Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra c - który silnik diesla?

boberek1987 04 Sty 2013 12:30 56547 16
  • #1 04 Sty 2013 12:30
    boberek1987
    Poziom 11  

    Witam wszystkich forumowiczów. Szykuje się do kupna Vectry C z silnikiem diesla. Poczytałem trochę na różnych forach ale mam mieszane uczucia. Najlepiej bym chciał 1.9 CDTi 120KM lub 150KM z 2004 bądź 2005 a jak się uda to 2006 roku ( do dyspozycji 20tyś)co o nich myślicie. Dużo osób pisze że ten 150KM to taki na maxa wyciągnięty silnik 120 konny, jednak trochę żwawszy. Szukam także bez DPF-u z wiadomych powodów. Jesteście w stanie powiedzieć który z nich będzie bez filtra cząstek stałych, ma to jakieś oznaczenia czy po prostu mam dzwonić i pytać się co i jak? Co myślicie o jednostce 1.9 CDTi? to już jest na pompo wtryskach? W ogóle ogólnie chciałbym się dowiedzieć jak wam się użytkuje tego opelka i czy ten silnik którego szukam to dobry wybór czy lepiej coś innego diesel-owego wybrać? Pozdrawiam

    0 16
  • #2 05 Sty 2013 18:10
    lufka79
    Poziom 8  

    Ja posiadam vectre 2005r 1.9 cdti 150 km brat miał 120km z 2007r więc mam porównanie. Moja obecnie ma 232tys km i pojawia się stukania dwumasy, poza tym czyściłem EGR ,który się poprostu zapycha dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie zaślepki w celu zmniejszenia przepływu spalin, to samo występuje w 120km silniku. Spalanie praktycznie takie samo moze 0,5 l większe niż w 120km natomiast elastycznaść silnika przepaść. Problemu z DPF-em nie miałem nigdy poprostu od czasu do czasu dostaje dobrze po obrotach i wszystko jest ok. Ogólnie polecam vecte z dieslem 1,9 w każdej mocy jest naprawde bez awaryjny.

    -2
  • #3 06 Sty 2013 17:29
    boberek1987
    Poziom 11  

    No właśnie tak jak pisałem, czytałem o tych dieslowych silnikach opla i każdy chwali ten 1.9 CDTi. Dodatkowo bardzo duża różnica w mocy prawie 30KM, więc jak na tą masę samochodu to pewnie jest o wiele żwawszy niż ten 120KM. Twój brat w tym 120KM ma DPF? Nie miałeś nigdy problemu że jeździłeś na małe dystanse i potem filtr się zapychał? Bo tam ludzie się skarżą że jeśli się nie robi od czasu do czasu dużych dystansów to filtr jest "jakby" nie przepalony i wtedy robią się problemy. No chyba że dobrze dociskasz pedał gazu. A mam takie pytanie jeszcze, a mianowicie nie miałeś żadnego problemu, czy twój brat, z elektroniką w zimę. Kilku koleszków mówiło że w zimę im się vectra zaczęła sypać nie znam dokładnej przyczyny no ale wole się zapytać czy to tylko pojedyncze wypadki czy tak już viki ma? Co do EGR to każdy narzeka dużo kosztuje taka regeneracja(czyszczenie) lub ta przeróbka co o niej pisałeś? A co do spalania to tak naprawdę ile ono wynosi? Ja też że tak powiem nie mam zbyt lekkiej nogi więc chciałbym się przekonać czy dużo wychodzi? Tak w trasie jak i na mieście? Duża różnica jest w zimę niż wiosną?

    2
  • #4 06 Sty 2013 21:58
    lufka79
    Poziom 8  

    Tak różnice mocy czuć niby 120 km jest wystarczające, ale mam potwierdzenie ,że 150 jest mocniejsza a spalanie to same. On dpf u siebie nie miał mój nigdy nie zapchał się trasa codzienna to 22 km w jedna stronę do pracy większe dystanse sporadycznie. Po prostu od czasu do czasu biorę auto na szybszą wycieczkę i problemu nie mam. Jak ktoś jezdzi 3km dziennie w mieście,albo na obrotach do 1800 to taki problem wystąpi i wtedy dpf sie im zapycha. Więcej problemów u dpf piszą ludzie, którzy z nim nie mieli styczności. Tacy internetowi fachowcy :) Brat przejechał już 4 zime moja 2 i powiem Ci ze jedyny problem w mojej to padł czujnik parkowania z tyłu mam kombi a one sa fatalnie zabezpieczone przed wodą, ale na tym problem el. się kończy. Czyszczenie kosztuję mnie ok. 1.5 godziny czasu a przeróbka polega na włożeniu ,,podkładki" nie mogę wstawić linku ale podaje Ci nick z allegro on ma podkładki bram-pol. Czyszczę go co pół roku nigdy nie wymieniałem na nowy brat czyścił raz w roku też nigdy nie wymieniał na nowy. Co do spalania u mnie średnie wynosi 6,8 teraz latem jest mniej, ale ogólnie więcej niż 7 nie spaliło mi nigdy więc jak na 150 km silnik i tą bude dla mnie rewelacja. W trasie na 6 biegu włączony tempomat 130 na liczniku komputer pokazuje 5,2l. Jak byś chciał coś więcej się dowiedzieć chętnie pomogę.

