Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Epson EH-TW3200 - Odmowa naprawy gwarancyjnej

02 Sty 2013 12:53 4443 13
  • Poziom 7  
    Witam,
    16 grudnia 2010 roku stałem sie właścicielem ww projektora.

    Po 7 miesiącach użytkowania rzutnik zaczął tracić ostrość na całej powierzchni, migotał oraz czerń wyświetlał z zielonymi plamami.

    Sprzęt trafił do serwisu prono > gdzie bezproblemowo wymieniono cała optykę.

    16 grudnia 2012 (cały czas na gwarancji) ponownie zgłosiłem rzutnik do serwisu ponieważ podczas użytkowania obraz migotał, występowały zielone plany i padła lampa.

    2 stycznia otrzymałem odpowiedz, ze wyniku braku konserwacji sprzętu z mojej stronie reklamacja nie została uznana i muszę dokonać naprawy na własny koszt (koszt nowego sprzętu).

    Proszę o info czy ja mam obowiązek konserwować sprzęt? Jak? z instrukcji to nie wynika i czy jest to powód odmowy naprawy w ramach reklamacji?

    Proszę o pomoc!
  • Poziom 20  
    Masz obowiązek jedynie dbać o filtr, nie wiem jak ma się do tego czyszczenie optyki, jeżeli jest taka możliwość nie rozbierając sprzętu i jest to zapisane w instrukcji obsługi, jeżeli nie masz nigdzie takiego zapisu wtedy mają obowiązek Ci naprawić projektor. Chyba że napisali by coś w stylu Sprzęt pracował w nie odpowiednich warunkach. Miałem 2 takie przypadki u szefa, po prostu od wilgoci strzeliła elektronika. Ale w tym wypadku polecam maila napisać o pokazanie z wytłuszczeniem na skanie instrukcji w którym miejscu ma Pan zapis o obowiązku dbania o projektor i w jakim zakresie oraz o podanie dokładnej przyczyny usterki, czyli co się popsuło i w jakim stopniu Pański brak dbania o sprzęt przyczynił się do usterki, zazwyczaj przy 2 mailu sprzęt zostanie naprawiony na gwarancji:)
  • Moderator
    Tak jak napisał poprzednik,
    Pictures napisał:
    ze wyniku braku konserwacji sprzętu z mojej stronie reklamacja nie została uznana
    - to znaczy jakiej konserwacji? Czy gwarancja opisuje sposób konserwacji i jaki to ma wpływ na gwarancję?
    Uważam że możesz skierować pismo do gwaranta powołując się na warunki gwarancji, w przypadku dalszej odmowy naprawy gwarancyjnej, sprawę możesz przedstawić w miejscowym UOKiK. Pamiętaj, że wszelkie pisma warto wysyłać listem poleconym aby mieć dowód.
  • Poziom 7  
    Dziękuję bardzo za odpowiedz imo jest to absurd i nie mam zamiaru tak tego zostawić.

    Czekam na instrukcje po Polsku i będę interweniować > to za drogi sprzęt żeby od tak to zostawić.

    Dziękuję!
  • Administator HydePark
    Epson, zwykle podaje w instrukcji obsługi co ile czasu należy się konserwacja (w okresie gwarancyjnym jest to usługa płatna).
    Jest też informacja, że w przypadku braku przeprowadzenia konserwacji po odpowiednim przebiegu, gdy wystąpi usterka, projektor nie zostanie zakwalifikowany do naprawy gwarancyjnej.

    Będę śledził temat, bo ciekaw jestem co z tego wyniknie, a wiem, że z Epsonem dość ciężko się "walczy".

    Gdyby się nie udało to zapraszam z projektorkiem, postaram się naprawić za cenę znacznie mniejszą niż nowy projektor :)

    Pozdrawiam.
    CMS

    Ps.
    Wertuję instrukcję od swojego Epsona, bo jestem przekonany, że ta informacja tam jest. Kiedyś przeczytałem całego manuala od deski do deski i ją znalazłem, teraz nie mogę, ale jak tylko znajdę to wkleję screena z pdf'ki.
  • Admin grupy audio
    W angielskiej instrukcji obsługi jest napisane, że filtr należy czyścić nie rzadziej niż co 3 miesiące, a jeśli urządzenie pracuje w pomieszczeniu gdzie jest dużo kurzu - odpowiednio częściej. Zanieczyszczony filtr możne powodować przegrzewanie się urządzenia, oraz skrócenie żywotności elementów optyki oraz lampy.
    http://www.videotesty.pl/m/pliki/instrukcje/I...ra-EPSON-EH-TW3200_EN_%28videotesty.pl%29.pdf
    Strona 43 (47 dokumentu).

    Za pierwszym razem użytkowałeś projektor 7 miesięcy, przez ten czas powinieneś przynajmniej dwukrotnie wyczyścić filtr - zrobiłeś to?
    Kolejnym razem użytkowałeś znacznie dłużej, bo ponad rok. Przez ten czas powinieneś filtr wyczyścić przynajmniej 4 razy - zrobiłeś to?

    Jeśli nie, to nie masz z kim i o co walczyć.
  • Moderator
    dzimi napisał:
    Czy gwarancja opisuje sposób konserwacji i jaki to ma wpływ na gwarancję?
    i
    Artur k. napisał:
    Za pierwszym razem użytkowałeś projektor 7 miesięcy, przez ten czas powinieneś przynajmniej dwukrotnie wyczyścić filtr - zrobiłeś to?
    Kolejnym razem użytkowałeś znacznie dłużej, bo ponad rok. Przez ten czas powinieneś filtr wyczyścić przynajmniej 4 razy - zrobiłeś to?

    Jeśli nie, to nie masz z kim i o co walczyć.
    - to jednak smutna prawda. Jeśli tak jest napisane to będzie ciężka walka, ale jest jakieś wyjście.
    Otóż
    Pictures napisał:
    Czekam na instrukcje po Polsku
    - czyli nie posiadasz instrukcji w j. polskim, a jeśli
    Artur k. napisał:
    W angielskiej instrukcji obsługi jest napisane, że filtr należy czyścić nie rzadziej niż co 3 miesiące
    - to jest jeszcze cień szansy na pozytywne rozwiązanie.
    Ponieważ, zgodnie z prawem:
    "Sprzedawca jest zobowiązany podać do wiadomości kupującego cenę oferowanego towaru (a także tzw. cenę jednostkową, czyli należność za jednostkę miary). Ciąży na nim także obowiązek udzielenia konsumentowi jasnych i zrozumiałych informacji w języku polskim o nazwie towaru, jego producencie lub importerze, znaku bezpieczeństwa). Ponadto, na żądanie kupującego sprzedawca ma obowiązek wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy.

    Przy szczególnych rodzajach sprzedaży (na przykład na raty, na zamówienie) sprzedawca ma obowiązek potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia umowy - przede wszystkim rodzaj towaru, jego cenę, datę dokonania sprzedaży.

    Wraz z towarem sprzedawca powinien wydać wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty dotyczące towaru.

    Na sprzedawcy ciąży także obowiązek zapewnienia w miejscu sprzedaży warunków umożliwiających dokonanie wyboru towaru i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów." - co moze być podstawą reklamacji. Skoro nie posiadasz instrukcji w j.polskim nie mogłeś wiedzieć iz należy konserwować projektor.
  • Poziom 20  
    Po pierwsze ni jak się ma wyjęcie i wyczyszczenie filtra do do roszczeń gwarancyjnych, czyścił kolega go co dzień przez rok trafi do mnie taki epson a ja powiem że przez ostatnie 3 miesiące nie był wymieniany. I kto w takiej sytuacji ma rację?
  • Poziom 2  
    Mam ok. 1,5 roczny TW3200. Miał już 10 napraw. Teraz za 11-tą nie chcą już robić nic. Wypięli się. Naprawiany w LetmeRepair – autoryzowanym serwisie Epsona.
    Cały czas się przegrzewa i w ogóle przestaje świecić, nie włącza się. Pada lampa, raz wymieniali całą płytę główną. Chyba po 3-ej awarii wymienili na inny egzemplarz.

