Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - Nowa moc internetu - Problemy z internetem Nowa moc internetu

04 Sty 2013 16:29 5298 24
  • Poziom 9  
    Witam jakieś 2 miesiące temu zdecydowałem się na internet z Neostrady była to nowa usługa ''Nowa moc internetu" do 10 Mb za 49zł/mieś. Firma orange doradziła mi zakup rutera Sagemcom F@st 2704 modem WiFi ADSL który zakupiłem za 49zł i podłączyłem. Od początku były z tą usługą problemy. Po pierwsze problem z rejestracją która powinienem sam wykonać a zrobiło to orange bez mojej wiedzy. Jednak największym problemem jest tracenie sygnału po godzinie 20.00. Rano internetu też nie ma zauważyłem jednak że gdy wykonam połączenie z telefonu stacjonarnego internet sie pojawia ale nie zawsze to pomaga. Usterkę zgaszałem już kilkakrotnie (5,6 razy nie wiem dokładnie bo przestałem liczyć) technik był w domu chyba ze 4 razy ale nigdy nic nie zdziałał. Pan technik twierdził ze jest za duża szybkość, tłumienie (od centrali 5km) i że to przez to te problemy. Bez mojej zgody firma orange zmiejszyła szybkość do 2Mb niby na próbę czy to coś pomoże. Poprawiło się tylko tyle że gdy się budziłem to internet był ale po godzinie 20.00 ponownie traciłem sygnał.
    Chciał bym bardzo żeby mi ktoś doradziła co mam robić dzwonić dalej i zgłaszać usterkę (połączenia płatne chyba ze 30 zł przedzwoniłem) Dziś dzwoniłem i nalegali żebym wyraził zgodę na zmiejszenie szybkości do 1Mb ale skąd mam wiedzieć że wtedy problemy znikną. Można napisać jakąś skarge ?? Jeśli tak to w jaki sposób i gdzie to złożyć ?? Proszę o pomoc bo za niedługo zwariuje z tym internetem :) dziękuje z góry za pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 37  
    100Witek100 napisał:
    ''Nowa moc internetu" do 10 Mb


    Zapewne w umowie jest zawarte że prędkość od 1 mb/s do 10mb/s

    Dodano po 2 [minuty]:

    100Witek100 napisał:
    Po pierwsze problem z rejestracją która powinienem sam wykonać a zrobiło to orange bez mojej wiedzy.


    Co masz tutaj dokładnie na myśli ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Zarejestrowali mnie ponieważ ja w tym czasie nie miałem sygnału internetu. A rejestracji powinienem dokonać sam. Myślę że chodziło o pieniądze czym wcześniej sie zarejestruje tym więcej pieniędzy zapłacę :( A w umowie jest napisane do 10Mb dlatego potrzebują mojej zgody żeby zmiejszyć do 1Mb:)
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Poproś Operatora o sprawdzenie łącza, ewentualnie zmienią przebieg w celu poprawienia jakości świadczenia swojej usługi - aktualnie najniższa opcja - zapytanie możesz złożyć mailowo ze strony operatora / zakładka kontakt - bez kosztów
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    @100Witek100
    muszę cię zmartwić. Nic nie zdziałasz. Podpisałeś umowę, że zgadzasz się na internet o prędkości 1 Mb/s, więc ciesz się, że dostajesz więcej. Co do obcięcia transferu, to dokonuje się to obcięcie automatycznie na skutek działania programu Dynamic Line Management, który został wprowadzony przez TP i który zostanie narzucony wszystkim innym operatorom, którzy oferują usługi internetu na kablach TP.
    Gdy czytałem dokument opiewający zalety wprowadzenia DLM to zgrzytałem ze złości zębami. Generalnie chodzi w nim o udupienie klienta z możliwie jak najniższą szybkością internetu, aby przy minimalnym nakładzie inwestycyjnym, upchnąć jak najwięcej klientów na jednej linii/centrali, aby urządzenia które są tam zainstalowane dawały sobie radę z transferem.
    Sam zostałem ordynarnie zrobiony w wała przez pracowników orange, którzy na gębę obiecywali mi minimum 6 Mb, a obecnie cieszę się jak mam 3. Upload jest tak żałosny, że jak mam wysłać cokolwiek to zapuszczam wysyłanie nocą, bo ping na kilka godzin skacze mi do 3 sekund.
    Na szczęście wykazałem czujność i zapłaciłem 10 zł więcej, żeby za rok móc od nowa wybrać dostawcę. I wiem, że nie będzie to orange.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    @ulmus, nie do końca zgadzam się z Twoją opinią o pracownikach , mianowicie rozmowę można zawsze osłuchać , myślę że były robione pomiary podczas rozmowy z Tobą przez doradce . Zawsze można zgłosić prośbę o sprawdzenie dlaczego są niższe parametry . Natomiast odnośnie dokumentu "opiewający zalety wprowadzenia DLM ......" Nikt niczego nie narzuca, jedynie ustawiany jest próg maksymalnej możliwej synchronizacji na danym łączu.
  • Poziom 9  
    Dziękuje za odpowiedzi :) Ale czy może wie ktoś co zrobić aby ten sygnał nie został przerywany co drugi dzień o 20.03.( jest to strasznie denerwujące) Technicy co byli u mnie nic nie zdziałali nie wiem czy sie nie znają czy nie wiedzą faktycznie co z tym zrobić. Aktualna prędkość łącza to 3Mb/s taka prędkość mi wystarcza tylko co zrobić z tym traceniem sygnału po 20???
    Proszę o pomoc:)
  • Pomocny post
    Moderator - Sieci, Internet
    100Witek100 napisał:
    20???
    Proszę o pomoc:)

