Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ scalony dający kolejne sygnały

04 Sty 2013 20:34 2382 7
  • Poziom 14  
    Witam. Jestem początkujący w temacie elektroniki, układów scalonych itp. Jednak od pewnego czasu interesuje mnie ta tematyka. Mój problem polega na stworzeniu układu logicznego który wykonywałby następującą czynność: Załóżmy ze mamy 1 wejście i 3 wyjścia. za każdym razem gdy pojawia się sygnał na wejściu pojawia się on też na wyjściu w zadanej kolejności. Np: daję sygnał na wejście i pojawia się on na wyjściu nr1, potem jest brak sygnału na wejściu i brak na wyjściach, następnie znów daje sygnał i pojawia się on na wyjściu nr 2. I analogicznie w trzecim wyjściu. Nie umiem odszukać ani tez cokolwiek stworzyć, jaki układ (złożony z jakich bramek) spełniał by te założenia. Tu powstaje jeszcze jedno pytanie: Czy znacie może jakieś strony z opisem prostych układów scalonych i ich wykorzystaniem, strony które przeglądałem są po angielsku niestety. Dziękuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
  • Poziom 18  
    Manierka napisał: