Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jaguar stype 3.0 - Wysokie obroty w czasie jazdy na luz/ bieg jałowy.

damian100 06 Jan 2013 11:20 2856 6
  • #1
    damian100
    Level 9  
    Mianowicie polega on na tym, że silnik wchodzi na wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy, po zatrzymaniu się nawet gdy nadal jest wciśnięte sprzęgło obroty spadają.

    w czasie postoju obroty na ludzie ma prawidłowe w czasie jazdy jak się da sprzęgło to obroty sa 2000 lub więcej np.2500

    co jest przyczyną ? prosze o pomoc.
    nie jestem zawodowym mechanikiem tylko raczej pasjonatem
    tak z kolegą sobie czasem grzebiemy dla relaksu i takie sprawy jak wymiana oleju, klocki chamulcowe, wymiana tarczy sprzegłowej to nie problem ale z tym to totalna nie wiadoma, prosze o momoc.

    zapala normalnie obroty prawidłowe
  • #2
    żałosna udręka
    Level 33  
    Na początek sprawdż pod względem obcego powietrza. Nieszczelność będzie niewielka i trudno będzie ją zlokalizować. Wszystkie wężyki od kolektora ssącego odłączaj i zaślepiaj itd. Szukasz pomiędzy przepustnicą i silnikiem.
  • #3
    damian100
    Level 9  
    Szczelność sprawdzałem i jest ok
    moim zdaniem to nie to.
    wydaje mi się że przyczyna jest inna

    Moim zdaniem kluczowa sprawa to to że na wcisniętym sprzęgle w czasie jazdy kręci wysokie obroty a na postoju przy wcisniętym sprzegle nie.
    Strasznie mnie to deprymuje, nie spotkałem się z takim czyms.
  • #4
    żałosna udręka
    Level 33  
    Czy pedał sprzęgła ma jakiś związek? Czy jak wyrzucisz na luz w czasie jazdy, na niewciśniętym pedale sprzęgła to obroty też są za wysokie? Jaką metodą sprawdziłeś szczelność podciśnien?
  • #5
    damian100
    Level 9  
    Witam!
    To dokładnie jest tak stoje w miejscu i nie ważne czy mam wcisnięte sprzęgło czy tez mam luz/bieg jałowy/ a sprzęgło jest nie wcisnięte, obroty są ok, natomiast jak jadę i wcisnę sprzęgło to obroty oscylują w okolicy 2000 a raczej wiecej, jesli podczas jazdy dam bieg jałowy i puszcze sprzęgło to obroty dalej na 2000,
    w czasie jazdy obroty potrafia spaść z 4000 czy 5000 ale na magiczna barierę 2000 natomiast jak się zatrzymam niewazne czy jestem na biegu jałowym czy na wcisnietym sprzegle to obroty spadaja do prawidłowych. Powiedziałbym tak to wariactwo z obrotami jest ściśle powiązane z prędkością czy jadę 20km czy 80km to obroty około 2000, nawet powiedziałbym ze im większa prędkośc to obroty wyższe ale to nie zawsze tak się zachowuje.
    Dziś robiłem test i odłączyłem czujnik na pedale sprzęgła zero efektu, obroty jak wariowały tak wariują, komputerowe badanie zero błędów.
    Test szczelności pierwszy to taki połowicznie fachowy czyli silnik idzie i rozpylamy sprej jak jest duża nieszczelnośc to pociaga opar i zmienia się braca takie wariowanie. a trugi test na szczelnośc to juz kompresor i pomujemy w adopter w miejsce przepływki.
    Dodam że przepustnica została wyczuszczona i nie było zadnych zmian w zachjowaniu samochodu.
  • #6
    damian100
    Level 9  
    w mojej ocenie prędkośc ma znaczenie wystarczy minimalny ruch auta coś koło 5 km a obrotu już szaleja jak auto stoi nie ruchomo wszystko ok.
  • #7
    cywile30
    Level 1  
    witam i udalo usunac sie ta przyczy jak tak to w czym tkwl problem bo mam tak samo