Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2.5 CRD '03 - Pobór prądu

04 Jan 2013 18:01 12945 13
  • Level 22  
    Witam mam taki kłopot z samochodem jak w temacie. Podczas postoju pobiera ciągle 0,5-0,55A. Chociaż nie jest to tak dużo, ale aku niedomaga po ok. 2-3 dniach postoju.
    Znalazłem teoretycznie winny obwód, tylko, że to Chrysler i nigdzie nie mogę znaleźć od czego on może być? Tak wygląda skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską i bezpiecznik którym się interesuje:
    Chrysler Voyager 2.5 CRD '03 - Pobór prądu
    Na pewno ma związek z zegarami, po jego wyjęciu zegary są wyłączone.
    Wie może ktoś od czego dokładnie jest ten bezpiecznik? Może ktoś posiada rozpiskę bezpieczników do takiego Chryslera.

    Nie wiem jak w Chrysle'rze, ale nawet po zamknięciu samochodu podświetlone są cyfry od przebiegu i może tu jest cała przyczyna. Myślałem o mikrowłączniku w zamku, ale światło wewnętrzne działa jak należy, chyba, że tu są dwa oddzielnie na oświetlenie i ewentualnie na jakiś moduł, żeby załączać/rozłączać cyfry przebiegu, jak np. w Audi? Tu liczę na podpowiedź kogoś kto już dłubał przy Chryslerach i podpowiedziałby co nieco...
    Jeśli idę w złym kierunku czego ewentualnie może być to wina?
    Pozdrawiam
  • Level 14  
    Kluczyk ze stacyjki w dobrym położeniu wyciągasz?
  • Level 12  
    Po jakim czasie mierzyłeś pobór?
    Ma fabryczny centralny? Mierzyłeś na zamkniętym aucie?
    Sprawdzałeś alarm, syrenkę, radio itp. pożeracze?
  • Level 22  
    Właśnie kluczyk też mnie interesował. Bo tak jakby nie odbijał bębenek, ale pomyślałem, że może taki już jego natura i tak fabryka przykazała.
    W Chryslerze można wyciągać w różnych położeniach?
    Wszystko jest w oryginale. Mierzyłem na zamkniętym i otwartym autku, bez zmian. Czekałem ok. 5 min, może troche mniej przy każdym pomiarze.
    Generalnie jest coś nie tak z obwodem, który zasila powyższy bezpiecznik. Na pewno jest mn do zasilania licznika.
  • Level 23  
    Wyciągasz klucz ze stacyjki w złym polożeniu.Musi być wyjęty na pierwszej pozycji od oporu, masz tam na obudowie taką kreskę i wtedy wyciągasz.
  • Level 21  
    Dokładnie jak pisze przedmówca - w złym położeniu. Podświetlenie zegarów to potwierdza.
    Ja mam tak powyrabiane zapadki, że w KAŻDYM położeniu mogę wyjąć kluczyk.
    Obracając kluczyk odwrotnie do wskazówek zegara należy wyłączyć w przedostatniej pozycji.
  • Level 2  
    Prawdopodobnie wyciągasz kluczyk w zlym polożeniu. Sprobuj uruchomic auto ,wlaczyc radio ,nastepnie wylacz samochod. Po wylaczeniu samochodu i wyjeciu kluczyka radio jeszcze przez chwile powinno dzialac po otwarciu drzwi radio powinno sie wylaczyc to znaczy ze kluczyk jest prawidlowo wyjety.
  • Level 9  
    Witam podłącze się pod temat bo mam prawie identyczny problem i już nie wiem co dalej mam z tym robić
    Nowy aku po 2-3 dniach zostaje wyczerpany
    po pomiarach wyszło że po wyciągnięciu bezpiecznika zaznaczonego na żółto (pozwoliłem sobie skorzystać ze zdjęcia kolegi aron20000) cały problem znika i aku trzyma cały czas

    Chrysler Voyager 2.5 CRD '03 - Pobór prądu


    Niestety nie działa również radio, centralny zamek i ... pewnie coś co jest przyczyną

    uprzedzając...
    kluczyk wyciągam we właściwej pozycji (radio sie wył. po otwarciu drzwi, licznik km gaśnie ) Niestety brzęczy to coś od otwartych drzwi
    odłączyłem radio i wszystkie wtyczki idące do każdych drzwi oraz tylnej klapy i nadal jest pobór prądu
    wiec wspomniany bezpiecznik jeszcze od czegoś jest
    i tu własnie potrzebuje pomocy bo powoli nie mam siły do tego auta
    Od czego jest bezpiecznik zaznaczony na żółto ?
  • Level 21  
    Brzęczyk sygnalizuje również niewyciągnięty kluczyk tzn. oprócz odpowiedniej pozycji do wyciągania są w stacyjce styki które "informują" komp o wyciągniętym kluczyku.
    Prawdopodobnie masz je uszkodzone, i tam trzeba zacząć.
    Bezpiecznik nr.14 (15amp) BCM (stop, kierunki, konsola sufitowa, radio, zmieniarka, SKIM, ATC, wzmacniacze audio).
  • Level 9  
    Zbychul wrote:
    Brzęczyk sygnalizuje również niewyciągnięty kluczyk tzn. oprócz odpowiedniej pozycji do wyciągania są w stacyjce styki które "informują" komp o wyciągniętym kluczyku.
    Prawdopodobnie masz je uszkodzone, i tam trzeba zacząć.


    Czyli zacząć teoretycznie od stacyjki z tego zestawu
    http://allegro.pl/stacyjka-kluczyk-komplet-chrysler-voyager-2-5-crd-i2927424892.html
    czy razem z tym body komputerem to wymieniać?


    Zbychul wrote:
    Bezpiecznik nr.14 (15amp) BCM (stop, kierunki, konsola sufitowa, radio, zmieniarka, SKIM, ATC, wzmacniacze audio).


    Tylko, że po wyjęciu tego bezpiecznika nie działa tylko radio CD (oryginał) i centralny zamek.
    -stop, kierunki działają (przy wyjętym bezpieczniku);
    -konsoli sufitowej, zmieniarki i wzmacniacza brak w wyposażeniu;
    -Skim, Atc - tu nie mam pojęcia, co to.
  • Level 21  
    Nie no, zaraz wymieniać. Zajrzeć, usunąć usterkę choćby prowizorycznie, ewentualnie dopiero kupić.
    Co do bezpiecznika, to taka rozpiska jest w oficjalnej instrukcji :(
  • Level 21  
    Wg poniższego schematu, po wyjęciu kluczyka w odpowiedniej pozycji, zewrzyj ze sobą piny 1 i 2 stacyjki. Jak pomoże, to masz pewność co do przyczyny.
    Chrysler Voyager 2.5 CRD '03 - Pobór prądu
  • Level 9  
    dzięki wielkie , wieczorem sprawdzę i napisze co z tego wyszło
  • Level 9  
    Nie wiem czy problem już rozwiązaliście ale może ktoś jeszcze będzie miał podobny i może skorzysta .
    Ja obstawiam na 99% ze klucz wyciągacie w złej pozycji (wiem ze ta odpowiedź już padła ) ale jest tu mały "myk"
    - kolo stacyjki jest taki szary przycisk który trzeba nadusić i trzymać . Wtedy da się kluczyk cofnąć o jeszcze jeden "skok" i wtedy pobór powinien spaść PRAWIE do zera