Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A-klasa W168 1.7 CDI - alternator huczy jak zwiekszyć wolne obroty

04 Sty 2013 09:33 7398 16
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam problem z alternatorem w A-klasie jak jest na wolnych obrotach to strasznie huczy aż przygasza silnik i obroty spadają jak dam troszeczkę gazu przestaje.
    Jest problem z regulatorem napięcia w alternatorze ale wyjąłem go i zawiozłem do speca powiedział ,że dobry tylko szczotki zmienił w nim. Ale jest to samo.
    Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba zwiększyć obroty bo na ssaniu jest ok.
    Czy ktoś wie jak to zrobić?
    Proszę o rady.
  • Spec od Mercedesów
    A co niby regulator napięcia ma do huczenia? Trzeba sprawdzić wszystkie elementy napędzane paskiem - są blisko asfaltu i woda, błoto oraz pył robią swoje. Podniesienie obrotów to będzie przysłowiowe "maskowanie gówna dezodorantem". Spodziewaj się, że w niedługim czasie nagle i gwałtownie dowiesz się, co jest powodem huczenia :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co to za metoda naprawy? Zamiast usunąć usterkę, to ją chcesz ukryć? To jak puszczanie przez głośniki odpowiednio wzmocnionych odgłosów lasu, by zagłuszyć odgłosy maszyn na hali. Albo jak wolisz - leczenie syfa pudrem.
  • Poziom 9  
    To powiedzcie co bo zrobione jest:
    sprzęgło w alternatorze -350zł
    szczotki w alternatorze - 80zł
    łożyska w alternatorze - 120zł
    pompa klimatyzacji - 250zł
    napinacz - 120zł
    wszystkie rolki - 400zł
    pasek - 50zł
    robocizna - 500zł
    Razem 1870zł

    I jak huczało tak huczy już nikt nie wie co zrobić.
    Jeśli macie pomysły co może być to napiszcie.
  • Poziom 39  
    Nie widzę w tym wykazie pompy wodnej.
  • Poziom 9  
    Pompy nie zmieniałem, ale sprawdzana była i nie huczy. Jak zapalę i chodzi na ssaniu to nie huczy jak spadną obroty to zaczyna jak dodam obrotów do 0,9 z 0,7 to przestaje.
  • Poziom 39  
    kamilpiotrmalek napisał:
    Jak zapalę i chodzi na ssaniu
    Na jakim ssaniu, przecież to cdi?
    Stetoskop w rękę i słuchać co huczy.
  • Poziom 9  
    Jak zapalam to ma 1 obrotów po chwili spadają do 0,7.
  • Poziom 39  
    kamilpiotrmalek napisał:
    Jak zapalam to ma 1 obrotów po chwili spadają do 0,7.
    Jak długo utrzymuje te 700 obr/min
  • Poziom 9  
    Różnie 5 sec. a jak całkiem zimny to 1 min.
  • Poziom 39  
    kamilpiotrmalek napisał:
    Różnie 5 sec. a jak całkiem zimny to 1 min.
    Załączone świece żarowe obciążają alternator.
    To koło pasowe na pewno zmienione i właściwe założone.
  • Poziom 9  
    Ale to właśnie jak zapale to jest OK przez 5 sec. a później zaczyna huczeć więc jak to możliwe ,że świece po zapaleniu może chwile obciążają ale po jakimś czasie się wyłączają.
    Jak się mylę to mnie poprawcie.
  • Poziom 42  
    Tak jak było wcześniej, stetoskop/defektoskop....ustalić źródło 100% hałasu....
  • Poziom 9  
    Stetoskop taki lekarski może być? Bo mógłbym od taty taki wziąć.
    Jeśli tak to czy mam go przykładać do obudowy alternatora i pompy klimatyzacji?
  • Poziom 42  
    kamilpiotrmalek napisał:
    Stetoskop taki lekarski może być?

    trans-serwis napisał:
    Stetoskop w rękę i słuchać co huczy.

    autoas napisał:
    stetoskop/defektoskop

    kamilpiotrmalek napisał:
    Jeśli tak to czy mam go przykładać

    Do serca swojego oczywiście....
  • Poziom 9  
    Ma ktoś jakie pomysły co zrobić lub co to może być??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamykam, dostałeś już właściwe odpowiedzi, że je ignorujesz, Twoja sprawa.