Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Texas - Silnik 2-suw zanik mocy w czasie pracy

Dexter46 05 Sty 2013 22:01 2715 8
  • #1 05 Sty 2013 22:01
    Dexter46
    Poziom 2  

    Witam, od kilku tygodni jestem posiadaczem glebogryzarki Mini Texas 200. Silnik od paru dni traci moc podczas pracy po krótkim czasie a później gaśnie. Co robić, gdzie szukać przyczyny? Proszę o pomoc!!!

    0 8
  • #2 05 Sty 2013 22:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak przebiega to gaśnięcie?Silnik słabnie i słabnie, czy gaśnie gwałtownie? Daje uruchomić się normalnie od razu, czy trzeba czekać? Nie zauważyłeś nadmiernego grzania się jednostki?

    0
  • #3 05 Sty 2013 23:15
    bruns
    Poziom 30  

    Dexter46 napisał:
    Silnik od paru dni traci moc podczas pracy po krótkim czasie a później gaśnie.
    Skoro to 2suw to robi kolega mieszankę benzyny z olejem ? Czy tak na sucho bez smarowania , na paliwie prosto z dystrybutora ?

    0
  • #4 05 Sty 2013 23:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bruns, po uruchomieniu silnika dwusuwowego na czystym paliwie silnik stanąłby raz a dobrze, więc nie wiem, po co w ogóle pytasz.

    0
  • #5 06 Sty 2013 00:04
    bruns
    Poziom 30  

    Błażej napisał:
    po uruchomieniu silnika dwusuwowego na czystym paliwie silnik stanąłby raz a dobrze
    Zgadza się gdyby się zatarł całkowicie .
    Wiem co piszę . Silnik gdy chodzi na sucho mocno się grzeje w wyniku tarcia tłok-cylinder . Tłok się rozszerza "puchnie" i zanika luz w cylindrze przez co wzrastają opory wewnętrzne silnika w wyniku zwiększonego tarcia i traci on moc . Jeżeli zgasi silnik w porę nie dochodzi do zatarcia układu tłok-cylinder .
    Po ostygnięciu wszystko wraca do normy .
    Pozornie oczywiście bo praca na sucho musi pozostawić jakieś skutki .
    P.S. W szkole należałem do sekcji kartingowej i "zacierki" silnika znam z autopsji .

    0
  • #6 06 Sty 2013 08:27
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 06 Sty 2013 13:56
    bruns
    Poziom 30  

    Rycho T napisał:
    Kolego bruns dlaczego od razu zakładasz że silnik jest zatarty, lub właściciel nie wie że do silników dwusuwowych wlewa die paliwo z olejem?
    Nie zakładam że tak jest na pewno . Jest to tylko jedna z opcji .

    0
  • #8 06 Sty 2013 20:33
    Dexter46
    Poziom 2  

    Używam mieszaniki 1:25 (paliwo biore z orlenu a olej leje stihl)-więc nie ma na co narzekać. Jest to silnik 2 suw 1,2KM (to nie jest glebogryzarka tylko opiełacz). Przy odpaleniu musze się troche namęczyć,ale to zależy kiedy ostatnio była odpalana. Gdy odpale i wsadze ją w ziemie i zaczynam prace jest dobrze i ma moc ale po troszeczku traci moc i potem gaśnie. Potem moge znowu odpalić nawet za pierwszym razem i znowu cały proces się powtarza. Jak odpale i dalej robie i zauważe że silnik słabnie i się zatrzymam i odczekam 5s to ma prawidłowa moc a potem po jakimś czasie słabnie. Świece są dobre bo wymieniałem. Filtr powietrza jest czysty, a gaźnik czysty. Model silnika to Texas Power Line.
    PS:Silnik po ok 12 in pracy jest gorący, ale myśle że to jest normalnie bo mój brat cioteczny ma taka samą glebogryzarke i on robi na 2 silnikach (1,2KM i 2KM) i dwa tak samo silniki ragują . To jest ciężka praca dla silnika i w dodatku mieszanka przez producenta jest wymagana 1:25. Myśle że mój poprzednik (bo jest to maszyna używana) lał do benzyny olej bo jest to nawet napisane na korku więc nie powinien to być silnik zatarty.

    0
  • #9 06 Sty 2013 20:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pierwsze podejrzenie, to był puchnący od temperatury tłok. Ale skoro odpalić możesz od razu po zgaśnięciu, to raczej odpada. Bo musiałbyś czekać na ostygnięcie silnika, by móc go odpalić. Tutaj najprędzej gaźnik...
    Albo! Odkręć korek wlewu paliwa lub go poluzuj. Może w zbiorniku robi ci się podciśnienie?

    0