Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes w210 2.7 cdi '99 - światła przeciwmgielne i automat

Adrianbo22 02 Sty 2013 22:59 4476 9
  • #1 02 Sty 2013 22:59
    Adrianbo22
    Poziom 7  

    Witam..Mam pytanie dotyczące tylnego światła przeciwmgielnego oraz automatycznej skrzyni biegów.

    Problem pierwszy dotyczy tylnej lewej lampy.. Po sprawdzeniu wszystkich możliwych elementów oraz bezpieczników i wymianie żarówki na nową okazało się, że wszystko jest ok a jednak światło nie działa. Część lampy gdzie znajduje się światło cofania wstecznego działa bez problemu natomiast poniżej przeciwmgłowe nie i tu pytanie co może być tego przyczyną??


    Drugi problem dotyczy automatycznej skrzyni biegów... Przy zmianie z drugiego na trzeci bieg następuje jakby chwilowe zawieszenie skrzyni.. Coś jakby potrzebowała chwili na zastanowienie. Następuje wykleszczenie biegu drugiego, wzrost obrotów i szarpniecie po kilku sekundowym załączeniu sie trzeciego biegu. Co może być tego powodem?dodam iż skrzynia jest po wymianie oleju i filtra oraz diagnostyce potwierdzającej jej sprawność.

    0 9
  • Relpol
  • #2 03 Sty 2013 07:05
    zygfryd.W
    Poziom 20  

    Co do lampy sprawdź przekaźnik przelacznik i kable czy nie występuje gdzieś przerwa. na automatach niestety się nie znam, ale czytając kiedyś podobny problem w innym aucie winna była pompą lub coś w ciśnieniem. Ale musisz poczekać na kogoś kto to kiedyś naprawiał, je w garażu takiej nie miałem jeszcze:)

    Moderowany przez Błażej:

    "Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, ale walnę posta. O! Walnąłem!" Twórczość zostaje nagrodzona ostrzeżeniem.

    0
  • #3 03 Sty 2013 13:23
    Adrianbo22
    Poziom 7  

    kable są dobre bo wtedy cała lampa by nie świeciła. Żarówka znajduje się na klapie bagażnika razem z żarówka od cofania,dochodzą tylko 3 kable podłączone do metalowej płytki na odwrocie lampy. połączenia są również dobre a mimo tego świeci tylko połowa. Pozdrawiam

    0
  • Relpol
  • #4 03 Sty 2013 23:54
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Adrianbo22 napisał:
    kable są dobre bo wtedy cała lampa by nie świeciła

    Wszystkie są dobre? A jak jeden się popsuje to też cała lampa by nie świeciła?
    Może tam wcale tej lampy ma nie być? Nie piszesz nic czy to auto jest do ruchu prawo- czy lewostronnego. Reguła jest taka, że jak jest jedno światło przeciwmgielne, to jest za kierowcą. Wcale nie muszą być dwa - pomimo że obie lampy mają miejsca na żarówki świateł przeciwmgielnych. Czy sprawdzałeś napięcie na wiązce dochodzącej do lampy? Znane są problemy w W-210 ze śniedziejącymi stykami oprawek. Prąd dochodzi, żarówka dobra, a po wsadzeniu do lampy nie działa. Drugi znany problem to kable przełamujące się na przejściu przy zawiasie z klapy do nadwozia.
    zygfryd.W napisał:
    Co do lampy sprawdź przekaźnik przelacznik i kable czy nie występuje gdzieś przerwa

    Genialne :) Więcej takich doradców i elektroda nie będzie potrzebna :)))
    Adrianbo22 napisał:
    Przy zmianie z drugiego na trzeci bieg następuje jakby chwilowe zawieszenie skrzyni.. Coś jakby potrzebowała chwili na zastanowienie. Następuje wykleszczenie biegu drugiego, wzrost obrotów i szarpniecie po kilku sekundowym załączeniu sie trzeciego biegu

    "mercedes w210,2.7 cdi 1999 rok". Fajnie. Kiedyś liczyłem ile jest automatów w modelu 210. Doszedłem do trzydziestu i przestałem liczyć. Naprawdę chcesz porównywać to auto z dużym fiatem który miał albo cztery albo pięć biegów???? Prawdopodobnie masz skrzynię 722.6.... ale kto za to weźmie pewność??? W polskim internecie jest sporo forów Mercedesa, działają również ruskie strony na których można po podaniu numeru VIN dowiedzieć się prawie wszystkiego o wyposażeniu samochodu.
    Natomiast skrzynie 722.6 to skrzynie o sterowaniu elektronicznym, wymagające zazwyczaj w przypadku wadliwego działania skomplikowanej adaptacji z użyciem komputera serwisowego. Nie jest konieczna adaptacja całości - wystarczy adaptacja zmiany o której podałeś (czyli z drugiego na trzeci). Poza tym ta skrzynia jest bardzo wrażliwa na gatunek oleju: powinien być tylko ten, który spełnia wymagania producenta dla tego typu skrzyń (a nie ten, który akurat mechanik miał na stanie) Zresztą lista dopuszczonych przez firmę Mercedes olejów wisi w internecie i jest uaktualniana.
    Adrianbo22 napisał:
    skrzynia jest po wymianie oleju i filtra oraz diagnostyce potwierdzającej jej sprawność

