Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projektowanie wyświetlacza widmowego RGB - proszę o porady

dumel111 03 Sty 2013 21:42 1914 13
  • #1 03 Sty 2013 21:42
    dumel111
    Poziom 17  

Witam !

Jestem w trakcie projektowania wyświetlacza widmowego na 10 diodach RGB.
    Obmyśliłem sterowanie diodami, do wysterowania których potrzebuję tylko 13 portów mikrokontrolera.

Projektowanie wyświetlacza widmowego RGB - proszę o porady

Ogólna zasada działania to (aby wyświetlić np. po kolei trzy kolory jednej diody)

1. Ustawić wysoki stan na wyjściu, do którego przez odpowiednie rezystory są podłączone wszystkie trzy katody
    2. Za pomocą odpowiedniego tranzystora włączyć którąś z barw, dodatkowo przez PWM podanego na baze modulowac jej jasnośc.

Z racji że jestem początkującym elektronikiem proszę o porady, czy to wogóle będzie działać, jak szybki tranzystor trzeba dobrać.

Pozdrawiam

0 13
  • #5 03 Sty 2013 22:56
    94075
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 03 Sty 2013 23:11
    szulat
    Poziom 23  

takie multipleksowanie w wyświetlaczu widmowym musiałoby być bardzo szybkie żeby w czasie przesuwania wyświetlacza nie było widać rozbicia kolorów na RGB. nawet jeżeli będzie bardzo szybkie to i tak jest niekorzystne bo dodatkowo tracisz jasność która i tak jest już zmniejszona z samej zasady działania wyświetlacza widmowego (w sensie że jeden rząd ledów musi obsłużyć cały obraz więc jego jasność rozdziela się na całą powierzchnię).

0
  • #7 03 Sty 2013 23:11
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Ja bym posadził tranzystory PMOS na anodach, a katody sterował z mikrokontrolera, chociaż to nieduża różnica. Prawdopodobnie prąd ok. 10 mA na diodę powinien wystarczyć, czyli rzecz ma szansę powodzenia - pod względem elektrycznym.