Witam.
Mam następujący kłopot.
Nabyłem do kolekcji motorek Yamaha DT 50 M z 1979 roku. Jest już to bardzo rzadkie zjawisko, więc ciężko znaleźć w sieci jakiekolwiek dane, instrukcje dot. tego motorku. Mam problem, ponieważ, w motorku oryginalnie jest miejsce na akumulator, więc instalacja jaka tam była oryginalnie powinna mieć zawarte w sobie aku, ładowanie jego itp. Niestety moje moto posiadał jakiś koleś, który w produkcji MADE IN SZOPA, wyzbył się akumulatora poskręcał parę kabli z cewek i tak o to uzyskał prąd aby zapalić motorek i mieć w nim jako takie światła. Dodam, że z tego co wynalazłem w necie instalacja oryginalna powinna być chyba 6 v, narazie nie mam jak sie upewnić, aczkolwiek akumulator do mojego motorku pasuje z innej yamahy, mianowicie modelu rd 50. Choć i do niej nie mogę znaleźć, żadnych schematów. A więc z podstawowego rozeznania elektroniki, (jestem w drugiej klasie technikum mechatronicznego, i kładłem już raz elektrykę od podstaw, bez aku w JAWIE 50(kiedyś pisałem już o tym temat, jednakże tam miałem gotowy schemat)).
Dodam, że odkąd ją dorwałem w swoje ręce, działało przednie światło, choć była założona, żarówka od malucha 12V 40 W, ale sam przód, moja Jaweczka też uciągnie, z instalacją 6V, lecz później zanikło, a nie chciało mi sie szukać, przyczyny bo i tak wisi tam kilka kabli luzem. No i pali do teraz, bo jeszcze nie zdjąłem z niej tych starych przewodów. Na moim schemacie, widać, jeszcze klakson(sygnał dźwiękowy), mam z jawki na 6V to założę, czujnik światła STOP, (wisiał, jakiś miałem go wyrzucić, ale po wyczyszczeniu i zmierzeniu omomierzem, okazuje, się, że jest sprawny, więc kolega mi wytłumaczył, jak go do tej instalacji podłączyć, aby był sprawny.
Cóż, chcę zrobić tylną lampę na diodach, by zużywała mniej prądu, dorobić kierunkowskazy raczej też na LEDach, więc muszę dokupić również przerywacz na LEDy, i z tego co się wczoraj dowiedziałem, że potrzebny mi będzie również regulator napięcia. (Ponoć, aby zrobić ładowanie). Nie wiem, czy będzie coś jeszcze potrzebne, póki co mam 10 m przewodu, diody w drodze, przednią żarówkę, halogen 12 V 25 W (w jawce miałem, spokojnie ciągnęła tylko bez aku, to jak miałem 5 W z tyłu 6V normalnie, to nie miałem już długich, krótkich, aczkolwiek, sądzę, że z akumulatorem,i tyłem na diodach, nie będzie takich problemów) Pozdrawiam i czekam, aż ktoś się znajdzie biegły w dziedzinie prądu w motorkach
Mam następujący kłopot.
Nabyłem do kolekcji motorek Yamaha DT 50 M z 1979 roku. Jest już to bardzo rzadkie zjawisko, więc ciężko znaleźć w sieci jakiekolwiek dane, instrukcje dot. tego motorku. Mam problem, ponieważ, w motorku oryginalnie jest miejsce na akumulator, więc instalacja jaka tam była oryginalnie powinna mieć zawarte w sobie aku, ładowanie jego itp. Niestety moje moto posiadał jakiś koleś, który w produkcji MADE IN SZOPA, wyzbył się akumulatora poskręcał parę kabli z cewek i tak o to uzyskał prąd aby zapalić motorek i mieć w nim jako takie światła. Dodam, że z tego co wynalazłem w necie instalacja oryginalna powinna być chyba 6 v, narazie nie mam jak sie upewnić, aczkolwiek akumulator do mojego motorku pasuje z innej yamahy, mianowicie modelu rd 50. Choć i do niej nie mogę znaleźć, żadnych schematów. A więc z podstawowego rozeznania elektroniki, (jestem w drugiej klasie technikum mechatronicznego, i kładłem już raz elektrykę od podstaw, bez aku w JAWIE 50(kiedyś pisałem już o tym temat, jednakże tam miałem gotowy schemat)).
Dodam, że odkąd ją dorwałem w swoje ręce, działało przednie światło, choć była założona, żarówka od malucha 12V 40 W, ale sam przód, moja Jaweczka też uciągnie, z instalacją 6V, lecz później zanikło, a nie chciało mi sie szukać, przyczyny bo i tak wisi tam kilka kabli luzem. No i pali do teraz, bo jeszcze nie zdjąłem z niej tych starych przewodów. Na moim schemacie, widać, jeszcze klakson(sygnał dźwiękowy), mam z jawki na 6V to założę, czujnik światła STOP, (wisiał, jakiś miałem go wyrzucić, ale po wyczyszczeniu i zmierzeniu omomierzem, okazuje, się, że jest sprawny, więc kolega mi wytłumaczył, jak go do tej instalacji podłączyć, aby był sprawny.
Cóż, chcę zrobić tylną lampę na diodach, by zużywała mniej prądu, dorobić kierunkowskazy raczej też na LEDach, więc muszę dokupić również przerywacz na LEDy, i z tego co się wczoraj dowiedziałem, że potrzebny mi będzie również regulator napięcia. (Ponoć, aby zrobić ładowanie). Nie wiem, czy będzie coś jeszcze potrzebne, póki co mam 10 m przewodu, diody w drodze, przednią żarówkę, halogen 12 V 25 W (w jawce miałem, spokojnie ciągnęła tylko bez aku, to jak miałem 5 W z tyłu 6V normalnie, to nie miałem już długich, krótkich, aczkolwiek, sądzę, że z akumulatorem,i tyłem na diodach, nie będzie takich problemów) Pozdrawiam i czekam, aż ktoś się znajdzie biegły w dziedzinie prądu w motorkach
