Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KOSPEL EKCO.LN2 - 21 - Koszty utrzymania?

aragorn02 02 Sty 2013 16:35 11589 24
  • #1 02 Sty 2013 16:35
    aragorn02
    Poziom 7  

    Witam!

    Mam pytanie dot. pieca, który mam zainstalowany w moim domu w którym jeszcze nie mieszkam (jest w trakcie wykończenia), mianowicie mam zainstalowany piec Elektryczny kocioł centralnego ogrzewania KOSPEL EKCO.LN2 - 21 kW. Zacząłem nim ogrzewać chałupę programem ustawionym przez pana serwisanta (24 godziny 17 stopni w domu), temperatura w porządku cieplutko wszystko gra tylko co mnie nie pokoi dostaje bardzo duże rachunki (tj. listopad ponad 800 zł i teraz za grudzień ok. 1000 zł - gdzie piec nie był włączony cały miesiąc). I moje pytanie skąd takie rachunki? Czy może to być spowodowane tym że piec ma 21 kW a ja mam zainstalowane tylko 10 kW jak na razie (jest wykupione już ok. 20 ale trzeba czekać). Czy może tym że jest to stosunkowo nowy budynek i czy pobiera więcej prądu aby ogrzać wychłodzone mury? Czy mogą być jakieś inne powody, jakieś złe ustawienia pieca, bądź coś z tymi kW? Proszę o odpowiedź i pomoc.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam.

    0 24
  • #2 02 Sty 2013 17:07
    pablowp1
    Poziom 22  

    Problem jest złożony. Trzeba powiedzieć jedno na wstępie, ze ogrzewanie prądem nie należy do tanich rozwiązań. Kolejna sprawa to wygrzewanie wilgoci, która pozostała w domu po prowadzonych pracach budowlanych, następna kwestia to izolacja termiczna budynku, nie pisałeś jaka jest i czy w ogóle jest. Trzeba też ci wiedzieć, ze jeżeli dom jest zamieszkały to wytwarza się w nim wiecej ciepła przez sprzęt elektryczny z jakiego korzysta się nacodzień(lodówka,pralka, żelazko, kuchenka, oświetlenie. Złe ustawienie kotła stawiałbym na ostatnim miejscu jako przyczynę wysokich kosztów ogrzewania.

    0
  • #3 02 Sty 2013 17:20
    bartekfigura
    Poziom 26  

    Koszty ogrzewania domu zamieszkałego od pustostanu mogą się różnić. Ludzie przebywający w budynku też wytwarzają ciepło. Tak naprawdę to będzie można coś powiedzieć jak budynek zostanie zamieszkany i jak do końca wygrzeje się wilgoć technologiczna. Myślę, że jak decydowałeś się na piec elektryczny to dość dobrze ociepliłeś budynek bo to jest ważne przy ogrzewaniu elektrycznym, jak i przy każdym innym. Polecam też zmianę taryfy na G12w lub G12 wtedy będziesz miał od 22 do 6 i od 14 do 16 o wiele tańszą energię i w tych godzinach można ustawiać większą temperaturę. Mury zakumulują ciepło i temperatura nie powinna szybko spadać, a rachunki powinny być o wiele mniejsze.

    1
  • #4 02 Sty 2013 17:29
    aragorn02
    Poziom 7  

    Dom jest w pełni ocieplony, budowany z suporexu 24cm i ocieplony steropianem 15cm, na poddaszu wełna 15cm przekładana wełną 10cm, okna 3-szybowe, właściwie to można mieszkać (brakuje tylko części mebli) więc myślę że to nie w tym problem. Owszem przygotowywałem się na pierwsze droższe miesiące właśnie z powodu wychłodzonego budynku ale nie spodziewałem się że to aż taka różnica i czy po prostu jest to możliwe aby z powodu pierwszych miesiąców grzewczych koszty były aż tak duże? Jestem na taryfie weekendowej. Może w czasie gdy dom nie jest zamieszkały warto zmniejszyć temperaturę (teraz jest 17 stopni) na programatorze i to zmniejszy koszta? I czy można mniej więcej określić ile trwa takie ogrzanie budynku ze stanu budowlanego do mieszkalnego?

    2
  • #5 02 Sty 2013 17:36
    Zbych034
    Poziom 36  

    Zmniejszysz temperaturę spadną rachunki ale wydłuży się czas odparowania wilgoci.

    0
  • #6 02 Sty 2013 17:40
    pablowp1
    Poziom 22  

    No więc wiele sie juz wyjaśniło. Ocieplenie jest. Wygrzewanie budynku trwa najczęściej pierwszy sezon grzewczy. Tak więc grzej wtedy kiedy masz tani prąd.

