Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?

03 Sty 2013 12:54 14781 33
  • Poziom 14  
    Witam, mam silnik 230/380 chciałbym go podłączyć do regulatora obrotów avt-1007 i zasilać z gniazda 230v.
    Pomożecie w ustawieniu blaszek w silniku? i w jaki sposób to podłączyć do regulatora?
    za pomoc z góry dziękuję

    schemat silnika:
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?

    regulator obrotów:
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?
  • Poziom 19  
    w silniku ustawiasz blaszki na na 3 obrazku.

    na regulator podajesz fazę tak jak jest opisane, Do "RL" podłączasz silnik i zero do silnika i regulatora.
  • Poziom 14  
    U1, V1 zmostkowane, tu podpinam faze?
    coś takiego?
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?
  • Poziom 33  
    skuwa1234 napisał:

    U1, V1 zmostkowane, tu podpinam faze?

    U1 i V1 nie ma być zmostkowane, masz pomiędzy te zaciski wstawić kondensator.
  • Poziom 14  
    a można wiedzieć jaki kondensator i w którą stroną zakładając, że do U1 idzie faza,
    sorki za tak banalne pytania, ale nie bardzo się na tym znam i nie chcę spalić silnika
    silnik ma 0.83KW

    Zdanie zaczyna się wielką literą. Proszę posługiwać się poprawnymi symbolami jednostek technicznych. Przypominam podstawowe: wat [W] - piszemy "watów" kilowat [kW] - piszemy "kilowatów" [retrofood]
  • Poziom 33  
    Kondensator dobieramy ok 70µF na każdy 1kW mocy silnika. oczywiście mowa o kondensatorze na napięcie przemienne 400V.
  • Poziom 14  
    Odpuść sobie kolego ten regulator.
    On służy wyłącznie do regulacji silników komutatorowych a nie indukcyjnych, do indukcyjnych potrzebny jest falownik.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A jeżeli chodzi o dobór kondensatora to spójrz tutaj: http://www.badura.cz/vyp_kon/tec-moto.htm
  • Poziom 14  
    Jakbyś przynajmniej rzucił okiem na link, który ci dałem.
    Tam jest kalkulator (ten drugi, pierwszy jest do silników z wyłącznikiem odśrodkowym)
    Wpisujesz napięcie, moc i klikasz "vypocet" i wszystko wiesz.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do regulatora to podtrzymuję swoje zdanie z pierwszego postu.
  • Poziom 14  
    Obliczyłem wartość i wychodzi mi ~16.5 uF tylko nie wiem czy dobre napięcie wybrałem 400v czy musze wybrać 230 bo pod takie chce podłączyć
  • Poziom 35  
    Kolego czytaj ze zrozumieniem, ten regulator nie nadaje się to regulacji silników indukcyjnych, silnik który ty posiadasz jest właśnie indukcyjny.
  • Poziom 23  
    Kondensator dobiera się na napięcie szczytowe czyli 230 * √2 = 325 V a nie na skuteczne czyli 230V.

    Dlatego też kolega napisał, że należy użyć kondensatora 400V AC

    Pozdrowienia
  • Poziom 14  
    kizek napisał:
    Kolego czytaj ze zrozumieniem, ten regulator nie nadaje się to regulacji silników indukcyjnych, silnik który ty posiadasz jest właśnie indukcyjny.


    Dzięki, teraz już wiem jaki mam silnik, ale na początku tego postu nikt mi o tym nie powiedział i jeszcze tłumaczyli jak mam to podłączyć i tu zostałem wprowadzony w błąd.
    to podsumowywując wszystko:
    jaki falownik mi będzie potrzebny? (na pewno jakiś najtańszy)
    kondensator dobrze obliczyłem, że dla 400V przy podłączeniu go pod 230V?
    czy ma znaczenie w którą stronę podepne kondensator?
    PS. już wiem, że pojemność kondensatora obliczyłem źle
  • Poziom 35  
    Poczytaj trochę o falownikach aby zrozumieć temat.
  • Poziom 23  
    kizek napisał:
    Kolego czytaj ze zrozumieniem, ten regulator nie nadaje się to regulacji silników indukcyjnych, silnik który ty posiadasz jest właśnie indukcyjny.


    Nie do końca.
    Niektóre silniki z wentylatorami dają się wysterować. Temat był wałkowany na tym forum około 2 lat temu. Sam byłem zdziwiony na tyle aby to sprawdzić. I faktycznie działało.....
    Zobacz tutaj

    Pozdrowienia
  • Poziom 14  
    Marek_Pe napisał:
    Kondensator dobiera się na napięcie szczytowe czyli 230 * √2 = 325 V a nie na skuteczne czyli 230V.