    0
  • #5 08 Sty 2013 19:48
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli dobrze myślę to są to silniki FIATa 1.9 JTDm... Wersja 120KM jest 8V, wersja 150KM jest 16V. Oba mają koła dwumasowe i turbiny VNT. Nie ma sensu kupować Diesla do miasta, zwłaszcza z DPFem, taki silnik musi się zagrzać, a żeby się zagrzał trzeba przejechać przynajmniej te 5-7km (i wypada, żeby przynajmniej 60-70% tras było nie krótszych niż ten dystans). Wbrew opinii "deptanie" też mu szkodzi, bo zabije się sadzą.

    0
  • #6 08 Sty 2013 20:00
    boberek1987
    Poziom 11  

    A to wszystkie roczniki silników 1.9 CDTi 120KM i 150KM są odpowiednio 8V i 16V? Autocentrum jakby podaje że dopiero po 2005 roku tak się dzieje? Może Wy wiecie lepiej? W sumie jeśli tak by było to za 120KM przemawia tańsza eksploatacja np rozrząd i osprzęt silnika, no a znów za 150KM lepsza elastyczność i przyspieszanie przy prawie takim samym spalaniu.

    3
  • #7 08 Sty 2013 21:29
    tzok
    Moderator Samochody

    W Oplach się zbytnio nie orientuję, ale w Fiatach 1.9 JTDm 8V 120KM jest "okrojoną wersją" 1.9 JTDm 16V 150KM (to jest stary 1.9 JTD 115KM z wtryskiem MultiJet, takim jak w silnikach JTDm 16V). Nie wiem jednak czy Opel nie miał też 1.9 16V 120KM.

    ***

    W Oplach były stosowane następujące silniki 1.9CDTi:
    Z19DTL - 8V 100KM (Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B)
    Z19DT - 8V 120KM (Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B)
    Z19DTJ - 16V 120KM (Astra H)
    Z19DTH - 16V 150KM (Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B)

    4
  • #8 09 Sty 2013 09:24
    boberek1987
    Poziom 11  

    No to z tego wynika że wszystkie wersje opla vectry c 1.9CDTi 120KM są 8V i nie zależy do od rocznika. A możesz coś powiedzieć o awaryjności tych silników? Zarówno 120KM jak i 150KM?

    7
  • #9 10 Sty 2013 17:15
    boberek1987
    Poziom 11  

    Koledzy czy którykolwiek z tych silników ma rozrząd na łańcuchu?

    4
  • #10 10 Sty 2013 18:46
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie, ale chyba niewielka strata, bo np. 1.3 JTDm jest na łańcuchu i w moim Puncie po 90 tys. km był do wymiany.

    0
  • #11 10 Sty 2013 19:43
    boberek1987
    Poziom 11  

    A jak pisałeś Kolego o tym 150KM z wtryskami Multijet to one są bardzo awaryjne i kosztowne do wymiany? To są pompo wtryski? Ile ich jest?

    0
  • #12 10 Sty 2013 20:11
    AndM
    Poziom 17  

    Witam.
    Pompo wtryskiwacze były stosowane w silnikach z grupy Volkswagena , natomiast 1,9 CDTi to silnik Fiata , który zbiera dużo pochwał. Jest to technika common rail. Wtryskiwaczy jest tyle, ile jest cylindrów.
    Pozdrawiam.

    1
  • #13 10 Sty 2013 21:46
    77omega
    Poziom 13  

    Silniki są takie same właśnie pochodzące od fiata, montowane w oplach i jeszcze w saabach, różnica 120 koni 8 zaworowy, 150 koni 16 zaworowy.

    Oba silniki bardzo dobre, mało awaryjne, wymiana rozrządu jest bardzo prosta i niezbyt droga w obu wersjach, kolo dwumasowe wytrzymuje tyle co w innych dieslach (bardziej zależy od stylu jazdy), EGR tak samo jak w innych dieslach jak przeczyścisz raz na rok to nie będzie zawodził, z elektroniką niema za dużo problemów jeśli nie był składany z dwóch innych.

    Auto nieskomplikowane i warte polecenia.

    1
  • #14 12 Sty 2013 21:21
    void305
    Poziom 9  

    Jak wygląda sprawa z zawieszeniem tzn. czy jest ono wielowahaczowe i sprawa korozji?

    1
  • #15 21 Sty 2013 14:08
    boberek1987
    Poziom 11  

    Jeżeli chcesz poczytać o Vectrach, rodzajach zawieszeń, historii powstania, poradach technicznych i użytkowych to polecam stronkę:
    http://www.vectra-unlimited.pl/
    Tam znajdziesz wszystko i dodatkowo masz dostęp do forum.

    3
  • #16 24 Kwi 2013 20:39
    marek14011970
    Poziom 7  

    Witam ja posiadam Opla Signum z motorem 1.9 cdti 120 KM i ma przejechane 310 tyś i nadal bardzo dobrze się sprawuje.

    3
  • #17 25 Kwi 2013 10:05
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jakoś nikt nie napisał o padających klapach zawirowujących w kolektorach ssących- w razie awarii całość do wymiany- dotyczy 150KM 16V

    4