Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan terrano 2.7td '92 - cisnienie wtryskiwaczy

loldogg 04 Sty 2013 20:33 3336 15
  • #1 04 Sty 2013 20:33
    loldogg
    Poziom 9  

    Witam. Mój problem : poszukuję ile powinno wynosić ciśnienie na wtryskiwaczu po wymianie na nowe końcówki? Końcówki mam nowe fabryczne dostałem :) teraz czekam aż będę miał dokładne ciśnienie. A i maszynkę do mierzenia też posiadam :) Proszę o konkretną pomoc. Z góry dzięki i pozdrawiam.

    0 15
  • #2 04 Sty 2013 20:35
    gacopiesz
    Poziom 18  

    A jakie zmierzyłeś obecnie?

    0
  • #3 04 Sty 2013 20:54
    loldogg
    Poziom 9  

    Na trzech około 170 bar, jeden 90

    Dodano po 16 [minuty]:

    Dodam że przeszukałem juz cały internet i nic nie ma na ten temat, żadnych danych itd. objawem jest brak mocy charakterystyczne klepanie i dymienie na czarno około 2,5 tyś. obrotów(powyżej tego zakresy ok tylko tekki czarny podmuch) oraz na starcie biały dym i nierówna praca około 5 sek. Pali od kopa ciepły w zimny.

    0
  • #4 04 Sty 2013 21:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie masz wybitej wartości na obsadach wtryskiwaczy? 90 atm to zbyt mało, 170 wygląda prawdopodobnie - ciekawe jeszcze jak ze szczelnością i rozpylaniem.

    0
  • #5 04 Sty 2013 21:03
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    W Autodacie jest tak:nowy 103-112 używany 98-103. Oczywiście bar.

    0
  • #6 04 Sty 2013 21:16
    loldogg
    Poziom 9  

    na wtrysku jest wybite 0050 oraz 171 ale bez oznaczen wiec nie wiem. Rozpylanie jest do d...y leje jak chce. te dwa numery mnie zastanawiały ale nie byłem pewny

    Dodano po 5 [minuty]:

    żałosna udręka napisał:
    W Autodacie jest tak:nowy 103-112 używany 98-103. Oczywiście bar.


    Kolego, trochę dziwne żeby twoje dane były wiarygodne skoro trzy sztuki miały 170 barów.

    0
  • #7 04 Sty 2013 22:35
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Na te lata 170 to za dużo. Myślę, że miernik Cię oszukuje. Pompy tłokowo roadzielaczowe VE pracowały na ciśnieniach do 150bar. Dopiero promieniowo rozdzielaczowe VP do 190bar. Ty masz Kiki VE.

    0
  • #8 04 Sty 2013 22:51
    robokop
    Moderator Samochody

    żałosna udręka przestań bzdury wypisywać tonem wielkiego fachury, bo drażnić mnie już zaczynasz. Traktory z lat '60 mają ciśnienia w okolicach 150bar, a waść ze 100 w samochodzie wyjeżdża. Tak samo z pompami, pompy VE bez trudy wygenerują 170 atm ciśnienia. Kwestia wtryskiwacza - wtryskiwacze czopikowe pracują przy niższych ciśnieniach niż otworowe.
    Kolega założyciel tematu niech sobie poszuka\
    http://terrano4x4.republika.pl/serwis/wtrysk-paliwa.pdf
    http://terrano4x4.republika.pl/serwis/silnik.pdf

    Gdzieś w tych materiałach jest podana właściwa wartość.

    0
  • #9 05 Sty 2013 00:59
    loldogg
    Poziom 9  

    robokop napisał:
    żałosna udręka przestań bzdury wypisywać tonem wielkiego fachury, bo drażnić mnie już zaczynasz. Traktory z lat '60 mają ciśnienia w okolicach 150bar, a waść ze 100 w samochodzie wyjeżdża. Tak samo z pompami, pompy VE bez trudy wygenerują 170 atm ciśnienia. Kwestia wtryskiwacza - wtryskiwacze czopikowe pracują przy niższych ciśnieniach niż otworowe.
    Kolega założyciel tematu niech sobie poszuka\
    http://terrano4x4.republika.pl/serwis/wtrysk-paliwa.pdf
    http://terrano4x4.republika.pl/serwis/silnik.pdf

    Gdzieś w tych materiałach jest podana właściwa wartość.



    Panowie nie spinamy się ;P przewertowałem te rysunki, opisy itd ale o cisnieniu wtryskiwacza tam nic nie ma :( tylko bardziej wykresy czesci i momenty dokręcania ale wielkie dzięki, mam nadzieję że sie nigdy nie przyda. myslę że ustawie je wszystkie na 170 i powinno być ok skoro tak stare miały. spróbuje i dam znać co i jak. Chyba że do rana ktoś coś potwierdzi ;P

    0
  • #10 05 Sty 2013 09:28
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Przepisałem dokładnie informacje z Autodaty. Mnie też wygląda to na podejrzanie małe wartości. Nie przeczytałem uważnie postu. Jeśli masz w ręku nowe końcówki, to podaj oznaczenie. Nie wierzę ze nie ma w necie żadnego info. Ja zawsze przed zamontowaniem końcówek sprawdzam dla pewności, przede wszystkim przeznaczenie. Np:tu W twoim przypadku też zostawiłbym 170, żeby nie pchać się w dalsze regulacje. Oczywiście że pompy są w stanie dawkować pod znacznie wyższym ciśnieniem, ale są jakieś czynniki, które zadecydowały o zastąpieniu tłokowych przez promieniowe. Może ciśnienie i prędkośc, ale co z tego? Jeszcze link do wtryskiwaczy Nissanów. Na dole tabeli czopikowe td. Link Ciśnienia jak w Autodacie tylko w MPa.