    Nic nie możesz zrobić, to normalne w tej usłudze. Resetuje się połączenie i zmienia się adres IP. Jedyne rozwiązanie to wykupienie stałego IP (usługa DSL w telekomunikacji).
  • Poziom 31  
    jimasek napisał:
    100Witek100 napisał:
    20???
    Proszę o pomoc:)

    Nic nie możesz zrobić, to normalne w tej usłudze. Resetuje się połączenie i zmienia się adres IP. Jedyne rozwiązanie to wykupienie stałego IP (usługa DSL w telekomunikacji).


    Witam.

    Nie zgodzę się z Tobą. Zmiana IP dokonuje się w równych określonych odstępach czasu. Idąc za twoim tokiem myślenia to problemy z internetem były by przez cały dzień. A z tego co autor pisze to rozłączanie internetu następuje około godziny 20.00. Wydaje mi się ,że może być o tej porze przeciążenie węzła i takie problemy mogą występować. Albo jest jakaś usterka w kablu w co wątpię bo gdyby była jakaś awaria na kablu to by problemy z internetem była przez cały okres.
    Najlepiej dla pewności to jest dokonanie pomiarów przez służby techniczne TP Orange.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy wykupienie usługi DSL zmieniło by coś? Trudno powiedzieć.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Grzegorz740 napisał:
    Wydaje mi się ,że może być o tej porze przeciążenie węzła i takie problemy mogą występować.


    To masz ciekawe podejrzenie , bo Ci kolego powiem że u mnie usługa restartowania adresu IP jest ok godz 24.00 czyżby też o tej porze było przeciążenie na węźle?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    wojtek2803 napisał:
    Grzegorz740 napisał:
    Wydaje mi się ,że może być o tej porze przeciążenie węzła i takie problemy mogą występować.


    To masz ciekawe podejrzenie , bo Ci kolego powiem że u mnie usługa restartowania adresu IP jest ok godz 24.00 czyżby też o tej porze było przeciążenie na węźle?


    A to zależy do jakiego węzła jesteś podpięty. Akurat ,że u ciebie jest ok to nie znaczy ,że na węźle autora postu takiego przeciążenia nie mam.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Kolego o czym Ty mówisz ?? Słyszałeś o zmiennym IP w neostradzie
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    wojtek2803 napisał:
    Kolego o czym Ty mówisz ?? Słyszałeś o zmiennym IP w neostradzie


    Tak słyszałem. Jak miałem Neostradę to podczas jednego połączenia zmieniane miałem IP kilka razy. Podczas tej zmiany internet miałem bez przerwy.
    Może teraz się to zmieniło. Jak jest teraz to nie wiem.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Grzegorz740 napisał:
    Jak miałem Neostradę to podczas jednego połączenia zmieniane miałem IP kilka razy