    To dla tej skrzyni nie wszystko. Prosta wymiana oleju nie wymieni całości. To tak jakbyś spuścił z silnika pół stanu. Potrzebna jest tzw. wymiana dynamiczna. Ale w byle jakim warsztacie rzadko kto wie coś takiego.
    Może również występować w układzie usterka innego typu. Np. znany jest w tym typie ASB przeciek na złączu elektrycznym na jej obudowie: olej wzdłuż izolacji kabli, wzdłuż całej dość długiej wiązki przedostaje się do sterownika skrzyni w kabinie auta powodując zakłócenia w pracy skrzyni. Tak więc nie spodziewaj się genialnej rady przez internet: problem ma zbyt wiele możliwych przyczyn i śrubokrętem oraz kombinerkami na pewno go nie rozwiążesz. A najlepiej to jedź do kolesia który wydał to "świadectwo o sprawności skrzyni". Jak taki mądry i umie kasować, to niech teraz kombinuje. Ciekawe jaki olej masz tam wlany...

    0
  • #5 05 Sty 2013 17:56
    Adrianbo22
    Poziom 7  

    Dziękuje wszystkim za pomoc w sprawie światła okazało się,że od razu za przekaźnikiem kabel był przerwany ale trzymał się w 3/4 części na izolacji i nie było widać za bardzo


    co do skrzyni to również na chwile wyleczyłem jej problem a mianowicie skasowali mi błąd sterowania skrzynią i wszystko wróciło do normy,na 2 godziny drogi. Pod końcówkę znów zaczęła szarpać.tak skrzynia to 722.6,nalany jest pełen syntetyk mobile 1. ehh brak już pomysłów

    0
  • #6 08 Sty 2013 22:29
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Adrianbo22 napisał:
    skasowali mi błąd sterowania skrzynią i wszystko wróciło do normy

    Jeżeli Ty i Twój mechanik uważacie, że naprawa skrzyni polega na kasowaniu błędów - to sorry, ale ja tu nic więcej do roboty nie mam.
    Adrianbo22 napisał:
    ehh brak już pomysłów

    Dostałeś kilka rad - więc nie narzekaj na brak pomysłów. Co sprawdziłeś? Czekasz na cudowne zaklęcie???

    0
  • #7 09 Sty 2013 16:55
    Adrianbo22
    Poziom 7  

    z zaklęciami różnie bywa z uprzejmością też...wykasowanie błędu i powrót do normalności pokazał najwidoczniej problem z elektroniką.nie mi to oceniać,nie kształciłem się na mechanika wiec po to się tutaj zgłosiłem.teraz naprawa i diagnoza znajduje się ponownie w rękach serwisu.ostatnie miejsce i ostatni raz przed wymianą na inną.odnośnie pomysłów sprawdziłem wszystkie i żaden nie przyniósł zamierzonego rezultatu.pozdrawiam

    0
  • #8 09 Sty 2013 18:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Adrianbo22 napisał:
    nie kształciłem się na mechanika wiec po to się tutaj zgłosiłem
    Nie kształciłeś się na mechanika to nic strasznego. Nie każdy musi być mechanikiem. Zgłoś się do warsztatu, ale takiego który ogarnia temat a nie na forum.
    Adrianbo22 napisał:
    ostatnie miejsce i ostatni raz przed wymianą na inną
    Wymiana skrzyni na inną może zrodzić nowe problemy, oby tylko stare nie zostały.

    0
  • #9 09 Sty 2013 19:15
    Adrianbo22
    Poziom 7  

    problem w tym,ze byłem już u wielu mechaników w tym raz w serwisie mercedesa i wszyscy rozłożyli ręce...doradzono mi bym tutaj poszukał pomocy.

    mam nadzieje,że wymiana to ostateczność do której nie dojdzie i ktoś w końcu dojdzie co go boli.

    przed chwilą byłem na stacji i albo się mylę albo przełączając biegi ręcznie skrzynia nie szarpnęła ani razu.możliwe,że tak się mogło stać i ma to jakieś większe znaczenie w diagnozowaniu problemu??

    0
  • #10 13 Kwi 2013 01:44
    pisztu
    Poziom 10  

    1.ten mobil1 to do skrzyni ???, chyba nie bo to przestępstwo, skrzynia potrzebuje specjalnego oleju.
    2.podmień płytę sterującą w środku skrzyni, może lecieć czujnik obrotów na płycie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów