Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Szkolenia SEP
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kuchnia gazowa Amica przebicie?

Wojtek_92 02 Sty 2013 13:12 11610 36
  • #1 02 Sty 2013 13:12
    Wojtek_92
    Poziom 17  

Witam!
    Mam dosyć dziwny problem z kuchenką gazową Amica, otóż po niedawnej wymianie przewodów elektrycznych między wylewką kranu i metalową płytą INOX kuchenki na mierniku pokazuje mi prawie 100V prądu zmiennego dokładnie jakieś 97,4V.
    Jeżeli piekarnik elektryczny jest włączony i zmywa się naczynia to też w czasie używania wody czasami kopie prąd. Równie często zdarza się, że gdy zapalam górne światło to w tym samym momencie można usłyszeć iskrę zapalarki na kuchence ( samo się aktywuje).
    Sprawdziłem gniazdko gdzie podłączona jest kuchenka, wszystko jest dobrze, niestety nie znam się na tyle żeby sprawdzać w rozetkach czy w skrzynce z bezpiecznikami.
    Proszę o pomoc.

1 29
  • Szkolenia SEP
  • #3 02 Sty 2013 13:48
    Wojtek_92
    Poziom 17  

Tak, jest uziemione, wtyczka od kuchenki oczywiście również z uziemieniem. Jest to to gniazdko zespolone równolegle z drugim( dwa gniazdka obok siebie)

0
  • #5 02 Sty 2013 17:50
    Wojtek_92
    Poziom 17  

Możliwe że coś z przewodem, kuchenka wytwarza spore ciepło, może gdzieś izolacja się stopiła, spróbuję odsunąć kuchenkę i posprawdzać z tyłu
    Nadmienię jeszcze że kiedyś do rury za kranem było podłączane uziemienie jak to kiedyś robiono, możliwe że nadal jest to podłączone

0
  • #6 02 Sty 2013 19:29
    11111olo
    Poziom 43  

Jak masz około 100V to możliwe że inne urządzenie jest podłączone do tego gniazdka czy to osobna linia od licznika do kuchenki?

Koniecznie sprawdź czy od rury jest odłączony przewód bo może dojść do nieszczęścia.

0
  • #7 02 Sty 2013 19:43
    Wojtek_92
    Poziom 17