Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA F - ALTERNATOR 70A DELCO zawiesza się ?

seiko.36 05 Sty 2013 14:29 4071 11
  • #1 05 Sty 2013 14:29
    seiko.36
    Poziom 11  

    Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY .
    Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje się tak za każdym razem . Czasem również po przejechaniu paruset metrów , jak spadną obroty , to sytuacja się powtarza . Rozbierałem alternator , szczotki wyglądają dobrze , nie znalazłem przyczyny takiej sytuacji . Co może być uszkodzone ?

    0 11
  • #2 05 Sty 2013 14:48
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Pasek prawidłowo napięty?

    0
  • #3 05 Sty 2013 14:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Przypominam o zasadzie działania świec żarowych... Grzeją w czasie pacy silnika, do osiągnięcia pewnej temperatury.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Sty 2013 15:13
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 05 Sty 2013 19:08
    seiko.36
    Poziom 11  

    Mocniejsze naciągnięcie paska powoduje prawie palenie się paska , nie w tym rzecz .
    A co do świec , to wcześniej tak nie było , teraz coś jest nienormalnego .
    Gdyby problem pochodził od tego , że świece grzeją w czasie pracy, to nie byłoby ponownego "wieszania się" , a tak bywa , pisałem o tym .
    Dodam, że obrotomierz nie pokazuje obrotów w tym stanie . Jak "odpuści" , to pokazuje normalnie , jest OK .

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    Pawel wawa dobry kierunek poszukiwań .
    Właśnie sprawdzałem napięcie na świecach i okazało się że pasek piszczy właśnie wtedy , gdy jest napięcie na świecach .
    Mnie to wygląda na uszkodzone świece ( jedną lub więcej ) , może jakieś przebicie , które powoduje zbyt duży pobór prądu .

    Co Wy na to ?

    Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było .

    0
  • Pomocny post
    #6 05 Sty 2013 20:47
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    seiko.36 napisał:
    Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było
    A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.

    0
  • #7 05 Sty 2013 21:05
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 06 Sty 2013 05:21
    seiko.36
    Poziom 11  

    Motronic napisał:
    Wymień koło pasowe na alternatorze, bo po prostu ślizga po nim pas. I nie rób w konia, bo astra F to nie DTL, sam myślałem że chodzi o G i dlatego napisałem o kole dwumasowym.

    Tak się składa że mój samochód , to właśnie OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL DIESEL z 1994 roku , nie robię w konia , zachowuję się całkiem poważnie GOŚCIU .
    Koło pasowe można wymienić , ale czy to rozwiąże problem ? Nie piszczy cały czas , tylko jak świece grzeją , więc podejrzenia kajaba autoserwis wydają mi się bardziej trafione , sprawdzę po wekendzie pobór prądu przez świece żarowe.

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Sty 2013 09:54
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 06 Sty 2013 10:08
    chomik106
    Poziom 17  

    Wymień koło alternatora i pasek.

    0
  • #11 06 Sty 2013 21:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pasek Ci się ślizga jak grzeją świece, ze świecami wszystko masz ok, tylko wymień to koło na alternatorze. Posłuchaj ludzi ,co nie jedno takie auto, mieli na warsztacie.

    -1
  • #12 07 Sty 2013 22:05
    seiko.36
    Poziom 11  

    Świece pobierają na początku około 12 A każda , więc są sprawne .
    Motronic masz rację , zgodnie z Twoimi metodami wyszło że koło pasowe do wymiany i pasek też , bo najlepiej założyć nowy .
    Zamykam temat .

    Dziękuję .

    0
  Szukaj w 5mln produktów