    Dlatego też kolega napisał, że należy użyć kondensatora 400V AC

    Pozdrowienia


    a kolega liczył na 230V

    slawwi napisał:
    Nie wiem jak to liczyłeś ale mi wyszło tak:
    https://obrazki.elektroda.pl/8800259500_1357219096.jpg


    więc ja już nie wiem :)
  • Poziom 35  
    Jedynie silniki tzw. małej mocy np. "łazienkowe" lub "kuchenne" chodzi mim o miejsce montażu.
  • Poziom 14  
    W kalkulatorze podajesz napięcie sieci a nie napięcie międzyszczytowe.
    A kondensator rozruchowy ma być na napięcie 400 woltów minimum
  • Poziom 23  
    Kolega myli dwa parametry.....
    Napięcie pracy oraz pojemność.

    Napiępie znamionowe kondensatora pracującego w sieci 230VAC powinno wynosić 400V, typ kondensatora AC

    Pojemność obliczona wg wzoru odnosi się do napięcia skutecznego czyli 230VAC.

    Pozdrowienia
  • Poziom 14  
    slawwi napisał:
    W kalkulatorze podajesz napięcie sieci a nie napięcie międzyszczytowe.
    A kondensator rozruchowy ma być na napięcie 400 woltów minimum


    Ok. To już wiem, że kondensator musi być 50uF 400V ale nadal nie wiem czy jest różnica w którą stronę go wepnę?
  • Poziom 14  
    Jeżeli będzie to kondensator rozruchowy np. taki jak z linku, który podałeś a nie wyciągnięty " z babcinego radia " to nie ma różnicy.
  • Poziom 23  
    Z reguły na kondensatorze rozruchowym jest opis lub oznaczenie AC
  • Poziom 14  
    slawwi napisał:
    Jeżeli będzie to kondensator rozruchowy np. taki jak z linku, który podałeś a nie wyciągnięty " z babcinego radia " to nie ma różnicy.


    Ok. Dzięki za info jakie już uzyskałem- wiem, że nie jest łatwo mi wytłumaczyć ;)
    Mam jeszcze pytanko czy taki regulator obrotów sie nada?
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?
    ZASILANIE: 230 V , ~ 50 Hz , 2 VA
    WYJŚCIE: 12 A

    RODZAJE STEROWANIA:
    - sygnałem ciągłym,
    - regulacja z potencjometru,
    - sygnałem impulsowym.

    MAKSYMALNIE DO SILNIKA 2,2 KW (JEDNOFAZOWEGO)

    i jak go podłączyć?
    i co się ustawia pokrętłem U-min?
  • Poziom 14  
    Nie, to jest mniej więcej to samo co tamten regulator.
    Odpuść sobie regulacje bo drogo wyjdzie.
  • Poziom 14  
    slawwi napisał:
    Nie, to jest mniej więcej to samo co tamten regulator.
    Odpuść sobie regulacje bo drogo wyjdzie.

    Czyli na nim też nie pójdzie?
    Właśnie o to chodzi, że regulacja będzie mi bardzo potrzebna
  • Poziom 23  
    Jak już wcześniej koledzy wspominali, nikt nie da gwarancji, że przy pomocy regulatora napięcia da redę sterować obrotami silnika, no chyba, że już ktoś sprawdził wcześniej taki sam silnik z takim regulatorem.

    Jedyna możliwość to podłączenie całości i test.

    Albo będzie jakaś regulacja, albo silnik będzie "warczał" i się zatrzyma.....

    Podłączenie proste, regulator w szereg z silnikiem.

    Pozdrowienia
  • Poziom 11  
    Czytam odpowiedzi kolegów i głupieję. AVT-1007 podłącza się: faza-faza, zero-zero, silnik: faza-RL, wystarczy zobaczyć opis regulatora. Stosowałem podobne regulatory do silników indukcyjnych, oczywiście zabezpieczenie prądowe i próba. W większości przypadków wszystko było ok i hulało latami. Jeżeli nie zda jednak egzaminu to nie jest konieczny falownik, są dziecinnie proste w montażu sterowniki KDSF/dobrać typ wg. opisu/ lub kity np AVT 1613, oba w cenie ok. 40 zł, I radzę koledze zachować sporo ostrożności bo zabawy z prądem nie są zbyt bezpieczne. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Kupiłem kondensator i silnik nie chce wystartować
    oznaczenia na kondensatorze:
    kutronik 40uF +-5%
    50/60Hz 25/85/21
    SH PO ROHS
    400V~10000h/cl.B
    450V~10000h/cl.C
    proszę o pomoc
  • Poziom 33  
    Podłącz sam silnik z kondensatorem do sieci pomijając ten regulator, wtedy zobaczysz czy silnik działa.
  • Poziom 14  
    podłączałem sam silnik i tylko "buczał"
    zrezygnowałem z regulatora
    Jak podłączyć silnik do regulatora obrotów avt-1007?