    Ja mam raz na dobę od dawien dawna. Chyba że wypnę ruter z prądu to wtedy mam za każdym razem inne IP
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    wojtek2803 czyli się w ostatnich kilku latach zmieniło. Na samym początku jak miałem możliwość zainstalowania Neostrady miałem tak jak napisałem.
  • Poziom 9  
    Witam:) wczoraj urwało mi sygnał internetu około godziny 22.00 nie wiem dokładnie bo już spałem. Gdy sie obudziłem internetu nadal nie było dopiero gdy wykonałem połączenie z telefonu stacjonarnego sygnał sie pojawił. Mówicie że to restartowania adresu IP ale dlaczego całą noc nie mam internetu?? Dlaczego ten restart musi być gdy jest mi internet najbardziej potrzebny? Nie mogło by sie to odbywać ok 24.00 gdy z niego nie korzystam?? Macie Jakiś sposób na ten problem?? Bardzo proszę o pomoc i dziękuje za poprzednie odpowiedzi:)
  • Moderator - Sieci, Internet
    To już zależy od konfiguracji routera czy łączy się ponownie w automacie. Daj screen-a z konfiguracji połączenia.
  • Poziom 31  
    100Witek100 napisał:
    Witam:) wczoraj urwało mi sygnał internetu około godziny 22.00 nie wiem dokładnie bo już spałem. Gdy sie obudziłem internetu nadal nie było dopiero gdy wykonałem połączenie z telefonu stacjonarnego sygnał sie pojawił. Mówicie że to restartowania adresu IP ale dlaczego całą noc nie mam internetu?? Dlaczego ten restart musi być gdy jest mi internet najbardziej potrzebny? Nie mogło by sie to odbywać ok 24.00 gdy z niego nie korzystam?? Macie Jakiś sposób na ten problem?? Bardzo proszę o pomoc i dziękuje za poprzednie odpowiedzi:)


    Witam.

    Po tym co napisałeś to jest coś nie tak z tą Neostradą. Raczej nie ma wpływu zmiana adresu IP. Usterka jest po stronie operatora. Albo jest coś z siecią albo z modemem ADSL. Też może się dziać coś z mikrofiltrem w co wątpię.
    Jedynym wyjściem jest jest jak zadzwonisz na błękitną linię i zgłosisz awarię. Jak przyjdą monterzy to powiedz im ,że masz okresowe przerwy dostępu do internetu. Możesz im zasugerować aby sprawdzili modem , mikrofiltr i aby dokonali pomiaru linii ( kabla ). Bo może być coś nie tak z linią. Można też wsiąść pod uwagę uszkodzenie DILAM - u montowanego na centrali , koncentratorze.
    Ale to można stwierdzić tylko poprzez dokonanie odpowiednich pomiarów, odpowiedniego sprawdzenia przez służby techniczne.

    Dodano po 5 [minuty]:

    jimasek napisał:
    To już zależy od konfiguracji routera czy łączy się ponownie w automacie. Daj screen-a z konfiguracji połączenia.


    Tu akurat to nie jestem pewien czy to ma wpływ , bo skoro dostęp do internetu pojawia się okresowo. Tak jak autor wspomniał w ostatnim poście ,ze o 22 wystąpiło brak połączenia z internetem i trwało to przez cała noc. Wydaje mi się,że jest coś nie tak albo z modemem albo z siecią.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    100Witek100 napisał:
    Gdy sie obudziłem internetu nadal nie było dopiero gdy wykonałem połączenie z telefonu stacjonarnego sygnał sie pojawił

    Typowy objaw złego styku na złączu. Przepływ prądu stałego poprawia sytuację na jakiś czas. Gdybyś miał internet bez telefonu (naked) to szybciej znaleźliby tą usterkę -w takim przypadku po zerwaniu już by się nie podniosło. Trudne uszkodzenie do lokalizacji ale może uda się monterom trafić za pierwszym razem.
  • Poziom 31  
    Tak jak napisałeś andk1eltd jedynym wyjściem dla autora jest zasugerowanie monterom aby sprawdzili dokładnie styk na wszystkich łączówkach począwszy od szafy a skończywszy na instalacji w budynku, mieszkaniu. Bo jak to jest ciężkie uszkodzenie do zlokalizowania to można usterki szukać w nieskończoność.

    Dodano po 2 [minuty]:

    100Witek100 jak się trochę znasz na elektryce to sprubu sam sprawdzić instalację u siebie czy nie ma gdzieś poluzowanych przewodów jak są to je popraw dokręć śrubki ewentualnie jak są.
  • Poziom 9  
    Witam Ponownie :) Jak już wcześniej pisałem usterkę zgłaszałem chyba ok 10 razy z tego technik był u mnie ze 5 razy. Za pierwszym razem posprawdzał puszkę na ścianie na słupie i kable w domu ale nic to nie pomogło. Następnie sprwdzano całą linie od samej centrali ( przynajmniej mówił tak technik że sprawdził) Badał tłumienie i mówił że jest bardzo duże ( ponad 60 .... nie pamiętam w jakich sie jednostkach to określało :( ) I nadal nic nie pomogło. Tak jak doradził mi Grzegorz740 posprawdzam dziś połączenia kabli założę też inny mikrofiltr. Może akurat coś pomoże:)
  • Poziom 31  
    100Witek100 posprawdzaj wszystko u siebie. Może akurat to pomoże. Możesz jeszcze u siebie spróbować wymienić kabel na nowy. Może z nim jest coś nie tak.

