Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 - Diesel czy benzyna

tomek_410 03 Sty 2013 19:11 8235 3
  • #1 03 Sty 2013 19:11
    tomek_410
    Poziom 14  

    Witam,
    przymierzam się do zakupu samochodu w tym miesiącu. Nabrałem zaufania do marki Audi, ponieważ obecny model 80ka służyła mi aż 20 lat i nadal nie posiada rdzy, a serwisowanie było rzadkie i tanie. Samochód ten to przeżytek, także planuje coś nowszego. Mam dylemat nad dwoma rodzajami A3:
    Audi A3 2.0 TDI 2005 r przebieg 156 000 oraz
    Audi A3 1.6 benzyna 2005 r przebieg 70 000
    Cena mniej więcej oby dwóch taka sama, tylko ten z dieslem bardziej wypasiony w środku. Ogólnie samochód tygodniowo przemierzał będzie ok. 200 km. Czytałem, że model silnika diesla 2.0 nie jest dobrym wyborem, ponieważ może być awaryny. Pojemność 1.9 dla diesla w a3 jest klasycznym wyborem i ogólnie ciężej ten silnik zniszczyć. Druga sprawa to serwisowanie. Wiadome, że naprawa samochodu z benzyną będzie o wiele tańsza, ale za to paliwo sporo droższe. Liczę na wasze doświadczenie i pomocy wyboru samochodu tj. jaki typ silnika, jaka pojemność. Pozdrawiam

    -1 3
  • Pomocny post
    #2 03 Sty 2013 19:27
    Marian B
    Poziom 35  

    "Paliwo sporo droższe" to stereotyp wyrobiny jeszcze za czasów PRL, kiedy benzyna była na kartki, a na dodatek dwa razy droższa od oleju napędowego.
    Obecnie, przeciętny użytkownik samochodu, jeżeli nie używa tego samochodu do transportu zarobkowego, napewno nie kupi samochodu z silnikiem wysokoprężnym, bo to się poprostu nie opłaca. Przecież olej napędowy (w porywach) jest droższy od benzyny, i nie zanosi się na to, że co kolwiek w tym temacie się zmieni. A poza tym, koszty naprawy i koszty eksploatacyjne samochodu z silnikem benzynowym są dużo niższe.
    Jeżeli mogę coś doradzić, to polecam silnik benzynowy o większej pojemności, co najmniej 2.0. Większa pojemność, to nie koniecznie większe spalanie, a komfort podróżowania dużo większy. Poruszam się Octavią z silnikiem benzynowym 2.0 już ponad 13 lat (od początku 2000 r.), i przy rozsądnej jeżdzie można się zmieścić w 6 l/100km poza miastem, i w 8 l/100km w mieście. Duża pojemność daje to, że w razie potrzeby można pocisnąć, a przy jeżdzie z większym obciążeniem nie straszna żadna górka, a przy wyprzedzaniu rzadko trzeba używać niższego biegu, nie trzeba kręcić silnika na wysokich obrotach i stąd niższe spalanie.

    0
  • #3 03 Sty 2013 21:31
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Twoja opinia jak sam napisałeś dotyczy auta sprzed 20 lat.
    Ja bym sobie odpuścił to auto, bo sa lepsze, tańsze, ładniejsze.Blacha to nie wszystko, a tym autem nie będziesz jeździł 20 lat, bo nie wytrzyma.
    Silnik TDI 2,0 to niezbyt udana konstrukcja, a 1,6 B przestarzała.
    Przebiegi aut w dieslu to min 30-40kkm /rok, 8lat=240-320kkm, a benzyna 10-20kkm/rok=80-160kkm, więc nie wierz w bajki, a niektóre diesla robią 60 tys /rok i więcej.
    Dobra rada: zejdź z marki audi, a kupisz auto o klasę lub dwie wyżej, naprawdę komfortowe i kilka lat młodsze niz to audi.

    0
  • #4 04 Sty 2013 14:00
    tomek_410
    Poziom 14  

    Dziękuję za cenne uwagi. Zdecyduje się na silnik benzynowy ze względu na eksploatację oraz koszty utrzymania. Byłbym jeszcze wdzięczny za podanie konkretnych marek i modeli samochodów, które polecacie - mało awaryjne, na rynku można znaleźć dużo części do nich. Nie ma to być samochód duży, ani też za mały - coś typu A3. Budżet 30 tys. Dużo ludzi jeździ z tego co widzę Fordem Mondeo czy Focusem, ale boje się jednak, że ten samochód przypomina raczej plastik. Dodatkowe pytanie, czy polecacie zwykłe silniki czy z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI?

    0