Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd identyfikacji procesora Atmega8 BASCOM

karel47 03 Sty 2013 15:18 1662 6
  • #1 03 Sty 2013 15:18
    karel47
    Poziom 13  

Witam.

Próbuję zaprogramować procesor Atmega8 programem BASCOM, przy pomocy programatora: USBasp AVR ATMEL ISP +Podstawka+Taśma (numer 2857630813)
    Przy próbie identyfikacji procesora pojawia się komunikat jak niżej:

Błąd identyfikacji procesora Atmega8 BASCOM

W podstawce programatora znajduje się Atmega8.
    Co ten komunikat w takim przypadku oznacza ?

Jestem początkujący w tym temacie i nie znam zbytnio angielskiego, proszę zatem o wyrozumiałość.

0 6
  • #2 03 Sty 2013 15:36
    sp3ots
    Poziom 35  

Witam !
    Napisz coś więcej, np.
    Jakiego używasz Bascoma AVR nr. ? jeśli masz poniżej 2.x.x.x to ściągnij i zainstaluj nowszą wersję demo ze strony Bascoma.
    Czy zainstalowałeś programator ?
    Czy przekładałeś odpowiednią zworkę w programatorze ?
    Dlaczego w buforze Flash masz same FF FF .. ?

Pozdrawiam. Stefan

0
  • #3 03 Sty 2013 15:42
    pawel200388
    Poziom 17  

Na komunikacie jest napisane, że wybrałeś do zaprogramowania mikrokontroler AT90S2313, a nie Atmega8 :)
    FFki oznaczają, że program nie może odnaleźć pliku :)

0
  • #4 03 Sty 2013 15:49
    karel47
    Poziom 13  

Bascom-AVR 2.0.7.5
    Czy zainstalowałem programator ? Czy chodzi o sterownik programatora, jeżeli tak to zainstalowałem.
    W programatorze mam trzy przełączniki DIP, poprawnie ustawione.
    W tym momencie nie jest jeszcze załadowany do BASCOM-a plik HEX stąd same FF. Po załadowani pliku HEX jest taka sama sytuacja.

Dodano po 2 [minuty]:

pawel200388 napisał:
    Na komunikacie jest napisane, że wybrałeś do zaprogramowania mikrokontroler AT90S2313, a nie Atmega8 :)
    )

Ale czy program nie powinien mi sam zidentyfikować podłączonego procesora ?

0
  • #5 03 Sty 2013 17:17