Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?

skuwa1234 03 Sty 2013 12:54 10716 33
  • #1 03 Sty 2013 12:54
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Witam, mam silnik 230/380 chciałbym go podłączyć do regulatora obrotów avt-1007 i zasilać z gniazda 230v.
    Pomożecie w ustawieniu blaszek w silniku? i w jaki sposób to podłączyć do regulatora?
    za pomoc z góry dziękuję

    schemat silnika:
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?

    regulator obrotów:
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?

  • #2 03 Sty 2013 13:00
    forevwers
    Poziom 19  

    w silniku ustawiasz blaszki na na 3 obrazku.

    na regulator podajesz fazę tak jak jest opisane, Do "RL" podłączasz silnik i zero do silnika i regulatora.

  • #3 03 Sty 2013 13:28
    skuwa1234
    Poziom 14  

    U1, V1 zmostkowane, tu podpinam faze?
    coś takiego?
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?

  • #4 03 Sty 2013 13:31
    12pawel
    Poziom 33  

    skuwa1234 napisał:

    U1, V1 zmostkowane, tu podpinam faze?

    U1 i V1 nie ma być zmostkowane, masz pomiędzy te zaciski wstawić kondensator.

  • #5 03 Sty 2013 13:41
    skuwa1234
    Poziom 14  

    a można wiedzieć jaki kondensator i w którą stroną zakładając, że do U1 idzie faza,
    sorki za tak banalne pytania, ale nie bardzo się na tym znam i nie chcę spalić silnika
    silnik ma 0.83KW

    Zdanie zaczyna się wielką literą. Proszę posługiwać się poprawnymi symbolami jednostek technicznych. Przypominam podstawowe: wat [W] - piszemy "watów" kilowat [kW] - piszemy "kilowatów" [retrofood]

  • #6 03 Sty 2013 13:44
    12pawel
    Poziom 33  

    Kondensator dobieramy ok 70µF na każdy 1kW mocy silnika. oczywiście mowa o kondensatorze na napięcie przemienne 400V.

  • #7 03 Sty 2013 13:53
    slawwi
    Poziom 13  

    Odpuść sobie kolego ten regulator.
    On służy wyłącznie do regulacji silników komutatorowych a nie indukcyjnych, do indukcyjnych potrzebny jest falownik.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A jeżeli chodzi o dobór kondensatora to spójrz tutaj: http://www.badura.cz/vyp_kon/tec-moto.htm

  • #8 03 Sty 2013 14:11
    slawwi
    Poziom 13  

    Jakbyś przynajmniej rzucił okiem na link, który ci dałem.
    Tam jest kalkulator (ten drugi, pierwszy jest do silników z wyłącznikiem odśrodkowym)
    Wpisujesz napięcie, moc i klikasz "vypocet" i wszystko wiesz.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do regulatora to podtrzymuję swoje zdanie z pierwszego postu.

  • #9 03 Sty 2013 14:11
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Obliczyłem wartość i wychodzi mi ~16.5 uF tylko nie wiem czy dobre napięcie wybrałem 400v czy musze wybrać 230 bo pod takie chce podłączyć

  • #10 03 Sty 2013 14:13
    kizek
    Poziom 35  

    Kolego czytaj ze zrozumieniem, ten regulator nie nadaje się to regulacji silników indukcyjnych, silnik który ty posiadasz jest właśnie indukcyjny.

  • #11 03 Sty 2013 14:18
    Marek_Pe
    Poziom 23  

    Kondensator dobiera się na napięcie szczytowe czyli 230 * √2 = 325 V a nie na skuteczne czyli 230V.

    Dlatego też kolega napisał, że należy użyć kondensatora 400V AC

    Pozdrowienia

  • #13 03 Sty 2013 14:19
    skuwa1234
    Poziom 14  

    kizek napisał:
    Kolego czytaj ze zrozumieniem, ten regulator nie nadaje się to regulacji silników indukcyjnych, silnik który ty posiadasz jest właśnie indukcyjny.


    Dzięki, teraz już wiem jaki mam silnik, ale na początku tego postu nikt mi o tym nie powiedział i jeszcze tłumaczyli jak mam to podłączyć i tu zostałem wprowadzony w błąd.
    to podsumowywując wszystko:
    jaki falownik mi będzie potrzebny? (na pewno jakiś najtańszy)
    kondensator dobrze obliczyłem, że dla 400V przy podłączeniu go pod 230V?
    czy ma znaczenie w którą stronę podepne kondensator?
    PS. już wiem, że pojemność kondensatora obliczyłem źle

  • #14 03 Sty 2013 14:21
    kizek
    Poziom 35  

    Poczytaj trochę o falownikach aby zrozumieć temat.

  • #15 03 Sty 2013 14:22
    Marek_Pe
    Poziom 23  

    kizek napisał:
    Kolego czytaj ze zrozumieniem, ten regulator nie nadaje się to regulacji silników indukcyjnych, silnik który ty posiadasz jest właśnie indukcyjny.


    Nie do końca.
    Niektóre silniki z wentylatorami dają się wysterować. Temat był wałkowany na tym forum około 2 lat temu. Sam byłem zdziwiony na tyle aby to sprawdzić. I faktycznie działało.....
    Zobacz tutaj

    Pozdrowienia

  • #16 03 Sty 2013 14:24
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Marek_Pe napisał:
    Kondensator dobiera się na napięcie szczytowe czyli 230 * √2 = 325 V a nie na skuteczne czyli 230V.