    0
  • #7 02 Sty 2013 17:57
    aragorn02
    Poziom 7  

    Może rzeczywiście skupienie ogrzewania na tańszej strefie przyniosło by jakąś oszczędność nie zniżając przy tym ogólnej temperatury i tego całego procesu wygrzewania murów. Czy na przykład rozkład: strefa tańsza (32 grosze) bez zmian na 17 stopni a strefa droższa (71 groszy) na 12-13 stopni mógłby w jakimś stopniu zmenijszyć rachunek?

    1
  • #8 02 Sty 2013 18:01
    pablowp1
    Poziom 22  

    Jest to jakieś rozwiązanie ale na ile cię zadowoli? Czy dłużej wygrzewać na niższych temperaturach będzie taniej? Chyba nie.

    0
  • #9 02 Sty 2013 18:08
    aragorn02
    Poziom 7  

    Spróbuje pokombinować z tymi ustawieniami i może nie odbiję się to jakoś za bardzo na długości wygrzewania domu i temperatura nie będzie jakoś gwałtownie spadać a jak nie to trudno trzeba będzie przeboleć ten sezon i byle do lata :) Dziękuje za pomoc i jeśli ktoś ma jeszcze jakieś teorie to proszę o wpisy.

    0
  • #10 02 Sty 2013 19:47
    bartekfigura
    Poziom 26  

    Tylko zastanawiam się jak to wyjdzie ekonomiczne w ogólnym rozrachunku. Teraz jest wilgoć technologiczna mury nie rozgrzane i nikt nie mieszka i już są dość wysokie koszty. Ciekawe na ile realnie zmniejszają się koszty po zamieszkaniu . Bo wtedy przecież podniesiesz pewnie temperaturę na 20 stopni.

    0
  • #11 02 Sty 2013 20:06
    aragorn02
    Poziom 7  

    Podniosę na pewno. Mam nadzieję że to przez te niedogrzanie murów piec tak ciągnie, chociaż teraz przeglądam wiele dyskusji na temat taryfy na której jestem (Energa G12w) i ceny znacznie się różnią na moją niekorzyść. Jutro muszę się skontaktować i dokładnie zapytać skąd cena ponad 70 groszy przy droższej strefie gdzie na stronie Energi jest podane ok. 45 groszy i tańsza strefa ponad 30 groszy do 22-25 na stronie. Może jest ktoś z Was na tej taryfie i mógłby powiedzieć ile płaci za kW w danej strefie.

    0
  • #12 02 Sty 2013 20:44
    bartekfigura
    Poziom 26  

    Na stronach energii jest stawka podstawowa. Po doliczeniu opłat stałych przesyłowych itp właśnie tak wychodzi. Mam G12w w Tauronie i te tak place. Najlepszy sposób na obliczenie stawki za KW to podzielenie kwoty na rachunku przez liczbę KW.

    0
  • #13 26 Sty 2014 18:06
    bogdan188
    Poziom 1  

    Może masz taryfę budowlana????

    0
  • #14 08 Lut 2014 16:23
    mazemi12
    Poziom 10  

    Witj. Mam pytnko jak ci sie sprawuje kociol kospela ? Jakie masz teraz oplaty bo mysle o przejsciu na grzanie elektryczne tym piecem, nie mam gazu a kominy sa kiepskie. Mi wystarczyl by piec 8 lub 12 KW. Obecne koszta roczne z tytułu c.o jakie ponosze to ok 9000 zł. Mysle ze energia elektryczna z tym piecem bedzie mniej. Czekam na odpowiedz.

    2
  • #15 08 Lut 2014 16:38
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    mazemi12
    Czym ogrzewasz dotychczas( 9000 zł), jaka powierzchnia, jak ocieplona?.
    pozdrawiam

    1
  • #16 11 Lut 2014 12:18
    email78
    Poziom 7  

    Witaj irus.m . Ogrzewanie mam na wegiel choć mam horrendalne stawki. Dlatego mysle o zmianie i odcieciu sie od obecnego ogrzewania z przyczyn ekonomicznych i niezaleznosci, gdyz u mnie sezon zaczeto ok. 20.10.13r a temperatura zew. byla juz dawno niska.
    Mam niespełna 60m2 stare budownictwo i wysokosc 3m. Muru maja ok 40-50 cm, nieocieplone, okna juz mam PCV. Poprawiłem wentylacje. Obecnie jest układ grawitacyjny choc niektóre pomieszczenia sa odciete i nie działa prawidłowo obieg, gdyż woda stoi w grzejnikach a nie krąży. Wiem ze elektryczne nie jest tanie , lecz myślęze mi wyjdzie taniej niz obecnie a o to mi chodzi, poza tym bedzie łatwiej uzyskac zgode na elektryke niz na co kolwiek innego. Moze kiedys doinwestuje w solara jako wspomaganie c.o + c.u.w. Bojler c.uw mam 100 litrów. Czekam na szybkie odpowiedzi. Moze ktos z okolic ma taki piec abym mógł podgladnac jak to funkcjonuje.

