Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES ACTROS 1840 MP1 - Hamulec gumowy brak stop i tempomatu BS 2 4145

PRYMUSD 05 Jan 2013 18:49 7590 19
Texa Poland
  • #1
    PRYMUSD
    Level 9  
    Witam mam problem w Mercedesie Actros MP1 1840 rok 1999 po wyswietleniu błędu BS 2 4145 hamulec robi sie gumowy nie działa tempomat i brak świateł stop proszę o pomoc jaka może być przyczyna lub usterka.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    PRYMUSD
    Level 9  
    pierscienie od abs i łożyska sprawdzone, wtyczki k1 i k2 od zaworu sprawdzone, zawór wymieniony na po regeneracji, to musi być coś innego bo to na brak światła stop nie powinno wpływać i na rozłączanie tempomatu.
  • #4
    Rolandos
    Level 19  
    Tak jak wspominał kolega Bodek434 tempomat i światła stopu nie mają związku z tym błędem. Samo powiązanie tempomat-światła stop ma sens, ale czujnik ABS-u nie komplikuje tak sprawy. Kolego szukaj innych błędów.
  • #5
    PRYMUSD
    Level 9  
    czy kod błędu króry podałem w opisie jest od czujnika abs i mam szukać innego błędu?
  • Texa Poland
  • #6
    Rolandos
    Level 19  
    Tak i dotyczy przedniego lewego koła-tak jak napisał bodek434. Szukaj innych błędów.
  • #7
    gucio~1
    Level 23  
    Zlikwiduj ten błąd, który napisałeś a reszta naprawi się sama. BS (ebs ) wabco nie ma czujnika obciążenia, tylko żeby wyliczyć wymaganą siłę hamowania, sprawdza poślizgi różnicowe pomiędzy kołami. Jak tego nie umie zrobić to przechodzi w tryb awaryjny. A wtedy nie ma stopu i innych bajerów .
  • #8
    Rolandos
    Level 19  
    gucio~1 wrote:
    Zlikwiduj ten błąd, który napisałeś a reszta naprawi się sama. BS (ebs ) wabco nie ma czujnika obciążenia, tylko żeby wyliczyć wymaganą siłę hamowania, sprawdza poślizgi różnicowe pomiędzy kołami. Jak tego nie umie zrobić to przechodzi w tryb awaryjny. A wtedy nie ma stopu i innych bajerów .


    No teraz to Cię poniosło... nie wypisuj bzdur ...
  • #9
    kryś184
    Level 14  
    Witam wybaczcie że podepnę się do tematu mam problem z actrosem MPIII 2541 tak jak w temacie hamulec gumowy podczas hamowania zaświeca się BS na czerwono podłączyłem tester uniwersalny i z błędów modulator osi napędowej jak dobrze pamiętam numer błędu 2730 w parametrach brak wartości w pozycji hamulec docelowy osi tylnej znaczy się kreski w tej rubryce regeneruje ktoś takie modulatory? proszę o podpowiedz
    Pozdrowienia
  • #10
    Rolandos
    Level 19  
    2730 nie kojarzę takie błędu.. sprawdź dokładnie.
  • #11
    kryś184
    Level 14  
    Ok jutro sprawdzę ale jak coś to modulator osi napędowej należy do części regenerowanych pod względem elektroniki?
  • #12
    Rolandos
    Level 19  
    Myślę, że jest grono osób na tym forum, która się podejmie naprawy-jeśli problem faktycznie leży po stronie elektroniki. Osobiście nie jestem zwolennikiem ingerencji w podzespoły układu hamulcowego.
  • #13
    PRYMUSD
    Level 9  
    Czyli Panowie pogubiłem się bo dostałem dużo róznych podpowiedzi, oczywiście sprawdzę wszystko ale myslałem że ktoś mnie doprowadzi bliżej celu. Ale jak sprawdzę wszystko dam info co było przyczyną .
  • #14
    gucio~1
    Level 23  
    Rolandos po prostu sprawdź na jakimś meśku to co krytykujesz (wywołaj tego typu błąd) i zobacz co się stanie a potem napisz na forum wyniki swojego eksperymentu. Krzyś184 Błąd 2 730... modulator tylnej osi brak komunikacji. Na dzień dobry sprawdź wiązkę zasilanie i can do modulatora tyłu a potem sam modulator
  • #15
    Rolandos
    Level 19  
    gucio~1 wrote:
    Rolandos po prostu sprawdź na jakimś meśku to co krytykujesz (wywołaj tego typu błąd) i zobacz co się stanie a potem napisz na forum wyniki swojego eksperymentu. 2 730... modulator tylnej osi brak komunikacji. Na dzień dobry sprawdź wiązkę zasilanie i can do modulatora tyłu a potem sam modulator


    Mam takie przypadki na codzień... nawet brak czujnika ABS-u nie powoduje awari świateł STOP. Wręcz przeciwnie np. w wypadku awarii dwóch czujników ABS-u na osi A3 lub A4, STOP pali się cały czas.
  • #16
    gucio~1
    Level 23  
    Mamy więc różne doświadczenia w tej kwestii.
    W pierwszym poście autor pisze, że po wyświetleniu tego błędu brak stopu, tempomatu i hamulec jest słabszy. Dlaczego więc sugerujecie szukać innej przyczyny?
    Co do czujników ABS na osi A4 to w ciężarówce w realu jeszcze takiego wariantu nie trafiłem. Mówimy oczywiście o Actrosie MP1 z systemem EPB.
  • #17
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Co do błędu na wyświetlaczu zczytałem E01 a 2 3700 to raczej 2370 po podmiance modulatora z drugiego actrosa jest ok czyli modulator zgon zaliczył i co teraz wymiana na nowy? nowy trzeba programować? co dziwne parametry ciśnień podczas hamowania na kołach osi tylnej widzi prędkości kół też ale nie może się dogadać ze sterownikiem hamulców
    Pozdr.
  • #18
    imadl4
    Level 10  
    Witam, ja miałem problem z głównym zaworem hamulca-regenerowany- wyświetlało mi wtedy bład bs 6000 na czerwono i hamulec był gumowy i brak stopu. Jeżeli było cos regenerowane to wlasnie na to bym stawiał.
  • #19
    czester11
    Level 13  
    A własnie ze nie prawidłowe działanie systemu ABS-U a zwłaszcza czujników w MP1 ma wpływ na działanie swiateł STOPU tak jak to napisał jeden z kolegów.
    W pierwszej kolejnosci usuń tą usterkę a sam zobaczysz ze wszystko wróci do normy.
    Nie jeden raz miałem taką usterkę
    Pozdrawiam
  • #20
    artmed112
    Level 1  
    Witam. Mam problem z hamulcami (Actros 2001 1843). Zaświeca mi się komunikat "zmiana zachowania podczas jazdy: hamowanie" gdy świeci na żółto jest ok, ale czasem zaświeca się na czerwono i pedał robi się twardy. Ale zgaszę auto odczekam chwile i po odpaleniu jest ok czasem kilkaset kilometrów czasem kilka. Mam błąd 0137 może wiecie o co chodzi. Pozdrawiam