Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migomat Fanmig 1701 (to samo co Bester 1801) różnica 230V a 400V ?

03 Sty 2013 14:26 7593 10
  • Poziom 9  
    Witam. Mam od niedawna migomat Fanmig1701 (podobno to samo co Bester 1801). Jestem początkującym spawaczem. Może ktoś wie, jaki prąd spawania kryje się pod nastawieniami pokrętła na 1-2-3-4 ? Spawam na 400V. Czasami ustawienie na "1" wydaje się za mocne - przepala dziury w cieńszych blachach. Czy kiedy podłączę ją na 230V to będzie słabszy prąd? - czyli np. ustawienie "1" na 230V da mniejszy prąd spawania niż "1" na 400V. Bo tak "na oko" na 230V wydaje się słabsza ale nikt niestety nie może mi tego potwierdzić (nawet serwis)

Dodano po 4 [godziny] 9 [minuty]:

W ramach uzupełnienia dodam, że natknąłem się na instrukcję pdf bestera 1801. Jest tam napisane tak:
    230V:
    Znamionowy maksymalny prąd zasilania: 31A
    Zakres regulacji prądu spawania: 80-160A
    Napięcie wyjściowe w stanie bez obciążenia: 19-36V

400V:
    Znamionowy maksymalny prąd zasilania: 18A
    Zakres regulacji prądu spawania: 40-160A
    Napięcie wyjściowe w stanie bez obciążenia: 24-36V

Tu mi właśnie nie pasuje jedna rzecz. Dla 230V podają więszszą wartość minimalnego prądu spawania (80A) niż dla 400V(40A)? Po przełączeniu na 230V spawarka wydaje mi się słabsza. Może to jakaś pomyłka?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 8  
    Postanowiłem sie podpiąć pod temat bo mam nieco podobne odnośnie urządzeń pytanie, i jak by ktoś mógł też w tej sprawie dopisać kilka słów.
    Otóż przymierzam sie do kupna migomatu tylko mam pytanie jeśli Bester 1700 to parametrowo (moce takie same) to to samo co Bester 1801 jedyna różnica wg informacji pracownika jest w "chłodzeniu" - to czy wybierając model 1700 to coś stracę istotnego ?.