    0
  • #11 05 Sty 2013 20:16
    robokop
    Moderator Samochody

    Wygląda na to że jednak ma się zawierać w przedziale 98-112 atm. Dziwne to coś. Nawet jak na czopiki. Stąd te klepanie przy 170 atm otwarcia.

    0
  • #12 05 Sty 2013 21:30
    loldogg
    Poziom 9  

    Witam. Dzisiaj wziołem się za te nieszczęsne wtryski i : po wyregulowaniu no okolo 170 bo bez wiekszych przerobek tak wychodzilo na kazdym. po wsadzeniu do silnika i odpaleniu zonk auto odpala pierwsza klasa ale kuleje na pierwszy cylinder, po popuszczeniu tej rurki nie ma reakcji procz tego ze przestaje cykac. po wyciagnieciu i ponownym sprawdzeniu raz pokazuje 170 raz 250 itd. wyciagnalem ta podkladke regulujaca ktora dorabialem i dalej to samo... i jeszcze jedno oznaczen nie pamietam ale pierwsze cyfry to 170 wiec chyba cisnienie i pozniej jakis znaczek d i cos tam. panowie juz mi rece opadaja i dodam wczesniej tez bylo 170 na trzech tylko na drugim cylindrze 90 bar a teraz mam ten popsuty na pierwszym nic nie zamienialem. teraz zeby je ustawic na 100 bar to bym musial wyciagnac te blaszke ogragla ktora raczej musi byc. sprubuje jutro zamienic ten uszkodzony na inny gar zobacze czy jak popuszcze rurke to bedzie to samo

    Dodano po 15 [minuty]:

    panowie a jak bym rozciagnał sprezyne i wywalil te podkladki??

    0
  • #13 05 Sty 2013 22:32
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Ja nie zrozumiałem o co teraz biega. Piszesz że ten popsuty wtryskiwacz masz na drugim. Wymieniłeś końcówki rozpylaczy, wyregulowałeś, sprawdziłeś, to co jest zepsute na drugim, co przełożysz na pierwszy? Zrób wszystko jeszcze raz po kolei. Sprawdż oznaczenie końcówek i porównaj z tabelą. Napisz te oznaczenia. Ostatnio na Alledrogo gość przysłał mi końcówki do Opla Recorda 2,3d, twierdząc, że są także do TDSa. W dodatku chinszczyznę zamiast Motorpala.(Po co je produkują?) Następnie sprawdż budowę twojego wtryskiwacza porównując z rysunkami w necie. Nie masz auta od nowości, więc wszystko może się zdażyć. Dawno temu robiłem motor do 123 MB. Miał wsadzone końcówki od Zetora. Nie mając zapasu podkładek dystansowych trochę się namęczysz. Na razie wygląda że coś żle składasz, bo sprawny wtrysk ma stałe ciśnienie otwarcia. Jak rozciągniesz sprężynę, to może będziesz mógł z nich zrobić np. procę albo brelok, bo wtryskiwacze to już nie będą.

    0
  • #14 05 Sty 2013 23:06
    loldogg
    Poziom 9  

    Biega o to że ten który był klepiący się naprawił (drugi cylinder) a terz nie chodzi pierwszy. Każdy był rozbierany osobno itd i na pewno trafiły tam gdzie były. Znalazłem na jakimś angielskim forum że w r20 ciśnienie powinno wynosic koło 135 kg/cm a w jakimś innym 195 kg/cm. Już mam mętlik bo nie ma jednoznacznej odpowiedzi że tyle i tyle ma być...

    0
  • #15 06 Sty 2013 11:17
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Jeżeli stukał na II, a teraz na I, to znaczy że pompa dobra , a Ty coś partaczysz. Nie będę powtarzał co powinieneś zrobić. Silnik wywodzi się pewnie z jakiejś starożytnej konstrukcji. Odkroili cztery gary z szóstki czterolitrowej i stąd ta dziwna pojemność. Żeby nadawał się do osobówki podnieśli limiter, tylko dymił jak Batory, więc dołożyli turbo. Kształt komory pozostał bez zmian, więc i ciśnienia też.

    0
  • #16 07 Sty 2013 18:30
    loldogg
    Poziom 9  

    kazdy madry jak jego n ie dotyczy. wazne panowie nie oplaca sie kombinowac samemu byłem dzisiaj u pompiarza USTAWIŁ NA 140 kazdy i skasował 30 zł z nowymi podkładkami. Auto hula jak wsciekłe! A może macie jakies namiary na handlarzy czesci do tego auta? poszukuje rurki przelewowej tej co sie przykreca na wtryski?? W trybie natychmiastowym proszę oprawić wszystkie swoje posty, doprowadzając je do stanu zgodnego z zasadami pisowni, w przeciwnym wypadku wątek zostanie usunięty. [r]

    0