Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.0dtl - na cieplym silniku szarpie/ traci moc

jaromonkey 02 Sty 2013 06:44 5760 14
  • #1 02 Sty 2013 06:44
    jaromonkey
    Poziom 10  

    Witajcie.
    Od 3 tygodni borykam się z problemem w trakcie jazdy autem. Mianowicie auto traci moc/ szarpie podczas jazdy.
    Nie mam problemów z odpalaniem auta w żadnych temperaturach. Zaraz po odpaleniu nie mam problemów z wkręcaniem się w obroty, moc jest, auto idzie jak powinno. Dopiero jak się rozgrzeje silnik to zaczyna przerywać. Dodam jeszcze że mogę zwiększyć obroty silnika dodając gazu ale trwa to bardzo wolno.
    Co sprawdziłem:
    -podciśnienie w zaworze EGR- OK
    -turbina- OK
    -odpowietrzony- OK
    -sczytanie błędów- NOK, dziś jadę z nim do mechanika to może się co wyjaśni.
    Czytałem wiele wątków o podobnych objawach i wychodziło z nich że najszybciej byłby to EGR, ale u mnie nawet po odłączeniu objawy zostawały.
    Co jeszcze zaobserwowałem to to że po zatrzymaniu auta i dodaniu gazu auto prawidłowo wkręcało się w obroty. 1-ka, gaz- bez problemu; 2-ka, gaz i muł. Czasem udało mi się usunąć (czasowo) usterkę przez rozkręcenie silnika do 3,5-4tys obr i delikatne puszczanie sprzęgła (w trakcie jazdy oczywiście).

    W skrócie autem można jechać ale bez mocy- trochę upierdliwe i niebezpieczne jeśli wystąpi w trakcie wyprzedzania.

    Czy ktoś może ma wskazówkę co do przyczyny?

    Pozdr

    0 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Sty 2013 09:59
    koleś kit
    Poziom 17  

    jaromonkey napisał:


    Co sprawdziłem:
    -podciśnienie w zaworze EGR- OK
    -turbina- OK
    -odpowietrzony- OK
    -sczytanie błędów- NOK, dziś jadę z nim do mechanika to może się co wyjaśni.


    Nic nie sprawdziłeś bo:
    Podciśnienie ma być min 0.8 bar nie tylko na egr ale przed każdym elektrozaworem a nic nie wiadomo jakie jest.
    Przy odłączonym egr nie będzie mocy
    Przy nie szczelnych przewodach też nie, szczelne?
    Nie wiadomo jak wygląda w parametrach praca egr ,turbo,maf bo turbo ok to żadna diagnostyka.

    0
  • #3 02 Sty 2013 11:23
    jaromonkey
    Poziom 10  

    Nie wiem czy to coś pomoże, ale zauważyłem że przy zdjętej gumowej rurze od turbo do kolektora przy dodawaniu gazu słychać klekotanie zaworu egr (nie wiem czy tak powinno być) oraz zmniejszenie obrotów. Po ujęciu gazu i ponownym dodaniu sytuacja sie powtarza. Ktoś może stwierdzić czy to prawidłowe zachowanie?

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #4 02 Sty 2013 12:58
    koleś kit
    Poziom 17  

    Cytat:
    przy dodawaniu gazu słychać klekotanie zaworu egr

    Tak tylko nie wiadomo o co ci chodzi.Może otwiera i zamyka i słyszysz przepływ spalin.Weź wykręć ten egr zobacz czy jest mechanicznie sprawny jak i membrana w nim.Trzeba też wiedzieć jakie jest podciśnienie w układzie i wszystkie inne membrany typu siłownik turbo i klap w kolektorze.Sprawdzasz też parametry podczas jazdy pod obciążeniem.Możesz też zrobić test podzespołów i zobaczyć jak pracuje MAF i EGR.Narazie nic nie wiemy nawet jakie błędy są.

    1
  • #5 02 Sty 2013 13:37
    jaromonkey
    Poziom 10  

    Ok ok dlatego jade z nim dziś na diagnoze.
    Egr wyciągałem i czyściłem grzyb i "wylałem" olej ze środka i wymyłem. Musze w takim razie zorganizować wakuometr i spr vacu w układzie.

    Mam nadzieje że uda mi się w najbliższym czasie zrobić update. Dzieki

    0
  • #6 02 Sty 2013 19:39
    jaromonkey
    Poziom 10  

    No i lipa, nie wywalił żadnego błędu. Diagnoza przeprowadzona była na ST6000

    0
  • #7 02 Sty 2013 19:48
    trans-serwis
    Poziom 39  

    jaromonkey napisał:
    No i lipa, nie wywalił żadnego błędu. Diagnoza przeprowadzona była na ST6000
    Czytanie błędów to nie diagnoza.

    0
  • #8 02 Sty 2013 20:11
    jaromonkey
    Poziom 10  

    To podpowiedzcie jak to zrobić- nie jestem fachurą...

    0
  • #9 03 Sty 2013 00:04
    trans-serwis
    Poziom 39  

    jaromonkey napisał:
    To podpowiedzcie jak to zrobić- nie jestem fachurą...
    To zgłoś się do "fachury" który umie czytać parametry a nie tylko błędy.

    0
  • #10 03 Sty 2013 01:14
    autopoldi
    Poziom 23  

    jaromonkey napisał:

    "wylałem" olej ze środka i wymyłem

    A skąd tam olej, czyżby vaku puściło Sprawdź w serwie ,czy nie ma też oleju- w przewodach podciśnieniowych nie może być oleju.

    2
  • #11 03 Sty 2013 08:32
    jaromonkey
    Poziom 10  

    Sprawdziłem przewody- nie było w nich oleju. Jeszcze jedno ciekawe "usprawnienie" wykonane przez poprzedniego właściciela, przeczące prawom fizyki. W aucie została zastosowana dodatkowa pompka elektryczna "wstępna" pompująca paliwo do pompy głównej... przez przelew :D czyli paliwo z filtra idzie na we pompki, wyjscie pompki cisnieniowe idzie na przewód przelewu pompy głównej... Powiedzcie mi mądrzejsi ludzie jak to miało prawo działać? Jeździłem tak przez ponad rok... Wczoraj orałem cały silnik i znalazłem ten kwiatek. Zamieniłem przewody zgodnie ze sztuką, czyli ciśnienie z pompki na zasilanie z pompy a przelew do baku i... chwile pojechał i zgasł... Co wy na takie wynalazki? :D

    0
  • #12 03 Sty 2013 10:13
    koleś kit
    Poziom 17  

    Cytat:
    Co wy na takie wynalazki?

    To nie żadne wynalazki.Twoje myślenie jest odwrotne.Pompa się pewnie kończy albo się zapowietrzał i ktoś wstawił dodatkową pompę.W tym silniku przelew wtryskiwaczy jest oryginalnie podłączony do zasilania pompy.Ma to na celu wytworzenie podciśnienia na przelewie. Po to by paliwo nie dostawało się do silnika przy uszkodzeniu uszczelniacza wtryskiwacz trawersa/jarzmo wtryskiwacza.Na przelewie zaś jest zawór dławiący więc nie mogło być jak piszesz zapomnij.

    0
  • #13 03 Sty 2013 11:30
    jaromonkey
    Poziom 10  

    No to w końcu która śruba w pompie to zasilanie a która przelew? Ta po prawej to zasilanie?


    Vectra B 2.0dtl - na cieplym silniku szarpie/ traci moc

    0
  • #14 03 Sty 2013 17:46
    jaromonkey
    Poziom 10  

    Dziś pompka została wywalona, pompa odpowietrzona i auto zagadało bez problemu. Niestety problem i prawdopodobna przyczyna moich wcześniejszych problemów odnalazła się w kablotece w listwie na podszybiu. Kable, które idą tam w dwóch wiązkach sparciały zupełnie i odsłoniły się żyły przewodów, które z reszta też są słabe-zaśniedziałe. Podejrzewam że gość od którego mam auto musiał wcześniej dość ostro potraktować kable ropą (uszkodzenie nastąpiło blisko miesca mocowania dodatkowej pompki) co przyspieszyło rozpad kabli. Jutro biore się za wymiane. Teraz pytanie czy wycinać i lutować nowe czy lepiej kupić całą wiązkę z rozbitka?

    0
  • #15 03 Sty 2013 20:02
    autopoldi
    Poziom 23  

    [quote="jaromonkey"]No to w końcu która śruba w pompie to zasilanie a która przelew? Ta po prawej to zasilanie?

    Cytat:

    Tak ta po prawej. W tej po lewej jest zaworek jednokierunkowy do przelewu.
    Co do przewodów to musisz wybrać sam co będzie prostsze dla Ciebie.

    0