    Stwierdzili, że nieprawidłowo użytkuję, ale brak uzasadnienia. Po mojej stronie nie widzę błędu. Stoi na półce w oknie, z tyłu do szyby dobrze ponad 30 cm (w instrukcji minimalka to 20cm) po bokach i od góry pusto – załączam foto. Żadne kable nie blokują filtra. Filtr czysty, zresztą od ostatniej wymiany lampy i sprawdzeniu u nich przebieg tylko 50h. Użytkowany sporadycznie, średnio ok. 2h tygodniowo (na co dzień TV). Pomieszczenie czyste, bez wilgoci, zaczadzenia, normalny dom. Nawet papierosy tylko okazyjnie, w dodatku 350m2 z dużym salonem, więc oddech ma. Kominka się nie używa, nawet komin jest zaślepiony. Ustawienia w 99% fabryczne, tryb ECO, więc najmniejsze grzanie. Pomimo tego twierdzą, że nieprawidłowo użytkuję i pa pa. Po prostu wina jest po mojej stronie, nigdy po stronie sprzętu.

    Dodam, że dwa poprzednie projektory (nie będę pisał jakiej firmy żeby nie było, że robię tu jakąś reklamę i oczerniam Epsona) w identycznych warunkach nie miały żadnych problemów i dożyły emerytury bez żadnego kaprysu nie mówiąc o awarii.

    Dzisiaj mi odmówili mailem wprost. Doradzili żebym się skontaktował z Rzecznikiem Praw Konsumenta w moim rejonie. Dzwoniłem. Okazuje się, że jak brałem na fakturę, a brałem, więc sprzęt firmowy, to nie dotyczy mnie ochrona konsumenta (!). Sprawa bardzo utrudniona. Tylko to co w gwarancji i 1-roczna rękojmia sprzedawcy (pozamiatane po 1,5 roku). Powiedziała żeby poczytać co mam w gwarancji. Jeśli nie jest napisane, że pomimo napraw należy mi się wymiana albo zwrot kasy to tylko naprawy, a to się skończyło.

    Generalnie moja przygoda z Epsonem skończyła się tak szybko jak się zaczęła. Z moich doświadczeń to złom, a gwarancja to niewiele warty świstek papieru.

    P.S. Przed tą 11-tą awarią włączyłem nawet w ustawieniach montaż na 1500m nad poziomem morza, czyli wymusiłem większe chłodzenie kosztem głośności, ale i tak się przegrzał :)

    Epson EH-TW3200 - Odmowa naprawy gwarancyjnej
  • Administator HydePark
    Projektorek kolegi Artur.Szw trafił do mnie, powiem, że sporo włosów sobie z głowy wyrwałem.
    W tej chwili od ok. 8h się testuje, biorąc jednak pod uwagę specyfikę uszkodzenia, mam zamiar testować minimum 100h.
    Swoje zdanie, na temat serwisu gwarancyjnego okryję zasłoną milczenia.

    Pozdrawiam.
    CMS
  • Poziom 20  
    Kolego CMS a można wiedzieć co bestii dolegało? :)
  • Poziom 7  
    Szanowni,
    sprawa potoczyła sie następująco:

    Udało mi sie zdobyć instrukcje gdzie jest napisane, ze mój rzutnik w momencie przegrzania poinformuje mnie o tym stosownym komunikatem > komunikatu nie było.

    W tej samej instrukcji również nie ma informacji, ze w przypadku braku konserwacji z mojej strony tracę gwarancje na sprzęt.

    Dodatkowo podczas korespondencji z serwisem pojawiło sie słowo UOKiK co koniec końców spowodowało naprawę sprzętu bezpłatnie.

    Sprzęt odebrałem > działa.

    Dziękuję za wsparcie!
  • Administator HydePark
    Gratuluję sukcesu, to magiczne zaklęcie (UOKiK) już parę razy mi pomogło.
    Proszę o informację na forum gdyby znowu się coś działo, bo widzę że ten model strasznie wredny jest.
    Kolego zygfryd.W, niestety nie podzielę się ta informacją na forum publicznym. 4 dni sobie włosy z głowy rwałem i kląłem pod niebiosa, żeby dojść do przyczyny.

    Pozdrawiam.
    CMS
  • Poziom 2  
    Mogę z czystym sumieniem polecić usługi kolegi CMS. Projektor ani razu nie strzelił focha. Po raz pierwszy działa bez zarzutu!!! Serwis Epson 10 razy podchodził do tematu, po czym oskarżył mnie o nieodpowiednie użytkowanie, czyli sposób montażu jak na foto (sic!). CMS'owi udało się za pierwszym razem. To o czymś świadczy.