    A jak by to nic nie pomogło to naciskaj operatora dzwoń aby usunęli usterkę. Niech jeszcze raz sprawdzą dokładnie połączenia na słupie i w puszcze na budynku. Może sam sprawdź połączenie w puszcze na budynku . W puszcze na budynku sprawdź połączenia kabla ze słupa z przewodem z budynku. Jak są na śrubki w kostce skręcone to rozkręć je dokładnie oczyść przewody załóż nową kostkę. Może to pomoże. Na słupie nic sam nie sprawdzisz gdyż skrzynka jest zamykana.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
    Witam wszystkich serdecznie. Mam wieloletnie doświadczenia z Neostradą - korzystam z niej od chwili,gdy się ta usługa pojawiła i może moje spostrzeżenia komuś się przydadzą. Przechodziłem przez kolejne oferty Działu Promocji TP i obecnie miłościwie nam panującego Orange. Jak okazało się w praktyce oferta Neostrady 10 Mb w wielu miejscach jest nierealna ze względu na fatalny stan kabli. Bardzo dobrze jest, gdy jesteśmy blisko węzła i w dodatku kable były położone niedawno. Jeżeli kable mają już lata (powyżej 10 lat u mnie) i jeszcze w dodatku były naprawiane - to jest źle. Korzystając z oferty operatora wykupiłem opcję 10 Mb, jako zwierzę przezorne, po uprzednim upewnieniu się, że w moim miejscu zamieszkania taka transmisja będzie realna. Pani z marketingu oddzwoniła po pół godzinie z informacją, że według działu technicznego będzie OK. Po miesiącu ciągłego zrywania transmisji przez różne testowane modemy (Livebox 1 i 2 i co w rękę wpadło od innych producentów) przyjechała ekipa. Ludzie sensowni, zrobili pomiary: tłumienie na kablu 40, błędów więcej niż ustawa przewiduje. Zmiana szybkości na 4 Mb. Po 2 tygodniach znowu wizyta i zmiana na 2 Mb. Przy 2 Mb chodzi jak burza, nic się nie wiesza, nie stuka, nie puka. Jak szczerze technicy powiedzieli przy drugiej wizycie, szybciej w mojej okolicy nie ma szans (4100m od węzła). Tak więc po mniej więcej 2 miesiącach wróciłem do takiej prędkości, jaką miałem. Jakie były objawy? Częsta utrata synchronizacji (Livebox 1 pyka przy tym jakimś przekaźnikiem czy innym ustrojstwem, miga lampkami i spać nie daje). Po utracie synchronizacji nowe IP - tak jak przy nowym połączeniu. Speed test okazuje raz 1 Mb raz 4.7 Mb.
  • Poziom 31  
    Witek23 zgadzam się z tobą. Autor nic nie napisał czy były dokonywane jakiekolwiek pomiary przez techników z Orange. Problemy autora mogą też wynikać ze złej jakości kabla. Jak na razie nie wiemy tego. Autor milczy. Ale jakość kabla też ma wpływ na to o czym autor pisał w swoim poście.

    Nie wiadomo kiedy była ta sieć wykonywana. Jak kabel jest dobrze naprawiony to nie powinno być problemów. Jest jeszcze taka możliwość aby prze krosować na inną parę, może to by przyniosło jakiś pozytywny efekt.
  • Poziom 9  
    Grzegorz740 napisał:
    Witek23 zgadzam się z tobą. Autor nic nie napisał czy były dokonywane jakiekolwiek pomiary przez techników z Orange. Problemy autora mogą też wynikać ze złej jakości kabla. Jak na razie nie wiemy tego. Autor milczy. Ale jakość kabla też ma wpływ na to o czym autor pisał w swoim poście.

    Nie wiadomo kiedy była ta sieć wykonywana. Jak kabel jest dobrze naprawiony to nie powinno być problemów. Jest jeszcze taka możliwość aby prze krosować na inną parę, może to by przyniosło jakiś pozytywny efekt.



    Witam:) Pisałem już wcześniej że technicy sprawdzali całą linie , mierzyli tłumienie ok 60db od centrali jestem ok 5000m. Linie telefoniczne były zakładanie dawno na pewno 10 lat minęło:/ Wczoraj zgłosiłem usterkę jeszcze raz. Zadzwonił do mnie jakiś pan i powiedział że sie postara z tym uporać poprzez zmiejszenie szybkości. Zobaczymy czy coś zdziałał. Dziś szybkość internetu według speedtestu wynosi 2.5Mb. :) Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)