Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 1.4 rok 2001 - Licznik wariuje

schocker1 05 Jan 2013 21:45 4713 10
  • #1
    schocker1
    Level 10  
    Astra 2001r 1.4 benzyna.
    Objawy: skaczącą (drgają) wskazówki od obrotomierza i jednocześnie skaczą wskazówki od wody, paliwa i zapala się rezerwa. Silnik w tym samym momencie traci lekko moc. Dzieje się tak tylko przy gwałtownym dodaniu gazu nie ważne czy silnik ciepły czy zimny problem pojawia się nagle i momentalnie ustępuje aż do ponownego dodania gwałtownie gazu. Nie zapalają się inne kontrolki oprócz tych wspomnianych powyżej.
    Skąd jest brany sygnał na obrotomierz i przez co ewentualnie to wszystko idzie. Może ktoś posiada jakiś schemat do tego modelu.
  • #2
    ramozz
    Level 11  
    Witam sprawdź masy na silniku i karoserii oraz na akumulatorze oraz ładowanie.Pozdrawiam.
  • #3
    schocker1
    Level 10  
    Masy zostały sprawdzone wcześniej. Podmieniony był już też licznik. Ładowanie dobre 14.3V. Nie wiem skąd jest brany sygnał na obrotomierz i przez co przechodzi
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    schocker1 wrote:
    Nie wiem skąd jest brany sygnał na obrotościomierz i przez co przechodzi

    Ze sterownika silnika.
  • #5
    schocker1
    Level 10  
    Czy mówimy o tym sterowniku znajdującym się na silniku z dwiema wtyczkami i skąd ten sterownik odczytuje impulsy. Znalazłem kilka schematów i wychodzi z nich że zegary są też powiązane z MID ale w momencie drgania wskazówek nic się nie dzieje z MID wskazywało by to że jednak od strony sterownika nic się nie powinno dziać. Zastanawia mnie czy komputer nie dostaje impulsów od cewek (wszystkie cztery zintegrowane, chyba zalany jest na nich jakić układ) i czy czasem nie dzieje się coś z nimi bo w momencie skakania wskazówek samochód traci na mocy tak jak by coś go odcinało ale trwa to tylko sekunde dwie i wszystko wraca do normy
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie szukaj żadnych sygnałów, tylko gdzie zasilanie zegarów ginie.
  • #7
    schocker1
    Level 10  
    Ok auto bede miał dopiero jeszcze raz w sobotę Więc może uda mi się posprawdać te zasilania tylko nie jestem pewien czy zacząć przy samym liczniku czy przy sterowniku silnika (i czy to ten sterownik na silniku z dwiema wtyczkami) A i jeszcze jedno czy jak by gineło zasilanie na zegarach to czy podświetlenie i inne kontrolki by gasły bo na liczniku tylko drgają wskazówki od prędkości obrotów paliwo i woda idą w dół zapala się kontrolka paliwa i nic pozatym. Jeżeli by gineło zasilanie po stacyjce na zegary to raczej chyba zapalałyby się też inne kontrolki ładowanie olej itp. To raczej chyba brak zasilania na kompa (proszę jeszcze o dopowiedź czy ten sterownik to ten na silniku)
  • #8
    miler80
    Level 34  
    Sygnał obrotów na zegary idzie z ECU silnika z pinu 46 --> 20 w zegarach, zielony przewód. Jednak pierwsze co to sprawdź centralkę sterowania wentylatorami chłodnicy (pod zderzakiem, lewa strona) i pewnie wszystko się wyjaśni, bo sygnał obrotów i temp. silnika też tam jest podawany.
  • #9
    schocker1
    Level 10  
    Dzięki napewno sprawdze włąsnie znalazłem w jakimś schemacie że właśnie powiązane jest to z chłodzeniem ale schemat był od astry z 1998r.
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Wskaźnik poziomu paliwa już nie ma nic wspólnego ani z silnikiem ani wentylatorami.
  • #11
    schocker1
    Level 10  
    Dziwne jest to że to wszystko pojawia się w momencie gwałtownego wciśniecia pedału gazu do podłogi. Tak jakby się robiła gdzieś przerwa.