Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[AT90S2313][avr-gcc] - Stoper - konfiguracja przycisków

pawelf1206 04 Sty 2013 18:03 2043 6
  • #1 04 Sty 2013 18:03
    pawelf1206
    Poziom 9  

Witam
    Jestem dosyć początkującym w tym temacie. Próbuje skończyć stoper ale stanąłem na pewnym małym problemowym dla mnie punkcie. Program działa, odlicza, zeruje się, zatrzymuje i staruje ale... Obecnie START oraz RESET jest pod PD1 natomiast STOP jest pod PD0. Chciałbym aby START oraz STOP były pod jednym przyciskiem tylko nie mogę sobie z tym poradzić. Układ zamodelowałem w Proteusie. Sprawdzany również był na AVT3500.
    Pętla while na końcu.
    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 6
  • #3 04 Sty 2013 19:15
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Testowanie przycisków w main to nie jest dobry pomysł. Zrób to raczej w procedurze przerwania wyświetlacza. Program nieskomentowany - nie wiadomo jak często są zgłaszane przerwania wyświetlacza, więc trudno coś dalej konkretnie wymyślać. Ogólnie w co którymś przerwaniu wyświetlacza wypada wsunąć stan przycisku do bajtowej zmiennej, w której będą zapamiętane ostatnie stany. Maskujesz tę zmienną maską np. 4 bitową, i kiedy będzie w niej 0b1000 - reagujesz na naciśnięcie przycisku, na przemian zatrzymując i uruchamiając stoper.
    No i nie potrzebujesz dwóch przerwań.

0
  • #4 06 Sty 2013 00:24
    pawelf1206
    Poziom 9  

Zrobiłem to trochę po swojemu. Na symulatorze działa bardzo dobrze.

0
  • #5 06 Sty 2013 00:37
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

ślicznie, tylko nie uwzględniłeś drgań zestyków.

0
  • #6 07 Sty 2013 20:07
    pawelf1206
    Poziom 9