięcia wymienione. Auto ma problemy z obrotami zarówno na benzynie jak i na gazie. Zbiera się chyba dobrze, spalanie raczej w normie (ok 13-15 litrów na 100 km, krótkie odcinki do 3 km, oczywiście gazu). Ostatnio pojawił się jeszcze jeden problem. Dziura w zbiorniku paliwa, wyciekło całe paliwo. Pompa paliwa nie działa (pali bezpiecznik). Czy można taką pompe naprawić? Z góry dziękuje za informacje. Zaznaczam, że przeszukałem forum i nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi.
  • #2
    tomekb
    Level 25  
    witam
    spalanie jest duze nawet jak na LPG
    musisz podłaczyć auto pod kompa w ASO
    coś na pewno wyrzuci
    moze lambda moze czujnik temperatury albo położenia przepustnicy
    pozdro
    T
  • #3
    tk1001
    Level 16  
    Czesc,
    Sprawdz czy masz u siebie wtyczke jak na zdjeciu. Jesli jest to dobra nasza - masz uklad samodiagnozujacy i moze uda sie uniknac wizyty w ASO. Oczywiscie jak ja znajdziesz daj znac - napisze Ci co dalej.
    Jesli chodzi o pompe - zatarta (brak paliwa spowodowal brak smarowania). Slyszalem o zestawach naprawczych do pomp paliwa - poszperam.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #4
    darop67
    Level 11  
    Witam
    jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik.
    W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
  • #5
    pb71
    Level 11  
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    Co do pompy to czy można założyć pompe od fiesty 1,1. Są tańsze (do xr2i używka 200 zł). Myślę, że nie musi dawać takiego ciśnienia (300 kPa), byleby auto odpaliło.
    Co do spalania to chyba nie jest tak dużo. Serwisówka podaje 9,9 w cyklu miejskim (benzyny), a tu jeszcze gaz i odcinki takie ,że auto nie zdąży się zagrzać.
    Natomiast jeśli chodzi o diagnostyke to zrobiłem sobie tester, z ciekawości czy działa, sprawdziłem autko i nie wykazał żadnych błędów. Byłem też w salonie forda (dla pewności i porównania wyników testera za 2 zł i testera za pare stówek) gdzie pracuje mój brat i po podłączeniu do testera profesjonalnego też nic nie wykazało.
    Jeszcze jedno: to auto nie posiada sondy lambda ani katalizatora. CO2 regulowane jest potencjometrem. Taka wersja.
    Mam jeszcze problem z korkiem wlewu oleju. Od czasu do czasu tak jak by go wypychało (jest nakładany, nie zakręcany). Czy to normalne czy coś z silnikiem.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
  • #6
    tk1001
    Level 16  
    Czesc,
    Hmmmm, wypycha mowisz? Cos mi mowi, ze cisnienie z komory spalania przedostaje sie pod tlok. A to by byly pierscionki.
    Pozdrawiam

    Sprawdz cisnienie na poszczegolnych cylindrach.