    0
  • #17 11 Lut 2014 14:56
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    email78
    Rozumiem, że masz ogrzewanie z centralnej kotłowni?
    Jeżeli tak, to wspólnota/spółdzielnia nie pozwoli Ci się chyba wypisać.
    Jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na ciepło, to z tego co piszesz, potrzebujesz moim zdaniem 70-100W/m².
    W załączniku podsyłam koszty uzyskania 1kW ciepła w/g znanego producenta urządzeń grzewczych. Inni podają zbliżone wartości.
    Wybór sposobu ogrzewania wpłynie zasadniczo na koszty inwestycji, koszty eksploatacyjne i przeszkody/formalności administracyjne.
    pozdrawiam


    pozdrawiam

    2
  • #18 11 Lut 2014 21:04
    email78
    Poziom 7  

    Witaj. Troche to u mnie jest zlozone, z odcieciem moze nie bede mial problemow. Chcem poprostu placic mniej. Na moje lokum licze nawet 120 - 140w/m2. Ile to moze wyjsc rocznie kwh? Jesli zmiescil bym sie w 10000 kwh to moze do zniesienia by tocbylo zalezy ile na 1 taryfie a ile na 2 taryfie prodowej. Dlatego szukam uzytkownikow, moze dodatkowy bojler moze z 100- 200 litrow do podtrzymania obiegu wody bu zmniejszyl pobor energi elektrycznej. Dzieki chociaz za takie info.

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    Gaz mam ale z butli o ziemnym moge pomarzyc gdyz przylacze do budynku w moim przypadku to koszt ok. 50000 pln. Do paliw stalych nie bardzo mam warunki bo kominy nie dostosowane i w kiepskim stanie, brak miejsca na kotlownie i sklad opalu. Zostaje elektryka niestety. Dlatego szukam opcji tanszej a nie najtanszej.

    0
  • #19 16 Lut 2014 22:35
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    Zamontuj sobie powietrzną pompę ciepła.
    Przy ogrzewaniu LPG lub olejem, gdzie koszty są porównywalne spłaci się w parę lat.
    pozdrawiam

    1
  • #20 17 Lut 2014 08:07
    email78
    Poziom 7  

    Witaj. Budynek nie jest moja wlasnoscie wiec az takich nakladow nie bede ponosil. Szukam informacji o kosztach eksploatacyjnych przy piecu elektrycznym Kospel 8 lub 12Kw. Elektryczne ogrzewanie jest jedynym wyjsciem w moim przypadku. O lokum napisalem z konta kolegi mazemi12. Patrz wyzej.

    0
  • #21 27 Lut 2014 19:52
    email78
    Poziom 7  

    Witam Czyżby nikt tutaj już nie zaglądał ? Czekam nadal na jakieś informacje, podpowiedzi. Może ktoś zna instaaltora który montował taki piec i mógłby dać namiar na użytkowników.

    1
  • #22 16 Mar 2018 10:50
    Leszek Bartkowiak
    Poziom 1  

    Opłaty za energię elektryczną są co dwa miesiące a Ty masz co miesiąc ? dziwne

    Moderowany przez piracik:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Tym bardziej w temacie sprzed 4 lat.

    0
  • #23 16 Mar 2018 20:28
    BUCKS
    Poziom 33  

    Leszek Bartkowiak napisał:
    Opłaty za energię elektryczną są co dwa miesiące a Ty masz co miesiąc ? dziwne

    Dla mnie nie jest to dziwne, bo według cennika za dystrybucję jest opcja rozliczania się co miesiąc ale wtedy o kilka złotych rosną opłaty abonamentowe.
    Przy typowym zużyciu na RTV/AGD wystarczy standardowe rozliczanie co 2 miesiące ale przy ogrzewaniu to chyba lepiej wybrać rozliczenie miesięczne, mniejszy szok przy płaceniu rachunków ;)

    email78 napisał:
    Szukam informacji o kosztach eksploatacyjnych przy piecu elektrycznym Kospel 8 lub 12Kw.