    Dlatego też kolega napisał, że należy użyć kondensatora 400V AC

    Pozdrowienia


    a kolega liczył na 230V

    slawwi napisał:
    Nie wiem jak to liczyłeś ale mi wyszło tak:
    https://obrazki.elektroda.pl/8800259500_1357219096.jpg


    więc ja już nie wiem :)

  • #17 03 Sty 2013 14:26
    kizek
    Poziom 35  

    Jedynie silniki tzw. małej mocy np. "łazienkowe" lub "kuchenne" chodzi mim o miejsce montażu.

  • #18 03 Sty 2013 14:27
    slawwi
    Poziom 13  

    W kalkulatorze podajesz napięcie sieci a nie napięcie międzyszczytowe.
    A kondensator rozruchowy ma być na napięcie 400 woltów minimum

  • #19 03 Sty 2013 14:29
    Marek_Pe
    Poziom 23  

    Kolega myli dwa parametry.....
    Napięcie pracy oraz pojemność.

    Napiępie znamionowe kondensatora pracującego w sieci 230VAC powinno wynosić 400V, typ kondensatora AC

    Pojemność obliczona wg wzoru odnosi się do napięcia skutecznego czyli 230VAC.

    Pozdrowienia

  • #20 03 Sty 2013 14:30
    skuwa1234
    Poziom 14  

    slawwi napisał:
    W kalkulatorze podajesz napięcie sieci a nie napięcie międzyszczytowe.
    A kondensator rozruchowy ma być na napięcie 400 woltów minimum


    Ok. To już wiem, że kondensator musi być 50uF 400V ale nadal nie wiem czy jest różnica w którą stronę go wepnę?

  • #21 03 Sty 2013 14:33
    slawwi
    Poziom 13  

    Jeżeli będzie to kondensator rozruchowy np. taki jak z linku, który podałeś a nie wyciągnięty " z babcinego radia " to nie ma różnicy.

  • #22 03 Sty 2013 14:39
    Marek_Pe
    Poziom 23  

    Z reguły na kondensatorze rozruchowym jest opis lub oznaczenie AC

  • #23 03 Sty 2013 14:42
    skuwa1234
    Poziom 14  

    slawwi napisał:
    Jeżeli będzie to kondensator rozruchowy np. taki jak z linku, który podałeś a nie wyciągnięty " z babcinego radia " to nie ma różnicy.


    Ok. Dzięki za info jakie już uzyskałem- wiem, że nie jest łatwo mi wytłumaczyć ;)
    Mam jeszcze pytanko czy taki regulator obrotów sie nada?
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?
    ZASILANIE: 230 V , ~ 50 Hz , 2 VA
    WYJŚCIE: 12 A

    RODZAJE STEROWANIA:
    - sygnałem ciągłym,
    - regulacja z potencjometru,
    - sygnałem impulsowym.

    MAKSYMALNIE DO SILNIKA 2,2 KW (JEDNOFAZOWEGO)

    i jak go podłączyć?
    i co się ustawia pokrętłem U-min?

  • #24 03 Sty 2013 14:48
    slawwi
    Poziom 13  

    Nie, to jest mniej więcej to samo co tamten regulator.
    Odpuść sobie regulacje bo drogo wyjdzie.

  • #25 03 Sty 2013 14:53
    skuwa1234
    Poziom 14  

    slawwi napisał:
    Nie, to jest mniej więcej to samo co tamten regulator.
    Odpuść sobie regulacje bo drogo wyjdzie.

    Czyli na nim też nie pójdzie?
    Właśnie o to chodzi, że regulacja będzie mi bardzo potrzebna

  • #26 05 Sty 2013 06:29
    Marek_Pe
    Poziom 23  

    Jak już wcześniej koledzy wspominali, nikt nie da gwarancji, że przy pomocy regulatora napięcia da redę sterować obrotami silnika, no chyba, że już ktoś sprawdził wcześniej taki sam silnik z takim regulatorem.

    Jedyna możliwość to podłączenie całości i test.

    Albo będzie jakaś regulacja, albo silnik będzie "warczał" i się zatrzyma.....

    Podłączenie proste, regulator w szereg z silnikiem.

    Pozdrowienia

  • #27 07 Sty 2013 13:24
    atan48
    Poziom 10  

    Czytam odpowiedzi kolegów i głupieję. AVT-1007 podłącza się: faza-faza, zero-zero, silnik: faza-RL, wystarczy zobaczyć opis regulatora. Stosowałem podobne regulatory do silników indukcyjnych, oczywiście zabezpieczenie prądowe i próba. W większości przypadków wszystko było ok i hulało latami. Jeżeli nie zda jednak egzaminu to nie jest konieczny falownik, są dziecinnie proste w montażu sterowniki KDSF/dobrać typ wg. opisu/ lub kity np AVT 1613, oba w cenie ok. 40 zł, I radzę koledze zachować sporo ostrożności bo zabawy z prądem nie są zbyt bezpieczne. Pozdrawiam

  • #28 07 Sty 2013 15:13
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Kupiłem kondensator i silnik nie chce wystartować
    oznaczenia na kondensatorze:
    kutronik 40uF +-5%
    50/60Hz 25/85/21
    SH PO ROHS
    400V~10000h/cl.B
    450V~10000h/cl.C
    proszę o pomoc

  • #29 07 Sty 2013 15:43
    12pawel
    Poziom 33  

    Podłącz sam silnik z kondensatorem do sieci pomijając ten regulator, wtedy zobaczysz czy silnik działa.

  • #30 07 Sty 2013 15:52
    skuwa1234
    Poziom 14  

    podłączałem sam silnik i tylko "buczał"
    zrezygnowałem z regulatora
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME