Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES ACTROS 1840 MP1 - Hamulec gumowy brak stop i tempomatu BS 2 4145

PRYMUSD 05 Jan 2013 18:49 7926 19
  • #1
    PRYMUSD
    Level 9  
    Witam mam problem w Mercedesie Actros MP1 1840 rok 1999 po wyswietleniu błędu BS 2 4145 hamulec robi sie gumowy nie działa tempomat i brak świateł stop proszę o pomoc jaka może być przyczyna lub usterka.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    PRYMUSD
    Level 9  
    pierscienie od abs i łożyska sprawdzone, wtyczki k1 i k2 od zaworu sprawdzone, zawór wymieniony na po regeneracji, to musi być coś innego bo to na brak światła stop nie powinno wpływać i na rozłączanie tempomatu.
  • #4
    Rolandos
    Level 19  
    Tak jak wspominał kolega Bodek434 tempomat i światła stopu nie mają związku z tym błędem. Samo powiązanie tempomat-światła stop ma sens, ale czujnik ABS-u nie komplikuje tak sprawy. Kolego szukaj innych błędów.
  • #5
    PRYMUSD
    Level 9  
    czy kod błędu króry podałem w opisie jest od czujnika abs i mam szukać innego błędu?
  • #6
    Rolandos
    Level 19  
    Tak i dotyczy przedniego lewego koła-tak jak napisał bodek434. Szukaj innych błędów.
  • #7
    gucio~1
    Level 23  
    Zlikwiduj ten błąd, który napisałeś a reszta naprawi się sama. BS (ebs ) wabco nie ma czujnika obciążenia, tylko żeby wyliczyć wymaganą siłę hamowania, sprawdza poślizgi różnicowe pomiędzy kołami. Jak tego nie umie zrobić to przechodzi w tryb awaryjny. A wtedy nie ma stopu i innych bajerów .
  • #8
    Rolandos
    Level 19  
    gucio~1 wrote:
    Zlikwiduj ten błąd, który napisałeś a reszta naprawi się sama. BS (ebs ) wabco nie ma czujnika obciążenia, tylko żeby wyliczyć wymaganą siłę hamowania, sprawdza poślizgi różnicowe pomiędzy kołami. Jak tego nie umie zrobić to przechodzi w tryb awaryjny. A wtedy nie ma stopu i innych bajerów .


    No teraz to Cię poniosło... nie wypisuj bzdur ...
  • #9
    kryś184
    Level 14  
    Witam wybaczcie że podepnę się do tematu mam problem z actrosem MPIII 2541 tak jak w temacie hamulec gumowy podczas hamowania zaświeca się BS na czerwono podłączyłem tester uniwersalny i z błędów modulator osi napędowej jak dobrze pamiętam numer błędu 2730 w parametrach brak wartości w pozycji hamulec docelowy osi tylnej znaczy się kreski w tej rubryce regeneruje ktoś takie modulatory? proszę o podpowiedz
    Pozdrowienia
  • #10
    Rolandos
    Level 19  
    2730 nie kojarzę takie błędu.. sprawdź dokładnie.
  • #11
    kryś184
    Level 14  
    Ok jutro sprawdzę ale jak coś to modulator osi napędowej należy do części regenerowanych pod względem elektroniki?
  • #12
    Rolandos
    Level 19  
    Myślę, że jest grono osób na tym forum, która się podejmie naprawy-jeśli problem faktycznie leży po stronie elektroniki. Osobiście nie jestem zwolennikiem ingerencji w podzespoły układu hamulcowego.
  • #13
    PRYMUSD
    Level 9  
    Czyli Panowie pogubiłem się bo dostałem dużo róznych podpowiedzi, oczywiście sprawdzę wszystko ale myslałem że ktoś mnie doprowadzi bliżej celu. Ale jak sprawdzę wszystko dam info co było przyczyną .
  • #14
    gucio~1
    Level 23  
    Rolandos po prostu sprawdź na jakimś meśku to co krytykujesz (wywołaj tego typu błąd) i zobacz co się stanie a potem napisz na forum wyniki swojego eksperymentu. Krzyś184 Błąd 2 730... modulator tylnej osi brak komunikacji. Na dzień dobry sprawdź wiązkę zasilanie i can do modulatora tyłu a potem sam modulator
  • #15
    Rolandos
    Level 19  
    gucio~1 wrote:
    Rolandos po prostu sprawdź na jakimś meśku to co krytykujesz (wywołaj tego typu błąd) i zobacz co się stanie a potem napisz na forum wyniki swojego eksperymentu. 2 730... modulator tylnej osi brak komunikacji. Na dzień dobry sprawdź wiązkę zasilanie i can do modulatora tyłu a potem sam modulator


    Mam takie przypadki na codzień... nawet brak czujnika ABS-u nie powoduje awari świateł STOP. Wręcz przeciwnie np. w wypadku awarii dwóch czujników ABS-u na osi A3 lub A4, STOP pali się cały czas.
  • #16
    gucio~1
    Level 23  
    Mamy więc różne doświadczenia w tej kwestii.
    W pierwszym poście autor pisze, że po wyświetleniu tego błędu brak stopu, tempomatu i hamulec jest słabszy. Dlaczego więc sugerujecie szukać innej przyczyny?
    Co do czujników ABS na osi A4 to w ciężarówce w realu jeszcze takiego wariantu nie trafiłem. Mówimy oczywiście o Actrosie MP1 z systemem EPB.
  • #17
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Co do błędu na wyświetlaczu zczytałem E01 a 2 3700 to raczej 2370 po podmiance modulatora z drugiego actrosa jest ok czyli modulator zgon zaliczył i co teraz wymiana na nowy? nowy trzeba programować? co dziwne parametry ciśnień podczas hamowania na kołach osi tylnej widzi prędkości kół też ale nie może się dogadać ze sterownikiem hamulców
    Pozdr.
  • #18
    imadl4
    Level 10  
    Witam, ja miałem problem z głównym zaworem hamulca-regenerowany- wyświetlało mi wtedy bład bs 6000 na czerwono i hamulec był gumowy i brak stopu. Jeżeli było cos regenerowane to wlasnie na to bym stawiał.
  • #19
    czester11
    Level 14  
    A własnie ze nie prawidłowe działanie systemu ABS-U a zwłaszcza czujników w MP1 ma wpływ na działanie swiateł STOPU tak jak to napisał jeden z kolegów.
    W pierwszej kolejnosci usuń tą usterkę a sam zobaczysz ze wszystko wróci do normy.
    Nie jeden raz miałem taką usterkę
    Pozdrawiam
  • #20
    artmed112
    Level 1  
    Witam. Mam problem z hamulcami (Actros 2001 1843). Zaświeca mi się komunikat "zmiana zachowania podczas jazdy: hamowanie" gdy świeci na żółto jest ok, ale czasem zaświeca się na czerwono i pedał robi się twardy. Ale zgaszę auto odczekam chwile i po odpaleniu jest ok czasem kilkaset kilometrów czasem kilka. Mam błąd 0137 może wiecie o co chodzi. Pozdrawiam