    W teorii koszty będą takie same, bo zapotrzebowanie na energię się nie zmieni.
    Jak kojarzę to przy tych mocnych kotłach można zworkami wyłączyć dodatkowe grzałki i wtedy kocioł pracuje z mniejszą mocą. Mniejsza moc kotła, dopasowana do realnego zapotrzebowania będzie minimalizować taktowanie kotła i nie będzie zbędnego wychładzania wody grzewczej w instalacji, co też ma wpływ na zużycie energii.

    Zakładając u Ciebie 100W/m2 na mrozy -20 i +20 w pokoju to dla 60m2 wyjdzie 6kW, to jeśli przeciętny dzień zimy będzie miał +2 stopnie to będzie potrzebna moc 2,7kW.
    Zakładając, że sezon grzewczy trwa ok. 172 dni to 2,7kW x 24h x 172 dni = 11146kWh, czyli tyle przeciętnie będziesz zużywał energii.

    Jeśli Twoje realne zapotrzebowanie będzie na poziomie 80W/m2 na mrozy -20 to wyjdzie razem 4,8kW, czyli 2,2kW w przeciętny dzień zimy, co przeciętnie na sezon da ok. 9081kWh.
    To jest wszystko orientacyjnie, bo nie znamy realnego zapotrzebowania, a każdy może preferować inną temperaturę w pokoju itp.

    Każdy może sobie sam podstawić swoje liczby i próbować szacować zużycie energii na ogrzewanie.

    W kwestii doboru kotła to 8000W / 60m2 = 133W/m2, także w takim wypadku jedynie kocioł 8kW ma sens, model 12kW można sobie darować.

    0
  • #24 18 Mar 2018 09:13
    email78
    Poziom 7  

    Witajcie. Mam piec 15kw i roczny kost za energie wyszedm mi 12 tys zl. Place miesiecznie po 1000 zl zeby kieszen nie odczula tego zbytnio. Dibowo zuzywalem w sezonie grzewczym okolo 90-100 Kwh w jednej taryfie i tyle samo w drugiej. Wiec okolo 200 KWh na dobe lacznie. Przy zmianie ustawien pieca na moc 10Kw zuzycie bylo wieksze mam ustawiona temperature w domu na 23 st. C. Kosztu nie sa male ale tez mieszkanie nie nie ma dobrej izolacji termicznej. Na klatce schodowej bylo -8 a na dworze -10 stopni. Podemna nie uzywane i nie ogrzewane lokum i wszystkie sciany wokol mam szczytowe, po 2 na kazde pomieszczenie.

    0
  • #25 28 Paź 2018 19:51
    krzychu_001
    Poziom 4  

    Współczuję wam tych rachunków za ogrzewanie ale jednocześnie dziwię się że nie robicie nic z doprowadzenia mieszkania do lepszej izolacji cieplnej. Dam wam przykład moja siostra z mężem mieszkają w bloku z około 60 lat z cegły ocieplony styropianem 10cm. Mieszkanie miało ogrzewanie 4 grzejniki elektryczne do gniazdka rachunki 500-600zł łącznie z resztą AGD. W mieszkaniu przeprowadziliśmy całkowity remont skute podłogi, obniżone sufity w które poszła wełna skalna 10cm, w podłogi styropian 5-7cm w zależności gdzie bardziej uciekał poziom. Od strony głośnej sąsiadki 5cm gęstej wełny akustycznej +2cm jeszcze mocniejszej do wyciszenia w przedściankę. Zrobiłem jej 3 grzejniki w pokojach i jeden drabinkę w łazience. Instalacja C.O z pieca gazowego Termet. Rury PEX w podłogach. Wszystko oczywiście generalny remont. Instalacja C.O z piecem wyniosła jakieś około 6000zł, (piec 2400zł kosztował), sufity podwieszane ze 2000zł, podłogi też około 4500zł. Oczywiście resztę kosztów nie ma co podawać ale podsumowując 12500zł za doprowadzenie mieszkania do poprawy izolacji cieplnej. Nawiewy doprowadzone w trzech miejscach z wentylacji. Teraz mieszkanie jest bardzo ciepłe a gazu zużywa do ogrzewania na 22 stopnie w domu za niecałe 200zł miesięcznie ( stan liczników podawany co miesiąc)

    Ja mam mieszkanie w nowym budownictwie z ogrzewaniem gazowym rachunki max 250zł w super zimne miesiące do 350zł na miesiąc 23 stopnie w domu

    0