Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

strowanie silnika trójfazowego bezkomutatorowego np z CDromu

piotrsad 09 Lut 2005 08:46 1766 8
  • #1 09 Lut 2005 08:46
    piotrsad
    Poziom 10  

Witam, szukam juz od jakiegos czasu schematu regulatora ktorego mógłbym użyć do sterowania przerobionego silnika z cd-romu lub streamera. Spotaklem sie w necie z projektami jak przerabiac takie silniki, ale nigdzie nie znalazlem schematu regulatora, komercyjne rozwiazania to koszt ponad 200zł. Ogólna zasada jest prosta, trzeba wysterowac 3 parami tranzystorow MOSFET za pomoca uP, wsazystko musi miec niewielkie wymiary i byc energo-oszczedne. Jestem laikiem w tym temacie i dopiero zaczynam zabawe z mikrokontrolerami i modelarstwem, z góry dziekuje za pomoc.

0 8
  • #3 11 Lut 2005 02:17
    piotrsad
    Poziom 10  

dziekuje za wskazenie linku, mam zamiar zrobic ten uklad z 1 linku, lecz pojawia mi sie problem ze znalezieniem tranzystorow mosfet Si4425 (P) i SI4420 (N), czy mozna je czyms zastąpić? Najlepiej jak by wytrzymywały prąd 10A. Z góry dziękuje za pomoc.

0
  • #4 12 Lut 2005 09:29
    mzielin
    Poziom 22  

IRF-y dostaniesz np: w TME lub w seguro. Wprawdzie inne, lecz o podobnych parametrach.

0
  • #5 26 Lut 2005 20:08
    piotrsad
    Poziom 10  

układ juz zmontowałem, zaprogramowałem uC i niestety silnik zaczyna sie szarpać ale nie rusza, nie wiem czy dobrymi impulsami go steruje bo uzywam generatora prostokąta i reguluje wypełnieniem przy czestotliwosci okolo 200Hz i tak jakby chcial sie obracac, ale nie rusza tylko szarpie, nie wiem czego to moze byc przyczyna moze to być winą ze zamiast SI4420 zastosowalem SI4410 ale z tego co widzialem to one malo czym sie różnią, może trzeba zmienic wartość ktoregoś z rezystorów?

0
  • #6 26 Lut 2005 23:17
    bogdan_p
    Poziom 39